Permalänk

ASUS N43JF - värd pengarna?

Hej!

Funderar på att köpa en ASUS N43JF

Det som talar för den är tre saker,
1 den är liten (endast 14'' skärm)
2 den har ok grafikkrets Geforce GT 425M , (kommer funka att köra allt jag behöver plus lite spel)
3 den har en optisk läsare

Det som kanske talar emot är priset, det borde gå att få mer "bang for the buck" men jag har inte lyckats hitta något alternativ som ger det. Och batteritiden är jag ganska nöjd med, det är inte ofta som jag sitter i mer än 2 timmar utan möjlighet till strömförsörjning.

Alternativen som jag hittat skulle vara
ACER Timeline AS4820TG
Och lillebror till N43:an ASUS N82JV

Om jag även vill kunna köra exempelvis lite SC2 mellan (nej inte på högsta detaljering) varven vilken skulle ni välja eller finns en bättre dator på marknaden som är max 14" och inte kostar mer än 10 (egentligen skulle jag helst ligga på c:a 8)?

Permalänk

Har samlat de mest prisvärda som hade 14 tum och bra grafikkort: Produktjämförelse hos Prisjakt

Asus X42JV-VW024V är mest bang for buck sett till specen, men det var någon här på forumet som beställde datorn och var inte nöjd med batteritiden. Sen har jag klämt lite på den i butik och chassit skvallrade om att datorn är billig om du förstår vad jag menar.

Permalänk

Tack för svaret!
Efter övervägande blev det en TimelineX till slut, batteritiden kanske inte är det viktigaste för mig men det känns bra att kunna ha den igång en stund.
Man kan ju klocka upp grafikkortet lite och eSata samt usb 3 är inga nödvändigheter.
edit:
Dessutom kollade jag grafikkorten mot varandra på Notebookcheck och då var skillnaden inte så stor att jag backade för det.