Permalänk
Medlem

Farsan ska ha laptop..

Har fått i uppgift att leta upp en vettig laptop till pappa..
Elgiganten skickade ut ett blad i veckan där dom hade denna Dell:en
Egenskaper för Dell Inspiron 15R - 2,4GHz DC 6GB 640GB BD/DVD±RW 15"
Den ska användas till en del spel som nya Call of duty när de kommer å lite alltiallo..
Finns det någon mer prisvärd eller är detta "mycket dator för pengarna"?

Tack på förhand /Mattias

Permalänk
Medlem

Nya call of duty kommer nog inte flyta så bra på den datorn, möjligtvis om du spelar på lägsta inställningar.
Du behöver ett bättre grafikkort om du prioriterar spel. Skulle rekommendera 5650, 330 eller 425 som minst.

Permalänk
Medlem

Jaha ok!
Men jag hittade en HP som kanske skulle vara en kandidat eller behöver man upp något steg i prisklass?
Egenskaper för HP Pavilion DV6-3045eo
Egentligen behöver det ju inte vara en ren å skär spel laptop men den ska ju hänga med ett tag.
Ett par år iaf.

Permalänk
Medlem

Den funkar fint, och datorn kommer nog gå sönder innan den den blir seg p.g.a utveckling. Det enda den inte kanske klarar är nyare spel om nåt år eller två.

Permalänk
Medlem

Ok! Men vad menar du med "går sönder"? Har läst nånstans att HP datorer blir väldigt varma. Är det de du syftar på?

Permalänk
Medlem

Äldre hp modeller har problem med värme, men datorn i fråga är en ganska ny modell så det är möjligt att dom löst det problemet. Vad jag menar att dom "går sönder" är att bärbara datorer har ganska kort livstid, speciellt om du använder den som bärbar och tar med på resande fot.

Inga av mina bärbara har hållit mer sisådär 2 år, allt från att datorn inte tar laddning till att skärmen slocknar, eller startar överhuvudtaget. Men då har dom används flitigt.

Men ska datorn stå på skrivbord och användas sparsamt så förlänger-man datorn livslängd såklart.

Permalänk
Medlem

Ok jag förstår. Ja vi kör båda lastbil och ligger ute en del så den kommer ju bli flitigt använd.
Den han hade tills nu levde 3år,en fujitsu..

Finns det någon med ungefär samma prestanda som kanske hade varit ett bättre/billigare alternativ?

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50