Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk

Är det bara jag som tycker att det är 90% av alla android appar och spel bara är skräp? Verkar dessutom finnas så lite svenska appar som är bra! Såg att till iPhone fanns det hur mycket som helst bra appar, även på svenska!

Eller har jag missat något/någon bra sida där det finns bra svenska appar?
Har bara hittat dessa:

Get the Popular Android apps in Sweden on AppBrain

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Är det bara jag som tycker att det är 90% av alla android appar och spel bara är skräp? Verkar dessutom finnas så lite svenska appar som är bra! Såg att till iPhone fanns det hur mycket som helst bra appar, även på svenska!

Eller har jag missat något/någon bra sida där det finns bra svenska appar?
Har bara hittat dessa:

Get the Popular Android apps in Sweden on AppBrain

Du menar typ vanliga apps fast översatta till svenska? Personligen så föredrar jag att ha dom i engelska då svensköversättningen ofta lämnar en hel del att önska.

Men visst kan man välja svenskt språk i en del apps också.

[EDIT]

Nu när vi har betalapps även här i Sverige så borde det ju dyka upp fler apps som är native svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Är det bara jag som tycker att det är 90% av alla android appar och spel bara är skräp? Verkar dessutom finnas så lite svenska appar som är bra! Såg att till iPhone fanns det hur mycket som helst bra appar, även på svenska!

Eller har jag missat något/någon bra sida där det finns bra svenska appar?
Har bara hittat dessa:

Get the Popular Android apps in Sweden on AppBrain

Själv är jag nöjd med utbudet,finns det jag behöver.

Vad är det. För appar du vill ha då?
Sen,varför duger inte eng som språk då? :s

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

eh, hallå Turf!
www.turfa.se

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Ett ganska så nytt racing spel, Reckless Racing från svenska Polarbit. Grafiken är bland det bästa jag sett hittils, riktigt bra kör-känsla också. Man kan lira online mot andra osv. Ett måste!

Reckless Racing - Android app on AppBrain

Tack för tipset. Klart kul!

Permalänk
Skrivet av sinister one:

Tack för tipset. Klart kul!

Visst är det riktigt grymt?!

Testat att lira online? Har inte testat det själv ännu.

Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa igenom hela tråden än, men den app jag inte klarar mig utan är Kindle.
Dvs. Amazon.com's program som gör det möjligt att läsa alla deras e-böcker direkt på mobilen. Kalasbra! Kräven en stor skärm, men i övrigt helt underbart. Räddar alla buss-, tunnelbane- och tågresor!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag bara måste rekommendera PowerAMP! En ny sjukt bra musikspelare som är grymt snygg, har EQ, widgets i olika storlekar, går att byta skin/tema, stödjer massa olika filformat(t.ex flac), har automatisk nerladdning av album art och man kan ladda låtar skitsnabbt direkt från mappar m.m. Ett jäkla lyft från inbyggda musikspelaren! Finns än sålänge bara i "trial"-version, men betalversion är tydligen på gång. Den är dock redan extremt bra!

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Eftersom X10 Mini har en så sinnessjukt dålig videoinspelningsapp (ljudet låter som om man lagt telefonen i en konservburk - i en spann vatten, och sedan kört lite low- och highpassfilter och sedan komprimerat ner skiten till 24 kbps WMA) undrar jag såklart om det finns någon värdig ersättare för detta.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Opera Mobile har nu släppts till android. Som flitig Opera användare måste jag ju rekomendera

Opera Mobile 10 beta | Inspiration comes in small packages

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondskan:

Opera Mobile har nu släppts till android. Som flitig Opera användare måste jag ju rekomendera

Opera Mobile 10 beta | Inspiration comes in small packages

Känns dock inte som något speciellt (ännu). Så får tampas med stock browsern en stund till. Skulle vara helt fenomenalt om apple skulle släppa iOS safari till android, men vi vet alla att det aldrig kommer att komma på tal :P.

Permalänk
Hedersmedlem

dolphin browser hd är betydligt trevligare.. bara en sån sak som att adblocker finns till den.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Multicon som gör att du får plats med fler appar på hemskärmarna. Finns gratis på market.

Permalänk
Medlem

någon som vet om en simple väckarklocka där jag kan ställa in snooze (5minuter)? den som finns verkar ju bara ha något liknande snooze fast för 10 minuter. Behöver inte ha något med massa med olika funktioner, bara så jag kan snooza i 50 minuter med 5 mins intervaller

Permalänk
Skrivet av xawiahn:

någon som vet om en simple väckarklocka där jag kan ställa in snooze (5minuter)? den som finns verkar ju bara ha något liknande snooze fast för 10 minuter. Behöver inte ha något med massa med olika funktioner, bara så jag kan snooza i 50 minuter med 5 mins intervaller

Sök på "alarm" i Market.
Finns nog ett par hundra appar att välja på.
Läs beskrivningen och låter den bra tankar du ner och kollar in inställningarna annars går du vidare till nästa app.

