Apple dominerar tabletmarknaden med Ipad

Permalänk
Melding Plague

Apple dominerar tabletmarknaden med Ipad

Medan Ipad säljer i mångmiljonupplaga lyser konkurrenterna med sin frånvaro. Apple kan räkna in hela 95 procent av tabletmarknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt då det knappt finns några andra för tillfället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Inte så konstigt då det knappt finns några andra för tillfället...

Precis min tanke...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Precis min tanke...

Finns en hel del faktiskt.

Kommer iPad till sverige eller? inte hört något om det på senaste tiden.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

vad har man en sådan till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

vad har man en sådan till?

underlägg för grytor?

Visst vore det skoj med mer leksaker, men..na :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Aldrig att dom kommer ha så hög % när resten av tabletterna kommer

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Finns en hel del faktiskt.

Kommer iPad till sverige eller? inte hört något om det på senaste tiden.

Finns väll redan i sverige? Min moster har haft en i månader. Hur hon har fått tag på sin vet jag dock inte ^^

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Finns väll redan i sverige? Min moster har haft en i månader. Hur hon har fått tag på sin vet jag dock inte ^^

Det finns endast importerade från USA. Dom ska släppas någon gång under november då kan man uppdatera sin befintliga om man köpt en importerad till svenskt OS och köpa svensk laddare, så har man den som om den vore svensk såld btw så är den fett go iaf köpt en till min mor som hon ska få i julklapp.

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Vad kommer priset landa på?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Apple dominerar en marknad för produkter folk redan har, fast i större format.
Lite som Nintendo dominerar marknaden för spelkonsoler med två skärmar.

Sedan att en produkt som marknadsförs som en surfplatta inte ens har stöd för Flash är ju lite som att försöka kränga en koldriven bil - det kanske funkar, men det hade nog passat bättre för sådär tio, tjugo år sedan.

Skrivet av KKay:

Finns en hel del faktiskt.

Kommer iPad till sverige eller? inte hört något om det på senaste tiden.

Den finns här sedan ett tag.
WEBHALLEN.com - Apple iPad 64GB
(edit: verkade som den kommer med Brittisk adapter, så den bör väl vara importerad om jag inte Apple slarvat med vilka uttag olika regioner kör på)

Permalänk
Medlem

Vem vill ha flash?

Från början såg jag inget användingsområde för iPad och var mest besviken då jag hade hoppats på en macbook pro med pekskärm och utan tangentbord men nu har jag faktiskt börjat gilla den och skulle kunna tänka mig att skaffa en.

Jag skulle i så fall ha den i vardagsrummet för att slösurfa i soffan, spela sällskapsspel, använda som multifjärr (Styr allt med iPhone/iPad/iPod (IR + RF) - Minhembio forum) med mera

Permalänk
Medlem

Apples framgång ligger i deras väl designade och överreklamerade produkter, median blåser upp lanseringar av tex iPhone och i det här fallet iPad utan att ta reda på vad det finns för liknande produkter på marknaden målar de upp en bild på att det skulle vara apple som hade kommit på hela konceptet när det i många av fallen inte är så. Ofta dras man bort från innehållet och fokuseras på mindre viktiga detaljer, så som någon facetime funktion. Nu säger jag inte att deras produkter är dåliga bara att de är överskattade, och att "teknik experterna" på aftonbladet borde ha en mer objektiv syn på ny teknik och inte bara lyssna på företagets egna reklamer och produkt lanseringar

HTC arbetade med sin första multi-touch smart-phone 1998.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Apples framgång ligger i deras väl designade och överreklamerade produkter, median blåser upp lanseringar av tex iPhone och i det här fallet iPad utan att ta reda på vad det finns för liknande produkter på marknaden målar de upp en bild på att det skulle vara apple som hade kommit på hela konceptet när det i många av fallen inte är så. Ofta dras man bort från innehållet och fokuseras på mindre viktiga detaljer, så som någon facetime funktion. Nu säger jag inte att deras produkter är dåliga bara att de är överskattade, och att "teknik experterna" på aftonbladet borde ha en mer objektiv syn på ny teknik och inte bara lyssna på företagets egna reklamer och produkt lanseringar

Oj vad enkelt du verkar tro att man hjärntvättar miljontals människor, det lär knappast finnas någon som skaffar en egen uppfattning om en produkt........

