Prestanda per krona: Geforce GTX 400 mot Radeon HD 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Skaffa egen strömförsörjning, så slipper du bli påverkad av någon annans samvete eller vilja att bevara vårt gemensamma arv. Om inte, är du en del av Sverige och världens energiproblem. Live with it.

om du verkligen bryr dig borde du flytta ut i skogen..

Jag sitter gärna här hemma med mina överklockade Fermikort och ser till att jorden går under

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande och funderar över om man ska ha crossfire med HD6870 eller HD6850..

6870 ger minst prestanda per krona..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Sitter fortfarande och funderar över om man ska ha crossfire med HD6870 eller HD6850..

6870 ger minst prestanda per krona..

Å andra sidan ger det mer prestanda

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

Å andra sidan ger det mer prestanda

Exakt, ska bli intressant det här

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Kan tänka mig att många blir lurade. En kompis "uppgraderade" sitt 8800gtx+ till ett 9600gt^^. Han trodde det skulle vara bättre, men han hade ju köpt ett 8600gt med nytt klistermärke.

Du får nog ha lite bättre koll på verkligheten om du ska gnälla trovärdigt, 9600GT var nyutvecklat, de tidigaste 9800GT var ommärkta 8800GT.

Nu vill jag att du klagar på ATIs nya missvisande nummerserie så du inte framstår som en fanboy...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Du får nog ha lite bättre koll på verkligheten om du ska gnälla trovärdigt, 9600GT var nyutvecklat, de tidigaste 9800GT var ommärkta 8800GT.

Nu vill jag att du klagar på ATIs nya missvisande nummerserie så du inte framstår som en fanboy...

Jag är inte alls fanboy. Sitter på ett 9800gt nu, och hade jag valt så hade jag utan tvekan valt ett gtx460 framför hd6850. Kan väl erkänna att jag har lite förkärlek för amd, just för att deär ett lite företag, men det är inget som påverkar mina köp.

Jag står fast vid att nvidias namn-ändirngar är betydligt värre än atis, även om man blir lurad att hd6870 skulle vara bättre än hd5870 (säkert det som de vill).

Tycker det är dåligt av nvidia att ge det nya kortet namnet "gtx580", då det framstår som en helt ny serie med förändrad arkitektur. Vad jag läst ska inte ändringarna vara allt för stora. Som att amd, när de släppte sitt hd4770 (minskad nm), skulle kala det för 5870.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Kände på mig att gtx470 skulle vinna slaget mot amd. Själv skulle jag nog å andra sidan främst prioritera låg ljudvolym. Inte sett några tester på det området korten emellan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Du missar några viktiga aspekter där man kan spara en del pengar. Om man t.ex. väljer att inte att köpa ett grafikkort så tjänar du initialt 2000 jämfört med 6870!! och sedan en löpande kostnad på ett par hundra årligen! klirr i kassan..! :-]

Det blir lite larvigt när man menar att ett klenare kort lyckas dra mindre ström, ja det är klart det gör och märkligt vore väl annars. Kör du integrerade kort så drar de ännu mindre. Strömmen kan jämföras med att ha en lampa tänd och blir dessutom till värme som troligen de flesta i slutändan ändå skulle betalat för.

Jag missar absolut ingenting, jag har aldrig påstått att man ska köpa det ena eller andra grafikkortet. Det jag svarade på var vad skillnaden är i elkostnad enligt ett specifikt dygnsanvändande i ett år mellan två nämnda grafikkort. Jag tycker det är kul att räkna på sådana saker även om det är rena petitesser i slutändan. Kände mig nog allt lite påhoppad.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kom o tänka på en sak. Finns det ingen tillverkare som säljer "nakna" kort utan kylare?
Om man vill ha den bästa eftermarknadskylaren så e ju en standardkylare värdelös.

Eller en riktigt kass o billig standardkylare som bara ser till att kortet inte överhettas så man inte känner att man förlorar pengar när man byter ut den.

Någorlunda artikel förresten. Dock ska jag ha 6950 o 6970.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonrift:

Nu blir det intressant. För till skillnad mot förra lanseringen så hade nu Nvidia kort som inte var så långt efter och så säger det pang bom och dom sänker priserna så är Nvidia ikapp och även förbi... Om man väger inte ström förbrukningen så skulle jag ändå säga att det landar på lika, inte för att räkningen blir billigare, utan för att man kan köpa ett klenare nätagg som faktiskt kan få ganska stor roll nu när det är så extremt tajt mellan dom röda och de gröna.

