Nvidia ger ut Geforce Drivers 260.99 WHQL

Permalänk
Medlem

Håller med om att senaste drivisarna har varit brutalt konstiga.
Jag får inte igång mitt cod4 utan crash och BF2 crashar obarmhärtigt. Även "drivrutinen slutade svara" dyker upp hit o dit.
Hoppas denna är bättre aldrig haft sånt här strul innan

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggboxx:

Håller med om att senaste drivisarna har varit brutalt konstiga.
Jag får inte igång mitt cod4 utan crash och BF2 crashar obarmhärtigt. Även "drivrutinen slutade svara" dyker upp hit o dit.
Hoppas denna är bättre aldrig haft sånt här strul innan

Skärmen blir svart nån sekund och"drivrutinen har återställts"är det jag får hela tiden när jag kör killing floor,ut3,MW2,BC2 bland annat,det är uteslutande i spel,jäkligt skumt:((

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Jag har nu kört en runda i furmark multigpu i 1920x1200 med 16XMSAA i cirka 15 minuter,gpuerna toppar vid 83 och 86 grader men ingen krasch eller instabilitet whatsoever??
Men det är iofs nästan alltid när jag spelar som drivrutinen återställs,jäkligt skumt och jag kör enbart orginalspel som jag köpt på steam och som alltid är up to date.Detta övergår mitt förstånd nu alltså,jag har bråkat med kortet i snart 2 månader:((
Btw vad tror ni att mitt corsair HW620 är lite för klent för att driva detta kortet?Jag såg på tester och youtube att gtx 295 drar cirka 100 watt mer under load än vad mitt tidigare ati 4870x2 gjorde,räcker verkligen mitt nätagg till eller är det kanske det som spökar?Hela systemet ser ni i sign:))

Nej, det ska gå bra. Hela mitt system drar runt 600W i OCCT PSU test.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Nej, det ska gå bra. Hela mitt system drar runt 600W i OCCT PSU test.

Hmm,det får jag väl också testa så kan man utesluta agget också kanske:)
Tack för hjälpen..

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Skriver samma sak här som i i Catalyst tråden:
If it works dont fix it. Mao uppdatera inte drivrutiner i onödan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarkSix:

Skriver samma sak här som i i Catalyst tråden:
If it works dont fix it. Mao uppdatera inte drivrutiner i onödan

Sant men tyvärr har mitt gtx295 inte funkat med någon forcewaredriver alls sen jag fick kortet.Det var ett lagat ersättningskort på garanti för mitt brända 4870x2 kort.Så jag fick inte ens med en drivrutinscd eller kartong ens,kortet kom i ett bubbelplast kuvert tillbaka från komplett.Och gainward själva har inte ens en officiell orginaldriver till detta gtx295 kortet på sin sida,det står bara att dom är till för gtx260 korten.Jag funderade mest på om gainward hade nån grundläggande pcbändring på kortet som skulle kunna kräva nåt som jag saknar med den ordinarie forcewaredrivrutinen direkt från nvidia.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

260.XX har varit inget mer än strul för min del. Rätt va det är så slutar drivrutinen att svara och skärmen blir svart, sen efter någon sekund så kommer det igång igen. Tappade dessutom 20FPS avg i HAWX 2 benchmark med denna. Vafan är det för klant som blivit nyanställd? Har aldrig haft sånt här strul förut med Nvidias drivrutiner.

Precis samma fel har jag också haft med ALLA versioner av 260.xxx drivrutinen..
samt att en dag så slutade PhysX att fungera eller att ens vara möjligt att updatera med ominstallation av drivrutin..
har precis ominstallerat hela jävla windows pga. 260.xx drivrutinen...
Det är bara att inse att denna drivrutinsserie inte var för oss med Fermi-kort tyvärr utan för GTX 460 ägare och därunder....:(

Slarvigt Nvidia som alltid haft rocksolid drivisar fram tills nu.....
kanske ska snegla på ATIs 6xx-serie ändå

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Fick då ingen SLI profil för Fallout NV... och funkar fortfarande lika dåligt. Bilden blir svart och det är bara att ctrl-alt-delete och stänga ner skitspelet.

Funkar enbart att köra om jag helt inaktiverar ett av korten.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDLGx:

Fick då ingen SLI profil för Fallout NV... och funkar fortfarande lika dåligt. Bilden blir svart och det är bara att ctrl-alt-delete och stänga ner skitspelet.

Funkar enbart att köra om jag helt inaktiverar ett av korten.

