Kingston lanserar SSDNow V+100

Permalänk
Melding Plague

Kingston lanserar SSDNow V+100

Kingston laddar upp med en ny serie SSD-enheter med kapaciteter mellan 64 och 512 GB.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jaha, bra skit lr?

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

Hur står sig dessa mot deras tidigare serier?

Permalänk

Dyrt som attan med tanke på prestandan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Dyrt som attan med tanke på prestandan

Jo fast vad är prestandan då?

Menar om den är snabbare vid uppstart av Windows och små filer hit eller ditt så är denna bättre än sandforce enheterna i min mening. även om de kan flytta stora filer snabbare.
Men ska bli roligt att se SSD testerna när intel g3 kommer ut och sandforce uppdaterat fw.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Skrivet av Lafiel:

Jo fast vad är prestandan då?

Menar om den är snabbare vid uppstart av Windows och små filer hit eller ditt så är denna bättre än sandforce enheterna i min mening. även om de kan flytta stora filer snabbare.
Men ska bli roligt att se SSD testerna när intel g3 kommer ut och sandforce uppdaterat fw.

Jag är inte insatt så när jag väljer går jag efter läs och skriv "hastigheterna" som anges.

Permalänk
Hedersmedlem

Det viktigaste är inte sekventiella läsningar/skrivningar utan små random (4k).

Permalänk
Avstängd

undrar hur kontrollern står sig mot sandforce

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Specifikationerna liknar de för SSD:n i nya Macbook Air och då det också är Toshiba borde det vara samma kontroller, förövrigt samma kontroller som Kingston redan använder i sina billigare SSD:s.
Anandtech har en del siffror på båda t.ex. här: Apple's 2010 MacBook Air (11 & 13 inch) Thoroughly Reviewed - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Prestandan är väl inte riktigt i SandForce/Intel/Micron klass, men helt ok, och det verkar vara en väldigt motståndskraftig disk att vara välfylld (hur översätta "resilient" på ett bra sätt i detta sammanhang?) och klarar sig bra utan TRIM.

Slutligen känns det inte riktigt som den förtjänar priset Kingston verkar vilja ta för den, känns en aning högt då SandForce och Intel är billigare...

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem