Medlem publicerar installationsguide för Ubuntu 10.10

Permalänk
Melding Plague

Medlem publicerar installationsguide för Ubuntu 10.10

För den som vill prova på Linux för skrivbordet sammanställer medlemmen OWD95 en enkel installationsguide för den senaste versionen av Ubuntu.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Starkt jobbat

Skoj att de finns lite folk som vill hjälpa till.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Otroligt snällt då jag inte vet nått om Linux alls, har bootat det från nån CD nån gång tror jag dock.

Hurra för folk som bryr sig

Permalänk
Medlem

*gilla*

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

asbra
kul att sweclockers uppmärksammar såna här saker också.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

Kan man installera 10an rakt på om man redan har 9an installerad, eller bör man formatera disken först?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Du kan ju bara välja att uppgradera, kör apt-get update följt av apt-get dist-upgrade så bör det lösa sig

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att ni uppskattar guiden och ett stort tack till Andreas som uppmärksammade guiden här!

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk

Grymt jobb!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Musikälskare

Blir sugen att dra in Ubuntu igen, men kör Win och OSX just nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R34p3r:

Du kan ju bara välja att uppgradera, kör apt-get update följt av apt-get dist-upgrade så bör det lösa sig

Dist-upgrade uppdaterar inte Ubuntu till den senaste versionen, det uppdaterar alla dina paket till senaste versionen för den Ubuntu-version du kör. (står mer i manualen för apt)

Enklaste sättet att uppgradera IMO:
"sudo update-manager -d"
Sen väljer du att uppgradera.

On-topic:
Riktigt fin guide, och riktigt roligt att swec uppmärksammar det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen!
Har installerat säkert ett hundratal linuxdistar i olika versioner sedan 90-talet på min "andradator" och alla har de försvunnit relativt fort. Ubuntu 10.10 är den första som har "fastnat". Inte ens 10.04 dög riktigt, nu är linux på riktigt för min del!