Dock så är det ett stort frågetecken i det här tycker jag. Om nu AMD precis släppt nya kort och som inte ens klår 4 månader gamla kort p.g.a Nvidias aggressiva prissättning så är något fel, om inte på kortet så på de killarna som ansvarar för prissättning hos AMD. Det är något som jag tycker är konstigt med tanke på att AMD på processorfronten inte brukar ha problem att sänka priser. Så vad gör AMD när GTX 500 kommer vilket dom snart gör? Ska bli spannande.

Ännu konstigare är det när AMD lagt all kraft dom har på att minska ström-förbrukningen och där av antal kretsar vilket borde gå utlopp i fort att billigare tillverknings kostnader. Eller sänker inte AMD priserna nu för att dom litar på att nyhetens behag ska sälja iaf och sparar marginalerna till senare?
Jag tycker att det är lite skumt! Rent logiskt sett borde 6800 kosta mycket mindre än 460 och framför allt 470!

Håller med helt här. AMD svar är lite klent dem hade ju liksom ledningen och chans att släppa en generation kort till (dem visste hur konkurrenten presterade ). Låg strömförbrukning i all ära men jag går efter prestandan i första hand. Tror däremot att vi kommer se lägre priser ganska snart från AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Du får nog ha lite bättre koll på verkligheten om du ska gnälla trovärdigt, 9600GT var nyutvecklat, de tidigaste 9800GT var ommärkta 8800GT.

Nu vill jag att du klagar på ATIs nya missvisande nummerserie så du inte framstår som en fanboy...

8800GTX motsvarar 9800GT.

Nu vill jag att du klagar på Nvidia och hur dom får butiker att lura sina kunder så du inte framstår som en fanboy...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

8800GTX motsvarar 9800GT.

Nu vill jag att du klagar på Nvidia och hur dom får butiker att lura sina kunder så du inte framstår som en fanboy...

Det motsvarar GT och inte GTX.

De enda som blir lurade är folk som inte har koll på vad de köper, oavsett om de köper NVIDIA eller ATI.

Själv stör jag mig inte på namngivningen från något företag, utan bara på AMD-talibaner som kastar sten i glashus om strömförbrukning och namngivning. Om både strömförbrukningen och kylningen är bra kan jag mycket väl köpa ett ATI-kort (fast nu verkar den tyvärr inte vara det vad jag läst, samma gamla lövblås till fläkt).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det motsvarar GT och inte GTX.

De enda som blir lurade är folk som inte har koll på vad de köper, oavsett om de köper NVIDIA eller ATI.

Själv stör jag mig inte på namngivningen från något företag, utan bara på AMD-talibaner som kastar sten i glashus om strömförbrukning och namngivning. Om både strömförbrukningen och kylningen är bra kan jag mycket väl köpa ett ATI-kort (fast nu verkar den tyvärr inte vara det vad jag läst, samma gamla lövblås till fläkt).

Du har nog rätt. Orkar själv inte bry mig mycket om namngivningen men hade för mig att 8800GTX blev 9800GT. Om nu han fick ett 9600GT för sitt GTX så var han rejält lurad.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mfm:

Det motsvarar GT och inte GTX.

De enda som blir lurade är folk som inte har koll på vad de köper, oavsett om de köper NVIDIA eller ATI.

Själv stör jag mig inte på namngivningen från något företag, utan bara på AMD-talibaner som kastar sten i glashus om strömförbrukning och namngivning. Om både strömförbrukningen och kylningen är bra kan jag mycket väl köpa ett ATI-kort (fast nu verkar den tyvärr inte vara det vad jag läst, samma gamla lövblås till fläkt).

Fast de sålde fortfarande exakt samma grafikkort under tre olika namn i 8800, 9800 och 250. Extra fintigt när resten av 200-serien var nya chip men inte just 250. De hade väl för många över eller nåt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

5000 serisen är ju häflten gammal hälften nytt. Shaderenheterna eller något sånt är helt nya. Så enligt mig klassar de in som ny arkitektur. Det är ju större skillnad mellan hd5800 och hd6800 än vad det är mellan hd5800 och hd4800. hd5800 är ju i princip bara hd4800 med dubbla transistorerna samt dx11 stöd, medans hd6000 har delvis ny arkitektur.

