Avstånd till tunnelbana Vs. bredband (fiber) i lägenheten (Sthlm). Hur hade ni gjort?

Permalänk
Avstängd

Avstånd till tunnelbana Vs. bredband (fiber) i lägenheten (Sthlm). Hur hade ni gjort?

Hej alla Sweclockare!:)

Det är så här att jag nu har kvalat in för att söka en bostad i Stockholm. Det finns dock ett litet problem och det är följande:

a) jag hittar bostäder som antingen ligger nära tunnelbanan - utan fiber installerat (som regel)
b) eller som ligger långt från tunnelbanan - dessa har (som regel) fiber installerat i lägenheten
c) en del har klädkammare (vilket jag finner väldigt praktiskt:D) men inget fiber installerat, medan andra lägenheter inte har klädkammare men fiber installerat
d) en del lägenheter har litet badrum (svårt och installera tvättmaskin och torktumlare då).

Som in säkert förstår av ovan så vill jag kunna ha :Dallt:D utan och behöva göra avkall på något. Det jag tycker är viktigast - i fallande ordning är:

fiber
kunna installera tvättmaskin och torktumlare
närhet (ca. 5 min) till tunnelbana
klädkammare.

Det jag undrar är om jag ska (pga. utbildningssituation har jag möjlighet till att) vänta 5 år till (får bättre erbjudanden då tack vare längre kötid = jag räknar med att man får göra avkall på mindre saker efter ytterligare 5 års kötid:)). Eller ska jag försöka ta något nu och försöka välja bort det jag listade ovan (och som jag ser som självklarheter att få, men alla kanske inte ser det så?:)) och om jag ska välja bort något - för att få en lgh "i morgon" - hur hade ni valt då?:)

edit: någon som har någon aning om varför hyresvärden skriver: "Inga betalningsanmärkningar accepteras"? Jag menar det är väl rätt så självklart när det gäller och få hyra i en större stad som Stockholm?:D (Sen kanske det finns mindre orter av typen Bubbarsbo där man kan få hyra oavsett om du är kund hos KFM eller inte?:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag tycker du borde vänta tills du hittar en lägenhet du trivs i.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Jag tycker du borde vänta tills du hittar en lägenhet du trivs i.

Utveckla gärna din tankegång.:) Vad är en "lgh som man trivs med/i" enligt dig?:)

Skrivet av Allstaar:

Om det är din lägenhet så skulle jag välja bort fiber alla dagar i veckan. Fiber är inte ett skit värt kontra närhet till tunnelbana speciellt i Stockholm. För framtida byten så är lägen A och O i Stockholm, ett läge som är bra mycket off men har fiber väger nada som sagt.

Vilka distanser pratar vi om? Närmaste är 5min från tunnelbana och längsta är 15min eller mer?

Det är [kommer bli] min lägenhet och förstahandskontrakt. Distanserna (efter 2-5 minuter) är 15-20 min. eller mer (en del ser t.o.m. ut som att man får gå runt 30 min:P). Hur menar du med: "ett läge som är bra mycket off"?:) Ska man satsa på en lgh nära tunnelbanan för att kunna byta lätt?^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Utveckla gärna din tankegång.:) Vad är en "lgh som man trivs med/i" enligt dig?:)

Det är olika från person till person men jag tycker det verkar som att du försöker "tänka logiskt" nu, vad som är bäst, om du ska byta eller sälja sen. Men det jag tycker du ska bry dig mer om att trivas (jag vet inte vad du gillar men jag hoppas du fattar ) för du kommer vara i den lägenheten varje dag i flera år så du ska inte välja en lägenhet föratt du ska sälja den sen. :):P

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Det är olika från person till person men jag tycker det verkar som att du försöker "tänka logiskt" nu, vad som är bäst, om du ska byta eller sälja sen. Men det jag tycker du ska bry dig mer om att trivas (jag vet inte vad du gillar men jag hoppas du fattar ) för du kommer vara i den lägenheten varje dag i flera år så du ska inte välja en lägenhet föratt du ska sälja den sen. :):P

Detta är ingen BR utan HR. Så jag kommer inte sälja den då det är omöjligt.;) Men kanske - beroende på skicket - rusta upp den lite så att den blir attraktiv att byta om det blir aktuellt i framtiden. DOCK tror jag inte att jag kommer byta utan att bo i den i princip livet ut. Jag är nämligen inte så intresserad av att ta lån för ett boende.