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Oj vad enkelt du verkar tro att man hjärntvättar miljontals människor, det lär knappast finnas någon som skaffar en egen uppfattning om en produkt........

jag sa inte att alla som använder apples produkter är "hjärntvättade" utan att många av dem är det. känner flera personer som har iPhone (och hävdar att den är "bäst") endast baserat på utseendet och för att aftonbladets "experter" säger så. men givetvis finns det folk som ser iPhone för vad den verkligen är och tycker om dess OS och övriga funktioner. Jag har provat och gillar android mer, men iPhone har överlägsna applikationer.

Permalänk
Medlem

ser man lite i media när dom visar någon artikel med en laptop så är det 9 av 10 ggr en apple produkt, lika så när det är en noname artikel om något med mobil sammanhang så är det iphone.

Så dom får ju bra "gratis" reklam lite titt som tätt.
Har inget emot apple, så ni behöver inte börja gaffla om dittan och dattan nu.
Försvarar varken ena eller andra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

ser man lite i media när dom visar någon artikel med en laptop så är det 9 av 10 ggr en apple produkt, lika så när det är en noname artikel om något med mobil sammanhang så är det iphone.

Så dom får ju bra "gratis" reklam lite titt som tätt.
Har inget emot apple, så ni behöver inte börja gaffla om dittan och dattan nu.
Försvarar varken ena eller andra.

ja men det är ju det jag menar, jag har inte heller något emot apple bara att jag tycker att de får för mycket stöd i median som lysser upp dem som att det vore apple som kom på konceptet med smart-phones, facetime (videosamtal) osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

jag sa inte att alla som använder apples produkter är "hjärntvättade" utan att många av dem är det. känner flera personer som har iPhone (och hävdar att den är "bäst") endast baserat på utseendet och för att aftonbladets "experter" säger så. men givetvis finns det folk som ser iPhone för vad den verkligen är och tycker om dess OS och övriga funktioner. Jag har provat och gillar android mer, men iPhone har överlägsna applikationer.

Äntligen en som fattat att det finns sånna som inte köper iPhone för designen!
Jag köper den just för iOS, designen spelar ingen roll. På mina datorer använder jag linux och windows, men är lite småsugen på att skaffa en macbook pro mest för att se vad OS X har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenz1992:

Vem vill ha flash?

Från början såg jag inget användingsområde för iPad och var mest besviken då jag hade hoppats på en macbook pro med pekskärm och utan tangentbord men nu har jag faktiskt börjat gilla den och skulle kunna tänka mig att skaffa en.

Jag skulle i så fall ha den i vardagsrummet för att slösurfa i soffan, spela sällskapsspel, använda som multifjärr (Styr allt med iPhone/iPad/iPod (IR + RF) - Minhembio forum) med mera

Du kan väl inte utveckla egna program för iPaden och använda utan att roota?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jag fortsätter vänta tills de nya Windows tabletterna dyker upp. iPaden är helt enkelt för limiterad i funktionalitet. Finns endel Droid alternativ, men tycker det blir samma sak där; man blir limiterad av OSet.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Toshiba Folio 100 släpptes idag 3995:-

Komplett.se - Toshiba FOLIO 100 10.1"

Permalänk
Medlem

jag ser liksom inte meningen med dom här surfplattorna. bara löjligt, när det finns laptop och minipc redan.

jag har visserligen iPhone, men det är ju en annan femma. det är ju en telefon, som man ändå har med sig överallt.
men de här plattorna måste man ju ändå konka runt på, och det kan man lika gärna göra med en liten laptop eller minipc.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Du kan väl inte utveckla egna program för iPaden och använda utan att roota?

Klart du kan.

Du kan däremot inte distribuera dina applikationer till fler än 100 iPad- eller iPhoneanvändare, sen blir du tvungen att vända dig till Apple och deras App store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peth:

Klart du kan.

Du kan däremot inte distribuera dina applikationer till fler än 100 iPad- eller iPhoneanvändare, sen blir du tvungen att vända dig till Apple och deras App store.

Ah men då ser jag stor potential för iPaden. Då kan man göra en massa trevliga program till den för att styra div enheter i hemmet som kaffebryggaren, julgranen och tvn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

jag ser liksom inte meningen med dom här surfplattorna. bara löjligt, när det finns laptop och minipc redan.

jag har visserligen iPhone, men det är ju en annan femma. det är ju en telefon, som man ändå har med sig överallt.
men de här plattorna måste man ju ändå konka runt på, och det kan man lika gärna göra med en liten laptop eller minipc.

Jag kan se bra många användningsområden för industri, sjukvård och hemmabruk. Det är inte alltid man har chans att sitta ner under dagen och därmed faller en bärbar dator bort i många av fallen. Lika så är en tablett sjukt mycket mer praktisk när du ska läsa tex PDF-filer.