Kan dock hålla med om att hd6870/50 borde heta hd6770/50 istället, lade märke till det nu. Men jag tycker ändå nvidia tar priset med röriga namn. Ändras första siffran så borde det vara ny arkitektur, inte höjda klockfrekvenser och mer strömsnålhet osv.

Nu vet jag inte om det blir så mycket nytt i GTX 580 längre, hade trott rykten om att den skulle ha ökat antal TMU stämde, men kanske inte blir så. Så delvis hade du alltså rätt, även om jag kanske tycker du kunde väntat lite med att döma på förhand.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Tommie_l:

om du verkligen bryr dig borde du flytta ut i skogen..

Jag sitter gärna här hemma med mina överklockade Fermikort och ser till att jorden går under

En dag ska du också växa upp.

Om du har någon som helst förmåga att tänka jorden som en helhet så inser du snart också att energiproblemet är reelt samma som vårat konsumptionsbeteende inte kommer vara hållbart tills vi blir gamla och dör. Alltså kommer du själv tjäna på att satsa på energieffektiva lösningar redan idag.l

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

En dag ska du också växa upp.

Om du har någon som helst förmåga att tänka jorden som en helhet så inser du snart också att energiproblemet är reelt samma som vårat konsumptionsbeteende inte kommer vara hållbart tills vi blir gamla och dör. Alltså kommer du själv tjäna på att satsa på energieffektiva lösningar redan idag.l

Nu slutar vi den här diskutionen tycker jag. Vi har helt olika åsikter om detta och du kommer inte kunna förändra min syn på miljöfrågor. Jag konsumerar så mkt jag vill, det har jag all rätt till och mår inte ett dugg dåligt för att min dator drar ett par hundra watt mer än den kunde göra med amd kort, sen får ni andra spara energi bäst ni vill.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

Alltså jag tror inte att fajten om pris är det rätta här, det är väl vad man vill ha, visserligen får man väl lite mer prestanda för pengarna med ett fermikort, men nackdelen är att de blir mycket varmare.

Så frågan är om man vill ha extrem styrka och värme eller en kallare dator och lägre fanspeeds.

eller? det är mer en tyckessak, och smaken är som baken.

Permalänk
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Alltså jag tror inte att fajten om pris är det rätta här, det är väl vad man vill ha, visserligen får man väl lite mer prestanda för pengarna med ett fermikort, men nackdelen är att de blir mycket varmare.

Så frågan är om man vill ha extrem styrka och värme eller en kallare dator och lägre fanspeeds.

eller? det är mer en tyckessak, och smaken är som baken.

Sant sant. Men tror du inte att Amd hade kunnat vässat sina kort en aning till utan att för den delen övestigit nvidiakortens strömförbrukning.

Då hade valet varit mera självklart..

Men det är helt klart som du säger, en tyckessak.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Kan väl erkänna att jag har lite förkärlek för amd, just för att deär ett lite företag, men det är inget som påverkar mina köp.

Eh... va?
Jag gissar iofs, men jag tror du säger att AMD är ett litet företag? Näst störst i världen på x86 cpu'er, har sedan länge producerat chip för icke x86 platformer och är stora där med, har på senare tid diversifierat ytterligare och producerar grafikchip av prestanda typ. Världens 8'de största tillverkare av kisel. (sett till inkomst) Steams statestik gör gällande att lite över var fjärde dator har CPU från AMD och nästan exakt var tredje burk drar runt på deras grafik. Det verkar inte gå att filtrera så att man får se hur stor del av burkarna som har antingen cpu, eller grafik från AMD men en gissning är ju att det är mer än en tredjedel, och mindre än hälften. Nå, att det är mer än en tredjedel är ett statistiskt säkerstält faktum, eftersom den kvoten redan är fylld med hjälp av grafikkorten, så mindre än så kan de inte få.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

Nu slutar vi den här diskutionen tycker jag. Vi har helt olika åsikter om detta och du kommer inte kunna förändra min syn på miljöfrågor. Jag konsumerar så mkt jag vill, det har jag all rätt till och mår inte ett dugg dåligt för att min dator drar ett par hundra watt mer än den kunde göra med amd kort, sen får ni andra spara energi bäst ni vill.