Det jag skulle trivas med är just att kunna ha badkar (verkar dock många lgh ha) och möjligheten att installera tvätt och torktumlare. Vet inte varför men jag gillar verkligen inte offentliga utrymmen som andra folk tvättar i. Tycker det är lite smått äckligt om jag ska vara ärlig.:P Sen är det skönt att kunna tvätta när man vill utan att:

a) behöva passa tvättider
b) kunna tvätta "små högar" av tvätt lite då och då istället för att behöva känna att man måste avsätta en halv dag bara för att kunna få tvätta.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allstaar:

Precis! Riktad till din sista mening, ska du kunna byta lätt i framtiden är ett läge nära tunnelbanan guld värt. Som sagt så fiber kontra en lgh på 2-5min ifrån tuben spelar inte i samma liga.

För mig är det glasklart iaf. Mitt tips till dig som bytt lgh några gånger i Stockholm. Jag har win-win nu iaf, fiber och nära till tunnelbanan.

Menar du att du fick fiber efter hand och att det kan vara värt att ta en lgh nära tuben för att sen hoppas på fiber?

Najs!:D Då är "närhetsprincipen" avklarad.:)
Hur hade du tänkt sen efter att man hittat något nära.^^ Varför jag frågar är ju - som du säkert redan vet - för att det tar tid att få en lgh (kötid) och när man väl får den så tar det några år innan man byter (most likely;)). Hur hade du tänkt sen? Jag menar vad "bör" en lgh ha på kravlistan när man väl flyttat in, vad anser du vara praktiskt (utrymmen, balkong, badrum, standard etc.)?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag bor en minut ifrån pendeltåget och har fiber

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CloX:

Jag bor en minut ifrån pendeltåget och har fiber

Är nice, men jag undviker dock pendeltåg.:D Gillar dom inte.^^ Tycker tuben är smidigast.:D

edit: vad tycker du är viktigt i ett boende?^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Pendeln är ju sweet, inte alls lika mycket folk under rusningstid imo som nere i tunnelbanan. Läget till centrum och affärer är rätt viktigt, samt en fräsch lägenhet överlag. Tvättstuga är ingen dum grej eftersom man får i så helvetes mycket samtidigt. Området ska vara lugnt och behagligt. Tre mord på ett år har skett i ett annat område lite längre bort. Sedan är en bra uppkoppling ett fett plus i kanten!

Jonas, du är ett ghetto

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allstaar:

Både ja och nej, fiber fanns när jag flyttade hit men det var nyinstallerat. Jag såg inte det som ett krav utan det var läget jag valde samt att det var nära tunnelbanan. Dom flesta som levererar bredband har rätt bra hastigheter idag. Dock är det dyrare oftast än fiber och inte lika snabbt men bra mycket bättre om man tänker på vad det va för hastigheter för några år sedan hehe.

Bör ha är väl balkong speciellt med sol, närhet till tunnelbana/affärer, badkar är ett stort plus, möjlighet för installation av diskmaskin/tvättmaskin etc är också ett plus inte ett krav från min sida.

Sen jag byter lite hur som egentligen, kan jag få bättre byter jag. Man får inte missa chansen om den kommer. Men det viktigaste för mig är lägen, vart ligger den? nära till tuben/affärer? Hyran såklart sen vad finns i lägenheten är den schysst? Sen balkong är ett krav enligt mig, badkar är mellankrav inte ett absolut krav men skönt att relaxa i när man är stel. Efter det så är det rätt öppet det är ett plus om man kan installera diskmaskin/tvättmaskin etc.

Detta är krav på hyreslägenhet då, jag har väl mindre krav ju närmare city jag kommer och skulle absolut ha mer krav på lägenheter lååångt utanför Den dagen jag köper bostadsrätt så kommer andra krav in men då köper jag ju skiten också.

Pendeltåg räknas inte!!!! Du bor på i skogen/ghettot

Jag tycker du tänker precis som jag.:)^^ Jag funderar också på badkar (som du säger är det skönt och ha när man är stel eller bara kunna ligga i en halv dag och softa:)).

Jo jag tänkte just på det: man kan få nästan vilken ADSL leverantör som helst och ofta upp till 28 mbt/s eller mer men det blir dyrare, men nu känns det som att hittar jag ett läge nära tuben så får jag ta den kostnaden.:D

Har du tvätt och torktumlare installerat? Förutom närheten till affär, T-bana, bank etc. Är det något mer du finner viktigt? Hur ska en bra lägenhet vara utformad, är du nöjd med den du har?

Goda Grannar är viktigt men de kan man oftast inte påverka ändå så.:P (Jag håller låg profil och blandar mig inte i folks diskussioner om huruvida katten stör, om barnvagnar i trappan etc. Jag finner sådant tråkigt och svarar "vet inte" när/om folk frågar)...:)

Precis: den dagen man köper BR är det en annan 5:a då du som sagt köper "skiten".:D

Jag håller med dig: att bo nära pendeln är inget alternativ. Det är getthot.:P Har varit i gethon på nätterna här i stan och jag känner mig jävligt otrygg då (har stött på höga personer och annat skumt som man inte tillnärmelsevis så ofta stöter på på T banelinjerna:)).