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Tror denna appen klarar det.. har inte provat den så än dock.
myClock 1.4.4 är nu släppt! (Android 1.5+)(NY VIKTIG INFO!!!!) | Swedroid

Permalänk
Medlem
Skrivet av jca:

Tror denna appen klarar det.. har inte provat den så än dock.
myClock 1.4.4 är nu släppt! (Android 1.5+)(NY VIKTIG INFO!!!!) | Swedroid

den verkar simple och bra, testar den imorgon bitti!

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det finns nå slags ljudboks app för svenska böcker? Kollat på market men inte hittat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xawiahn:

någon som vet om en simple väckarklocka där jag kan ställa in snooze (5minuter)? den som finns verkar ju bara ha något liknande snooze fast för 10 minuter. Behöver inte ha något med massa med olika funktioner, bara så jag kan snooza i 50 minuter med 5 mins intervaller

Denna använder jag
Gentle Alarm ~ Android Application v2.5.9 By mobitobi | Lifestyle

Där kan man ställa hur länge man skall få lov att snooza samt om det skall vara svårt att stänga av alarm etc.

Grymt bra.

Permalänk
Skrivet av Browing:

Någon som har koll på om det finns nå slags ljudboks app för svenska böcker? Kollat på market men inte hittat något.

Om du inte hittar någon kan du ju gå på biblioteket och låna och sen rippa
Sen spelar du upp dom med din musikspelare.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det någon bra väder-widget?

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Finns det någon bra väder-widget?

Snowstorm
Snowstorm weather widget - Android app on AppBrain

Permalänk

tips på bra appar

e ny medlem här e lite av en noob , jag tänkte höra om ni vet någon bra app gratis , för händelser, alltså svensk logg , med missade samtal , uppringda , mottagna , och någon bra sms app som gör att jag slipper använda den normala x10 konversationen , och någon sms noticifikation som meddelar med en ruta när jag fått nytt sms , nya samtal missade osv som på sony ericssons a2 mobiler skulle vara fett guld värt tack på förhand

Permalänk
Skrivet av student05:

e ny medlem här e lite av en noob , jag tänkte höra om ni vet någon bra app gratis , för händelser, alltså svensk logg , med missade samtal , uppringda , mottagna , och någon bra sms app som gör att jag slipper använda den normala x10 konversationen , och någon sms noticifikation som meddelar med en ruta när jag fått nytt sms , nya samtal missade osv som på sony ericssons a2 mobiler skulle vara fett guld värt tack på förhand

Handcent SMS, för samtalslogg får du väl söka på "Call log" eller liknande på market och sen välja nått som ser bra ut.

Funkar inte det så får du väl roota och sen ta bort UIt så du får Android standard UI.

Permalänk

tips på bra app

hejsan igen tack, lullebulle:) ett tips på alltså att man vill att den lilla lampan ska blinka när telen e svart så vet man att det har hänt något alltså ett sms lr missad samtal:) finns det någon sån?

Permalänk
Skrivet av student05:

hejsan igen tack, lullebulle:) ett tips på alltså att man vill att den lilla lampan ska blinka när telen e svart så vet man att det har hänt något alltså ett sms lr missad samtal:) finns det någon sån?

Handcent SMS har det inbyggt i sin app, du kan välja olika signaler och färgkombinationer på LED lampan.

Permalänk

Miren browser! Har tagit bort både Dolphin HD och Opera och kör nu bara Miren, riktigt bra!

Miren Browser - Android app on AppBrain

Permalänk

jättebra app för "röstanteckningar"

Tjena!

Bra tråd!

En lite mer okänd app som jag gillar stenhårt är:
netMemo

netMemo är en slimmad ljudinspelare som är optimerad för att snabbt fånga upp någon tanke eller idé man har och sen dra iväg den till din e-postlåda så du kan lyssna på den vid ett senare tillfälle. Jag använder den varje dag! Men sen är jag rätt tankspridd också :-/

Egentligen är väl det bästa med den att jag inte måste komma ihåg att jag spelat in något i en viss app (vilket jag typiskt inte gör). Allt hamnar ju i min vanliga e-postlåda, som jag ändå har en rutin på att kolla flera gånger per dag. Jag gillar såna här appar som inte har storhetsvansinne, utan nöjer sig med att lösa små specifika problem, men lösa dem på ett jäkligt bra sätt. Fler sådana!

Permalänk

Applanet är en bra app