Skumt, jag fick med en SLI profil. Fungerar ypperligt med mina 460 kort.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Sant men tyvärr har mitt gtx295 inte funkat med någon forcewaredriver alls sen jag fick kortet.Det var ett lagat ersättningskort på garanti för mitt brända 4870x2 kort.Så jag fick inte ens med en drivrutinscd eller kartong ens,kortet kom i ett bubbelplast kuvert tillbaka från komplett.Och gainward själva har inte ens en officiell orginaldriver till detta gtx295 kortet på sin sida,det står bara att dom är till för gtx260 korten.Jag funderade mest på om gainward hade nån grundläggande pcbändring på kortet som skulle kunna kräva nåt som jag saknar med den ordinarie forcewaredrivrutinen direkt från nvidia.

Gainward gör inga drivers själv jag tror inte att det är någon tillvarkare som gör sina egna drivers längre ... det var nog läng sedan sådant förekom. Klaga hos komplett och säg att kortet inte funkar och att du inte är nöjd.

Permalänk

Nu har jag testat lite och jämför 258.96WHQL mot 260.99 WHQL på mitt system.
kan ju säga att planerar Ni att köra Metro 2033 så använd INTE 260.99 drivrutinen.

Jag tappade runt 20 FPS i AVG i metro 2033 benchmark mot den föra 258.96 drivisen.
provade med korten (SLI) klockade samt oklockade
Högsta inst 1900x1200 adv physX samt tesselering
ej DOF
Den enorma prestandaförlusten verfifierade jag för mig själv med FRAPS medans jag spelade de första 15 minuterna i spelet också!!

Way to go nvidia
NOT!!

hoppar denna och nästkommande drivrutiner tills Nvidias drivrutins-avdelning kommer på att det inte var så länge sedan de lanserade GF100 chippet
Jävla puckon

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Hoppas det fixar "white flashes" och npc lagget i new vegas så man slipper köra med nån skum dll fil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Precis samma fel har jag också haft med ALLA versioner av 260.xxx drivrutinen..
samt att en dag så slutade PhysX att fungera eller att ens vara möjligt att updatera med ominstallation av drivrutin..
har precis ominstallerat hela jävla windows pga. 260.xx drivrutinen...
Det är bara att inse att denna drivrutinsserie inte var för oss med Fermi-kort tyvärr utan för GTX 460 ägare och därunder....:(

Slarvigt Nvidia som alltid haft rocksolid drivisar fram tills nu.....
kanske ska snegla på ATIs 6xx-serie ändå

Ja efter att ha installerat 260.99 så ville Windows inte komma igång nästa gång ja startade datorn. Det blev bara en blå backgrund (som standardbakgrunden i Win 2000) och där frös den. Fick starta i felläge, avinstallera drivrutinen och sen installera 258.96 igen. Jag vet inte om det blev strul när dom bytte ut hela installationprocessen till den lite mer "moderna", sjukt störigt är det iaf.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

detta må vara en noob fråga. men det var ett tag sedan jag uppdaterade mina drivare till mitt 8800gts 512 kort. men vart kan jag ställa fläktar & överklockningen i dem här drivarna?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hårdnackad:

detta må vara en noob fråga. men det var ett tag sedan jag uppdaterade mina drivare till mitt 8800gts 512 kort. men vart kan jag ställa fläktar & överklockningen i dem här drivarna?

Det kan du inte göra,du måste ha ett fristående program som msi afterburner bland annat:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Inaktiv

Vart hittar man releasenoterna som pdf? i pdf:en nämner de bara att den stöder geforve 430/450 o lite bättre sli-prestandsa i vissa spel men inget mer

Permalänk

Varm GPU av 260.99

Jag har med drivisarna som hängde med mitt GTX 480 ca 40-43 i idle, efter att ha uppdaterat (pga 3D vision) till 260.99 så ligger mitt kort på 70-80 IDLE???

Helt sjukt, bytte tillbaka problemet borta....Denna drivrutin förstör korten!

Visa signatur

Gigabyte X79-UD5 X79, CPU Core i7-3820 s2011 3.6 GHz 10MB, Corsair 16GB (4-KIT) DDR3 Vengeance XMP 1,3 1,5V, HD2TB Seagate SATA 6Gb/s 64MB ST2000DM001, SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force 3 Series INET Corsair Cooling Hydr H100 CPU, GK PCIe EVGA GF GTX 680 2GBx2, LK SB X-Fi Titanium PCIe Fatal1ty PRO, Cooler Master HAF X ATX fulltower, PSU Corsair AX 850W Nätdel modular 80+ GOLD, Scythe Kaze Master Pro 5.25 Fan Controller black,