Skrivet av CloX:

Pendeln är ju sweet, inte alls lika mycket folk under rusningstid imo som nere i tunnelbanan. Läget till centrum och affärer är rätt viktigt, samt en fräsch lägenhet överlag. Tvättstuga är ingen dum grej eftersom man får i så helvetes mycket samtidigt. Området ska vara lugnt och behagligt. Tre mord på ett år har skett i ett annat område lite längre bort. Sedan är en bra uppkoppling ett fett plus i kanten!

Jonas, du är ett ghetto

Förhoppningsvis är du inte ett ghetto, men jag skulle bara besöka dig dagtid.;) Skulle inte våga på kvällen.:P

edit: usch för och bo så här.:P Snacka om att bo ute i skogen då ---> Ringvägen 4 A 14770, karta - hitta.se

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

edit: usch för och bo så här.:P Snacka om att bo ute i skogen då ---> Ringvägen 4 A 14770, karta - hitta.se

Usch för att bo i Böllnäs! Snacka om att bo i skogen!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Usch för att bo i Böllnäs! Snacka om att bo i skogen!

Bollnäs är inte skogen (jämfört med det jag visade;)), Bollnäs är evigheten.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Någon med fler idéer?:)
(Btw...har läst lite om bostäder - ni vet man kommer in på sidolänkar - och jag kan bara säga, FY FAN vad folk är giriga...:P, när det kommer till att få ersättning för "störande restaurang" och andra konstigheter.:D Jag menar jag hade inte velat ha ekonomisk ersättning, jag hade velat att man kom tillrätta med ljudnivån:)).

edit:
Kompensation för störande lokal?
Gottgörelse för störande trafik?
Kompensation för störningar?
Kan störande medlemmar bötfällas?

Ja herregud.:P Jag ska flytta till Bromma och kräva varje flygbolag på "skadestånd" för varje flygplan som lyfter och landar.:D:D Sen ska jag bli hyresvärd...;) *ironi*:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jävla i-landsproblem det där med fiber/tunnelbana. Jag skulle vara glad bara om jag fick vilken lägenhet som helst i Stockholm..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H3Nc3:

Jävla i-landsproblem det där med fiber/tunnelbana. Jag skulle vara glad bara om jag fick vilken lägenhet som helst i Stockholm..

Tro mig ---> :D<3:D efter X antal år av väntande är jag glad att jag kvalar in så att säga.:) Dock är det så att jag valde att fråga om "i-landsproblemet" då bostadsmarknaden inte är så transparent (i jmf. med Bubbarsbo eller någon annan skithåla:P) och det blir svårt att "ångra bostaden" när du väl skrivit på kontraktet. Med detta ville jag då ta med alla aspekter innan jag "hugger till" på X lya.:)

Jag har t.o.m. funderat på att - beroende på VAD för bostad och hur stor bostad jag får - att k a n s k e erbjuda medlemmar i Sweclockers att bo inneboende.^^ Men vi får se - kanske kanske inte liksom.:)

Detta för att 99% av "hej jag söker inneboende"-annonserna riktar sig till tjejer. Tycker inte det är helt fair...:P Så om jag gör det så blir det till någon kille. Men den dagen den sorgen.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så speciellt att bo centralt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nmc:

Vad är det som är så speciellt att bo centralt?

Det centrala läget!:D Vem vill bo på nordpolen där det går en färja i halvåret?;) Vissa ställen har det ju så nästan...:S Vet en tjej med KFM-anmärkningar och hon bor på ett ställe som jag kallar för "Fjällstationen".:P Det går typ 1 buss in till stan på morgonen och en duktigt sent tillbaka: på helger när man är som mest aktiv så går det ingen buss alls tillbaka. Så nog är centralt att föredra.:)

OnT: Har du några tips att ge utifrån mina frågor ovan?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Vad är det som är så speciellt att bo centralt?

Närheten till alla restauranger, caféer, affärer, allting. Gillar att bara kunna smita ut på odengatan om man skall ha nått. Eller ta sig dit man ska rätt snabbt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hade valt boende nära tunnelbanan alla dagar i veckan. Chanserna att dom drar in fiber är nog betydligt högre än att dom smäller upp en ny tunnelbanestation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Det centrala läget!:D Vem vill bo på nordpolen där det går en färja i halvåret?;) Vissa ställen har det ju så nästan...:S Vet en tjej med KFM-anmärkningar och hon bor på ett ställe som jag kallar för "Fjällstationen".:P Det går typ 1 buss in till stan på morgonen och en duktigt sent tillbaka: på helger när man är som mest aktiv så går det ingen buss alls tillbaka. Så nog är centralt att föredra.:)

OnT: Har du några tips att ge utifrån mina frågor ovan?:)

Skrivet av Derox:

Närheten till alla restauranger, caféer, affärer, allting. Gillar att bara kunna smita ut på odengatan om man skall ha nått. Eller ta sig dit man ska rätt snabbt.

