Gucci släpper moderiktiga 3D-glasögon

Permalänk
Melding Plague

Gucci släpper moderiktiga 3D-glasögon

Modehuset Gucci ser en begynnande marknad för designade 3D-glasögon.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Must have!...not

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Hedersmedlem

Snygga va de ju inte men skulle ändå tänka mig ha de bara för att.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

........*snark*

Visst är det en smaksak och en fråga om intressen men detta måste vara en av de dummare produkter som gjorts dem senaste åren.

Permalänk
Medlem

Dom var fräsiga. Men kan tänka mig att man måste vara inföding från 08-landet för att passa i dom.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Om man kunde beställa dem via optiker och få dem korrekt slipade för ens synfel, så hade det varit lite intressant för mig som är glasögonbunden.

Synd bara att de är så förbannat fula, men det är ju å andra sidan alla 3d-brillor, så ingen skillnad där.

För övrigt anser jag att man inte ska behöva optiska hjälpmedel för att få 3d-upplevelse, så jag tror jag struntar i 3d-hypen tills det kommer vettigare lösningar på problemet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Förjävla snygga brillor i jämförelse med de vanliga glasögonen för 3d, dock säger jag inte att jag någonsin skulle vilja köpa dem.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

3d är inte alltid bra, tillexempel kollade saw 7 3d igår, blev illamående sprang ut och spydde gick inte tillbaka då 3d effekten var för mycket. huvet hängde inte med

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan50:

3d är inte alltid bra, tillexempel kollade saw 7 3d igår, blev illamående sprang ut och spydde gick inte tillbaka då 3d effekten var för mycket. huvet hängde inte med

Jag mår med lite illa av 3d bio. Dock är det ganska stor skillnad mellan olika tekniker. I Göteborg kör de den billigga och dåliga tekniken med billiga glasögon som man slänger efteråt. Dessa fungerar så att de två glasen har olika polariseringar, det ena glaset släpper bara igenom ljus med vertikala vågor, medans det andra lodräta. Detta gör att varje öga får var sin bild, men det är inte så exakt så bilden blir suddig = illamående.

I borås kör de den dyra tekniken, dör man måste lämna tillbaka glasögonen sen. Den fungerar lika dant som nvidias klösning, dvs att bioduken växlar mellan två olika bilder(vänster och höger öga), samtidigt blockerar glasögonen ljuset för vänster/höger öga i takt med duken. När bilden för vänster öga visas släpper inte glaset för högerögat igen ljus och vice versa. Detta ger en mer dettaljerad bild och jag blev inte lika illamående. Dock är snubbarna i borås ganska efterblivna, då de använder sin nya extremt dyra 3d-bio till att sända barnfilmer för det mesta.. Vill man se en bra film får man likt förbaskat åka till Göteborg och må illa av den dåliga tekniken

Är du säker på att du mådde illa av 3d-effekten, och inte av att se kroppsdelar slitas av osv?;)

Dock tycker jag inte 3d-tekniken är så snygg. Det ser ju ut som det första 3d-spelet till datorn (doom1?), dvs det enda som är 3d är avståndet mellan olika objekt, men själva objekten är fortfarande helt platta, vilket ser B ut. Ger nvidias teknik också denna effekten?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

de va dom fulaste jag sett iaf.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Fyfan, hade inte velat ha dem ens om jag fick dem gratis.

Vänta bara tills Bonos solglasögon släpps med 3D stöd ^_^

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Ser exakt ut som mina solglasögon.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Ja tack!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Tycker dom var snygga. De såg lite lättare ut än de man brukar få på biografen. Dock tror jag inte att man kan använda vanliga glasögon under dessa.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

De såg ju rätt ok ut, men fan vem köper ett par 3D-brillor för nästan 2000kr? Då jävlar ska man se på 3D film varje dag, och det var minst 5 år sedan jag kollade på något i 3D så för mig känns det ju knappast värt...

Jag tror iofs inte heller att de räknat med att sälja så många, utan de gör så här bara för att visa att de kan, och det är ganska billigt för de att bara stoppa in andra glas i ett par designade bågar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Töntfaktor 1000 på dem här. Tänker inte hoppa på 3D-tåget förrän man kan se det utan glasögon. En monitor på 120 Hz däremot hade varit gött

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

De såg ju rätt ok ut, men fan vem köper ett par 3D-brillor för nästan 2000kr? Då jävlar ska man se på 3D film varje dag, och det var minst 5 år sedan jag kollade på något i 3D så för mig känns det ju knappast värt...

Jag tror iofs inte heller att de räknat med att sälja så många, utan de gör så här bara för att visa att de kan, och det är ganska billigt för de att bara stoppa in andra glas i ett par designade bågar.

Tror du har fel, dom lär nog sälja eftersom det står Gucci på dom.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Tror du har fel, dom lär nog sälja eftersom det står Gucci på dom.

hälften som köper vet säkert inte ens att dom kan användas på 3d biografer, då snackar vi varumärke!

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Faktist riktigt snygga

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Synd att det är "fel" teknik på biografen här i stan då

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Antagligen kör dessa glasögonen på den billiga, passiva tekniken med polariserat glas. Den bra och dyra tekniken som bland annat NVIDIA använder har ju större, aktiva glasögon med batteri. Ser inte hur ett batteri skulle få plats i dessa.

Det är ju alltså precis såna har glasögon som b-biograferna använder som engångsglasögon. Gucci säljer alltså ett par glasögon som man kan köpa för några ören för 2000kr snacka om vinst och blåsta kunder^^ Är ju som att sälja en tandpetare för 1000kr^^

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Gucci säljer alltså ett par glasögon som man kan köpa för några ören för 2000kr snacka om vinst och blåsta kunder^^ Är ju som att sälja en tandpetare för 1000kr^^

Jepp, det är så man blir snuskigt rik på kort tid; identifiera någon skitsak som får folk med mycket pengar att dra fram kreditkortet utan att fundera, och var snabb på att marknadsföra den.

Visa signatur

5950X, 3090