Är det ett bra köp om jag köper det?

Permalänk

Är det ett bra köp om jag köper det?

Hej!

Min kusin ska sälja en bärbar som är av märket fujitsu siemens.
Det som är i datan är:

En dubbel kärnig amd 1,90 ghz
4GB Ram
300Gb HDD
X2 ati 4200 grafikkort.

Mer vet jag tyvärr ej.

Men det finns defekter på den som att mus grejen som man vänster klickar med är det glapp på.(Men funkar oftast)
Men det största problemet är ju att ljudkortet är säckert sönder, för när man lyssnar på musik så knastrar det.(Äver med headset inkopplade)
Är det dyrt? eller svårt att byta? Eller svårt att få tag på?

Sen så skulle jag villja uppgradera processorn isåfall om jag köper den.
Är det dyrt? svårt att få tag på? Eller svårt att byta?
Kan jag köpa en en annan amd processor och sätta i den?

Vilket pris tycker ni att jag ska köpa den för?

Jag har tänkt spela lite på den också
Som BF2/BFBC2 osv.(Dock inte på högsta grafiken på BFBC2)

Mvh/Filip

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Med tanke på att du får PACKARD BELL 440NC C2D 1.3 3GB/500 15.6" W7HP - Bärbar med Core 2 Duo & 500 GB hårddisk till kampanjpris! - Specifikationer för 4490 så tycker jag inte att du ska ge mer än 2000 kr för den. That's my opinion.

Edit: läste inte alla fel som var på datorn. Ny åsikt: Köp den Inte. Du kan få en billig dator som klarar av de spel du nämner (på lägsta) för 5000 kr. Dessa kommer dessutom med garanti. Köp en ny.

Permalänk
Skrivet av SebastianW:

Med tanke på att du får PACKARD BELL 440NC C2D 1.3 3GB/500 15.6" W7HP - Bärbar med Core 2 Duo & 500 GB hårddisk till kampanjpris! - Specifikationer för 4490 så tycker jag inte att du ska ge mer än 2000 kr för den. That's my opinion.

Edit: läste inte alla fel som var på datorn. Ny åsikt: Köp den Inte. Du kan få en billig dator som klarar av de spel du nämner (på lägsta) för 5000 kr. Dessa kommer dessutom med garanti. Köp en ny.

Okej, tack för svaret!

Men kommer jag kunna spela BFBC2 på den du nämde?(Isåfall vilken grafik? low-medium-high)
Är grafikkortet bra för att va för en bärbar runt 5000kr?

EDIT: Det står ju inte vad det är för ati grafikkort.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Moderator
Moderator

Köp ej. Om den ens kommer klara att starta BC2 så kommer det vara ospelbar prestanda ändå.
Uppgradera processor på en bärbar är inte så smidigt, köp en bättre ny laptop istället.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Då ska vi se.

Om du köper en laptop enbart för spel och specifikt BF2BC så är det ju mycket som går på grafikkortet, även om du ska spela på low.

Titta in Computer Games on Laptop Graphic Cards - Notebookcheck.net Tech . Där kan du läsa av att för att spela BF2BC på en laptop med low settings på "spelbart" (20-50 fps) så krävs det minst ett Geforce 320M, och då går allt över low jävligt slött/träligt. Om du vill ha mitt tips för en dator till Bf2bc...jadu.

Acer Aspire 7736ZG - Inet.se - den. Den har ett radeon 4650 mobility, ett kort som enligt den tabellen klarar runt 70fps på low och till och med 30-40 på medium. För bara 6500 kronor är det nog bland den bästa mobila spelprestandan du kan få för det priset. Annars, titta på tabellen och hitta en dator som har det grafikchipet som motsvarar den prestandan du vill ha. Om du har tur kanske datorn från dustin har ett liknande mobility-kort. Du kan ju ringa och fråga om specifikationerna :). De är väldigt trevliga. Dustin och Inet är var jag gör alla mina elektronikinköp ;).

Permalänk
Skrivet av SebastianW:

Då ska vi se.

Om du köper en laptop enbart för spel och specifikt BF2BC så är det ju mycket som går på grafikkortet, även om du ska spela på low.

Titta in Computer Games on Laptop Graphic Cards - Notebookcheck.net Tech . Där kan du läsa av att för att spela BF2BC på en laptop med low settings på "spelbart" (20-50 fps) så krävs det minst ett Geforce 320M, och då går allt över low jävligt slött/träligt. Om du vill ha mitt tips för en dator till Bf2bc...jadu.

Acer Aspire 7736ZG - Inet.se - den. Den har ett radeon 4650 mobility, ett kort som enligt den tabellen klarar runt 70fps på low och till och med 30-40 på medium. För bara 6500 kronor är det nog bland den bästa mobila spelprestandan du kan få för det priset. Annars, titta på tabellen och hitta en dator som har det grafikchipet som motsvarar den prestandan du vill ha. Om du har tur kanske datorn från dustin har ett liknande mobility-kort. Du kan ju ringa och fråga om specifikationerna :). De är väldigt trevliga. Dustin och Inet är var jag gör alla mina elektronikinköp ;).

Okej, tack för svaret alla.
Men om jag måste köpa en dator för 6500 så lägger jag det hällre på min stationära dator.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Jo, det är klart. Poängen är tyvärr att för att få en bärbar som klarar av spel någorlunda måste du vara beredd på att lägga iaf 5000-6000 kr, om du inte köper begagnat. Visst, billigare modeller klarar av att starta spel, men att spela på dem kan ofta bli lite "slideshow" ;).

Permalänk
Avstängd

Ska du ha datorer i <2000 kronors klassen så rekommenderar jag IT-auktion. Allt är inte prisvärt men då och då kan du göra klipp.

Permalänk
Medlem

Sen så är ju BC2 optimerat för 4a kärnor dessutom

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ton:

Ska du ha datorer i <2000 kronors klassen så rekommenderar jag IT-auktion. Allt är inte prisvärt men då och då kan du göra klipp.

Vart är den IT-auktionen?

Skrivet av ygd3n:

Sen så är ju BC2 optimerat för 4a kärnor dessutom

Ja vet, så därför uppgraderar jag hällre min dator som bara har core 2 dual core 2,2ghz processor

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Är det här en bra bärbar dator för 6000kr?
Asso med grafikkort processor osv

Acer eMachine E642G - Inet.se

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

[QUOTE="PC-Konsulten;10510311"]

Skrivet av filipcombat:

Vart är den IT-auktionen?
QUOTE]

IT-auktion.se

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Tror ni att en bärbar som har

Core 2 duo 2.2ghz
2GB ram
Geforce 8600M GS
Skulle klara BFBC2?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

i have an 8600m gs, following the minimum requirements i could play, but it seems that there is a lot of people with this graphic card that have a lot of problems

Citat från youtube (angående BC2 då såklart)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Tror ni att en bärbar som har

Core 2 duo 2.2ghz
2GB ram
Geforce 8600M GS
Skulle klara BFBC2?

Liknande den jag har ( Se sign ) och skulle väl inte vilja påstå att den gör det. Går att spela Squad deathmatch och sånnt på lägsta men såfort det blir 32 manna server laggar det lite för mycket för att det ska vara spelbart. Och då är 9650 bättre än 8600 också.

Edit: Specs stod inte i sign såg jag men den har iaf en Core 2 duo 2,4 ghz 2 gb ram och ett 9650GT

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Citat från youtube (angående BC2 då såklart)

Okej undrade bara föra att jag har ett 8600 gts 512mb i min dator och en core 2 duo 2,2ghz så jag köper nya saker ist till min dator
Sen bärbar

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -