Nexus lanserar "klicklös" mus

Permalänk
Medlem

Passar perfekt när flickvännen ligger i sängen och sover

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ja wow, det är ju kringutrustningens största problem! Musen klickar!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Undrar om denna mus löser "klickandets" egentliga problem med att möss börjar dubbelklicka när dom börjar bli gamla.

Permalänk
Medlem

Fan vilken idiot i videoklippet. Man ser tydligt på hans hand att han klickar MYCKET hårdare på den första musen. Ser ut som han knappt klickar alls på den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Fan vilken idiot i videoklippet. Man ser tydligt på hans hand att han klickar MYCKET hårdare på den första musen. Ser ut som han knappt klickar alls på den andra.

Spelar inte så stor roll, testade nu på min egen mus och låter inte mer bara för man trycker hårdare. Klickljudet är exakt samma oavsett hur löst jag klickar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Den gigantiska gruppen av Diablo-beroende pappor hurrar (i det tysta).

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

Perfekt när man bor med någon, speciellt när båda gillar spel. Vad hjälper ett headset när musen och tangentbordet låter som när klockan slår tolv på nyår?

Blir att tvinga sambon att köpa.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Däremot spammade han 1an inte silent mouse

Permalänk
Medlem

Visserligen förstår jag att användning av ljudmätaren i det här fallet inte är riktigt ett vetenskapligt test, men jag vill ändå reagera på att den tysta datamusen är betydligt längre ifrån mikrofonen än den högljudda datamusen. En dubbling av avståndet är ju -6db

Permalänk
Avstängd

fan va irriterande med en mus som inte klickar.

Permalänk
Medlem

Bara man känner när man klickar så är det ju lugnt

Edit: Märkte nu att min Razer mus gnisslar när jag klickar, nice.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Äntligen! har länge funderat på bygga om min nuvarande (läst det ska gå på vissa).
Har dock aldrig ägt en trådlös, ungefär hur länge håller batterierna på sådana?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

fake...han klicka ju inte hårt på den andra musen >,<

Permalänk
Medlem

I ett öppet kontorslandskap, men även hemma, kan jag se stora fördelar med detta. Möss med ljudligt klickande är lika otroligt irriterande som ljudligt knattrande tangentbord (folk med traditionella Key Tronic-tangentbord är INTE mina vänner).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Kan säkert uppskattas av folk med tinitus.

Haha jag har tinitus och kan itne säga att jag har problem det musljudet och varför skulle folk med tinnitus ha behov utav en tyst mus? Snarare dom utan som bör byta så dom slipper tinitus

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

som någon skrev, endast bra för d2 annars skulle jag inte köpa den

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Passar perfekt när flickvännen ligger i sängen och sover

haha ja just!!:D perfekt nu är porren ljudlös:D

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

räcker med att banka din nuvarande mus i skrivbordet tillräckligt mycket så går klickandet sönder.

Permalänk
Medlem

Blir ett köp helt klart.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Äntligen!!
Jag har länge letat efter en tystare mus. Jag har gått runt i varuhus och provklickat och lyssnat.

Visa signatur

Lian-Li PC-V1100+II, ASUS P5E64 WS Evolution, Intel Core2Quad Q9300, H20, OCZ Reaper 4x2GB DDR3, ATI FireGL V3600, WD 640 Black, WD 500GB, Zalman ZM600-HP, Eizo S2431W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Haha jag har tinitus och kan itne säga att jag har problem det musljudet och varför skulle folk med tinnitus ha behov utav en tyst mus? Snarare dom utan som bör byta så dom slipper tinitus

Kanske t.o.m. bättre med en mus som lever om något hiskeligt, för att överrösta tinnitustjutet?

Maximum Noise Tinnitus Edition

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Hmm, googlade på det nu, och inser att jag mindes fel. Den har naturligt klick-ljud, men onaturligt scroll-ljud. Den har en inbyggd högtalare som simulerar det "hackande" ljudet från hur en vanlig mus låter när man snurrar på scrollhjulet.
Edit: Den ska tydligen även simulera ljudet från tumm- och lillfinger-knapparna. Men vanliga vänster- och höger-knapparna har naturligt klick-ljud.

Kan nog stämma nu när du säger det!

Inget jag lagt märke till

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Testa en touchpad?

Är väl jättebra - men jag väljer mus utifrån hur bra den är, inte hur tyst den är. Och aldrig trådlös. Varken för jobb eller spel.

Tycker också hur den ligger i handen är viktigare än den hemska ljudnivån på knappklick

A4Tech X7 XL-740K är bäst just nu, enligt mig. (Har två.)

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Testa en touchpad?

Min touchpad är jättetyst. Men inte knapparna till den, låter verkligen 386-tangentbord...:-P

Permalänk
Medlem

Har testat den här musen nu och kan väl säga att den är inte speciellt bra. Visst är knapparna tystare än en "normal" mus men hjulet låter ganska mycket istället. Dessutom är sensorn och kvaliteten ganska kass.

Visa signatur

/Warman

Permalänk
Skrivet av Warman:

Har testat den här musen nu och kan väl säga att den är inte speciellt bra. Visst är knapparna tystare än en "normal" mus men hjulet låter ganska mycket istället. Dessutom är sensorn och kvaliteten ganska kass.

Åh..tråkigt. Jag var på G att köpa en sån. Så den är inte värd pengarna?
Enligt Nexus själva är både scrollen och dess "klick" är tysta.

Vet inte vad som är bäst, men jag skrollar mycket och gillar ett tyst hjul. Jag har moddat min nuvarande mus och den är helt tyst i scrollen men musknapparna gick inte att få tyst på..

Permalänk
Medlem

Perfekt för personer som inte vill väcka andra personer i huset sedan finns det ju folk som inte vill väcka sina föräldrar när man lanar hela natten.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Perfekt för personer som inte vill väcka andra personer i huset sedan finns det ju folk som inte vill väcka sina föräldrar när man lanar hela natten.

"lanar"

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″