Okej, men hur pallar ni med alla människor och bo så trångt livet ut som du säger att du ska göra(jag antar att det inte är en 4:a på 80-100kvm)? Sen att man inte kan göra vad man vill med stället utan måste kolla med värden först m.m. Nee tyvärr jag ser få fördelar med det.

Välj nära tunnelbanan som Mafnus säger, fiber kan man ju installera i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Okej, men hur pallar ni med alla människor och bo så trångt livet ut som du säger att du ska göra(jag antar att det inte är en 4:a på 80-100kvm)? Sen att man inte kan göra vad man vill med stället utan måste kolla med värden först m.m. Nee tyvärr jag ser få fördelar med det.

Välj nära tunnelbanan som Mafnus säger, fiber kan man ju installera i efterhand.

Jag bor med tjejen på runt 60 kvadrat, så trångt är det inte. Det är även en BR så jag får göra det mesta. Tycker det skiljer sig lite att bo i lägenhet i "innerstan" mot lägenhet någon annanstans, förutom just lägesbiten, att man har närmare till allt.

Sen till TS:

Även om det inte finns fiber kan ju det finnas Comhem, skulle påstå att det fungerar över förväntan med deras 100 Mbit tjänst.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Jag bor med tjejen på runt 60 kvadrat, så trångt är det inte. Det är även en BR så jag får göra det mesta. Tycker det skiljer sig lite att bo i lägenhet i "innerstan" mot lägenhet någon annanstans, förutom just lägesbiten, att man har närmare till allt.

Sen till TS:

Även om det inte finns fiber kan ju det finnas Comhem, skulle påstå att det fungerar över förväntan med deras 100 Mbit tjänst.

Jag trodde ComBort inte funkade bra? Jag tänker på den stora Com Bort-tråden...:P Vidare satt jag på T-banan och hörde en kille ringa febrilt till Com Borts kundtjänst. Jag skulle av men hann fråga vad han ansåg om Com Bort och han sa det var den sämsta €€#"% skiten han hade haft.:P Men det kanske har ändrat sig? Eller det kanske bara gäller på landsbyggden?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag trodde ComBort inte funkade bra? Jag tänker på den stora Com Bort-tråden...:P Vidare satt jag på T-banan och hörde en kille ringa febrilt till Com Borts kundtjänst. Jag skulle av men hann fråga vad han ansåg om Com Bort och han sa det var den sämsta €€#"% skiten han hade haft.:P Men det kanske har ändrat sig? Eller det kanske bara gäller på landsbyggden?:)

Ja vet inte hur det funkar i övriga stan men där jag bor funkar det både snabbt och stabilt. Mycket stabilare än ADSL iaf, dock inte riktigt lika stabilt som fiber.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Ja vet inte hur det funkar i övriga stan men där jag bor funkar det både snabbt och stabilt. Mycket stabilare än ADSL iaf, dock inte riktigt lika stabilt som fiber.

Ok. Nä men det är bra att du nämner det.:)

Någon mer som har något tips på vad man bör tänka på?:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Lägenhetens prioriteringar...
Trivas i, bra läge, bra grannar, ej lyhörd, bra med plats i t.ex. badrum.
Och där efter kommer fiber osv., tunnelbana kan ju också vara bra men någon kilometer extra till t-bana för en fiber är värt.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpa:

Lägenhetens prioriteringar...
Trivas i, bra läge, bra grannar, ej lyhörd, bra med plats i t.ex. badrum.
Och där efter kommer fiber osv., tunnelbana kan ju också vara bra men någon kilometer extra till t-bana för en fiber är värt.

Jag skulle aldrig ta någon kilometer extra till t-bana för att få fiber, skulle mer än dubbla avståndet till t-banan om man så la på 1 km. Just nu bor jag inte ens extremt nära en t-bana 700-900 meter från dem, beroende på om man ska ta röda eller gröna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ok. Nä men det är bra att du nämner det.:)

Någon mer som har något tips på vad man bör tänka på?:)^^

Det handlar inte bara om att bo nära tunnelbanan eller bo nära / i stan i mitt tycke utan att området man bor i är lugnt.

Jag skulle hellre välja ett mindre centralt område före ett mer centralt om det förra är lugnare än det senare exempelvis.

Vill man se på stökigheter räcker det med att åka runt lite i tunnebanan runt t-centralen på nattetid på helgerna. Jag ser mera stökigheter på ett par kvällar i stan än på ett år i mitt område.