Extrem 18,7" släpbar - 2x 5870m i CF osv

Permalänk
Medlem

Extrem 18,7" släpbar - 2x 5870m i CF osv

Är ute efter en riktigt bra lan-burk, dvs en bärbar dator där vikten inte spelar större roll (lär ju väga mindre än min vattenkylda stationära ändå).
Hittade den här sidan DevilTech - High Performance Systems-_Home#
Dom har en bärbar med två 5870m och en saftig 18,4" 16:9 skärm som jag fastnat för, mest för att den bara kostar 15k, kommer själv trycka in 2 x 4gb ram i den sen (kostar ca 1200kr enl prisjakt så det är billigare att installera själv än att välja 8gb förinstallerat på laptopen).

Finns en annan sida som heter Schenker Notebooks - Xtreme Mobile Gaming | mySN.de som säljer exakt samma burk, dom är bara brandade olika. Till denna hittade jag dock en review: mySN XMG P800 - Notebookcheck.net External Reviews
"Total score: 94% performance: 100% display: 97% mobility: 60% ergonomy: 94% emissions: 82%

Visst, batteritiden suger och skiten väger över 5 kg, men jag kommer ha störst e-penis bland mina vänner so fuck it.

Någon som har några erfarenheter av DevilTech? Såg att det fanns en ca ett år gammal tråd här på forumet om en annan av deras laptops och folk verkade helt lyriska i den då.
Finns det någon annan laptop jag bör titta på?
Jag vill spendera mellan 15-17 lök på burken, och det ska vara så fet prestanda som möjligt.

Permalänk

Tror inte att du gör något fel när du köper en sådan. Tyskland är inte långt och IFALL något skulle hända skulle du nog klara dig. Se bara till att du är insatt vad som gäller konsumentsrättsmässigt i Tyskland. Jag är tysk, så jag vet ungefär vad som gäller för Hessen och andra Bundesländer. Om du vill vara säkrare skulle jag satsa på 18 000 kronorsmodellen av Asus G73Jw. Om du verkligen vill ha en sådan - jag har polare från Berlin, Dresden och Kassel som köper laptops från bl.a. Deviltech. De gör bra maskiner :).

Permalänk
Avstängd

Här finner du en länk för mer uppdaterad info gällande tyska Clevoleverantörer. Where to buy CLEVO in EUROPE - Page 4

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...
Längst ned - svenskt pris på den modell du efterfrågar

Permalänk
Medlem

tror inte du behöver 8 gb minne om du ska spela Räcker med 4

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

tror inte du behöver 8 gb minne om du ska spela Räcker med 4

e-penisen växer nog några centimeter med 8 Gb ram, dessutom är det ingen större investering! Jag hade kört 8 Gb ram och sedan helikoptern på det

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Devil 9700 DTX innan semestern i år så jag kunde ha en gamerdator med mig på semestern, sambon blev sur som fan . Det funkade jättebra med Deviltech de skickade med UPS och du får betala in i förskott, de snackar engelska om du ringer till dem. Jag hade lite strul med den SSD jag satte in istället för den som fööljde med. Det verkar som om Clevo 860C som Devil 9700 grundar sig på har strul med Corsair SSD diskar för en Extreme SSD på 256 GB slutade funka efter ett tag och jag provade med att sätta i en ny och det var samma fel dvs Laptopen bootar inte med Corsair SSD Extreme förrens den har blivit varm alternativt att du bootar 10 gånger irad så startar den men iaf Noteboken har funkat skitbra med en annan SSD så köp inte corsair och använd i Clevo datorer. Jag kör en Devil 9700 DTX i7 820QM med 5870 med 15,4" och OBS! glöm inte att sätta/välja till för WiFi ett Intel Centrino Ultimate-N 6300 för 39 euro det måste du bara ha. Lycka till

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar och tips

Skrivet av SebastianW:

Tror inte att du gör något fel när du köper en sådan. Tyskland är inte långt och IFALL något skulle hända skulle du nog klara dig. Se bara till att du är insatt vad som gäller konsumentsrättsmässigt i Tyskland. Jag är tysk, så jag vet ungefär vad som gäller för Hessen och andra Bundesländer. Om du vill vara säkrare skulle jag satsa på 18 000 kronorsmodellen av Asus G73Jw. Om du verkligen vill ha en sådan - jag har polare från Berlin, Dresden och Kassel som köper laptops från bl.a. Deviltech. De gör bra maskiner :).

Jag har inga problem med att köpa från Tyskland, har köpt det mesta av min vattenkylning därifrån.
Men jag skulle nog inte köpa en Asus G73Jw längre, den är dyrare och slöare än burken jag tittar på. Den är iofs lättare också, men det är inget jag bryr mig om riktigt.

Skrivet av Ton:

Här finner du en länk för mer uppdaterad info gällande tyska Clevoleverantörer. Where to buy CLEVO in EUROPE - Page 4

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...
Längst ned - svenskt pris på den modell du efterfrågar

Om jag ändå ska köpa en riktigt fet burk, varför snåla in på processorn? Ren idioti att ha crossfire och samtidigt ha en trött i5'a.
i7 720QM är lagom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FL3JM:

Tackar för alla svar och tips

Jag har inga problem med att köpa från Tyskland, har köpt det mesta av min vattenkylning därifrån.
Men jag skulle nog inte köpa en Asus G73Jw längre, den är dyrare och slöare än burken jag tittar på. Den är iofs lättare också, men det är inget jag bryr mig om riktigt.

Om jag ändå ska köpa en riktigt fet burk, varför snåla in på processorn? Ren idioti att ha crossfire och samtidigt ha en trött i5'a.
i7 720QM är lagom.

Hej,

Vi har svarat i den andra tråden.

/Stockholms PC-Konsulter