Klart du har rätt till din åsikt som alla andra här har. Tycker att det är lite skrämmande med "jag konsumerar så mkt jag vill". Om alla går runt med det tankesättet så ser det mörkt ut för denna planet. Jag lägger dock ingen tyngre skuld på dig, du är en fis i rymden jämfört hur andra människor och stora företag tänker och gör. Som det ser ut nu så har vi alla kommit en bra bit på vägen att sätta oss i skiten som lever på våran jord. Vill gärna men har just nu inte så där jättestort hopp för mänskligheten, existerar vi ens om 300 år så höjer jag min hatt nere i min grav.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Sant sant. Men tror du inte att Amd hade kunnat vässat sina kort en aning till utan att för den delen övestigit nvidiakortens strömförbrukning.

Då hade valet varit mera självklart..

Men det är helt klart som du säger, en tyckessak.

Helt klart kunde de pressat korten lite mer, har min hd5850 i 900mhz, dock inte ändrat volten nåt, men den ligger i 60 typ när jag kör crysis. och om man jämför med stockklocken, som är på 725 tror jag, är det ganska mesigt klockat.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Tommie_l:

Nu slutar vi den här diskutionen tycker jag. Vi har helt olika åsikter om detta och du kommer inte kunna förändra min syn på miljöfrågor. Jag konsumerar så mkt jag vill, det har jag all rätt till och mår inte ett dugg dåligt för att min dator drar ett par hundra watt mer än den kunde göra med amd kort, sen får ni andra spara energi bäst ni vill.

Absolut, men ger man sig in i leken får man leken tåla som min gamle förskole-lärare brukade säga.

Jag respekterar dig för dina åsikter men då får du också respektera de som har åsikten att det är dags att ta sitt ansvar för ett hållbarare samhälle, sen kan jag ju lätt hålla med om att det finns andra områden som ger betydligt större genomslagskraft en ett par watt i en dator.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Absolut, men ger man sig in i leken får man leken tåla som min gamle förskole-lärare brukade säga.

Jag respekterar dig för dina åsikter men då får du också respektera de som har åsikten att det är dags att ta sitt ansvar för ett hållbarare samhälle, sen kan jag ju lätt hålla med om att det finns andra områden som ger betydligt större genomslagskraft en ett par watt i en dator.

Exakt min åsikt, några sketna wattar i en dator, vad är det egentligen ^^

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Skrivet av Tommie_l:

Exakt min åsikt, några sketna wattar i en dator, vad är det egentligen ^^

Några wattar X 9 miljoner användare= många wattar

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Tommie_l:

Exakt min åsikt, några sketna wattar i en dator, vad är det egentligen ^^

Skrivet av eriand08a:

Några wattar X 9 miljoner användare= många wattar

Sant, allt handlar om perspektiv.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ädet inte asus korten 6870 på bilden? ser exakt ut så va? Men ändå finns inte den med i deras prs uppskattningar ?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Eh... va?
Jag gissar iofs, men jag tror du säger att AMD är ett litet företag? Näst störst i världen på x86 cpu'er, har sedan länge producerat chip för icke x86 platformer och är stora där med, har på senare tid diversifierat ytterligare och producerar grafikchip av prestanda typ. Världens 8'de största tillverkare av kisel. (sett till inkomst) Steams statestik gör gällande att lite över var fjärde dator har CPU från AMD och nästan exakt var tredje burk drar runt på deras grafik. Det verkar inte gå att filtrera så att man får se hur stor del av burkarna som har antingen cpu, eller grafik från AMD men en gissning är ju att det är mer än en tredjedel, och mindre än hälften. Nå, att det är mer än en tredjedel är ett statistiskt säkerstält faktum, eftersom den kvoten redan är fylld med hjälp av grafikkorten, så mindre än så kan de inte få.
B!

Antar att deemå gäfört med intel men de har väll ändå x tusen anställda om inte x 10 000 anställda....

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

10400, i januari om mina ninja google skills inte misslett mig. så 1x 10 000.
:- )

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.