Permalänk
Medlem

Fråga ang. hyresavtal lägenhet

Ska snart flytta till ny lägenhet och där står att hyran är: xxxxkr inkl. värme, VA, kabel-tv, bredband, ip-telefoni. Då ska väl detta ingå i hyrespriset xxxx? Ringde nämligen till Comhem nu och dom påstod att man bara har möjlighet att teckna bredband upptill hyran, inte att det ingår i hyran?

Men säger jag att jag säljer min bil för 3000kr inkl. däcken så menar jag ju inte att jag tar extra betalt för däcken???

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkspear:

Ska snart flytta till ny lägenhet och där står att hyran är: xxxxkr inkl. värme, VA, kabel-tv, bredband, ip-telefoni. Då ska väl detta ingå i hyrespriset xxxx? Ringde nämligen till Comhem nu och dom påstod att man bara har möjlighet att teckna bredband upptill hyran, inte att det ingår i hyran?

Men säger jag att jag säljer min bil för 3000kr inkl. däcken så menar jag ju inte att jag tar extra betalt för däcken???

Säkert att det är comhem som är leverantören då? Pratat med någon från föreningen?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkspear:

Ska snart flytta till ny lägenhet och där står att hyran är: xxxxkr inkl. värme, VA, kabel-tv, bredband, ip-telefoni. Då ska väl detta ingå i hyrespriset xxxx? Ringde nämligen till Comhem nu och dom påstod att man bara har möjlighet att teckna bredband upptill hyran, inte att det ingår i hyran?

Men säger jag att jag säljer min bil för 3000kr inkl. däcken så menar jag ju inte att jag tar extra betalt för däcken???

Står det att bredband, ip-telefoni ska ingå i hyran så är det ju det som gäller. Och är du hundra på att det är comhem som är din internetleverantör ? Kolla en snabbis i trapphuset och se om det inte står där vad du har för internetlevernantör. Annars så brukar det väl oxå stå i hyresavtalet. Eller så brukar man få en drös utav informations papper på det när man flyttar in som ny hyresgäst.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Mäklaren sa att det var comhem iaf. + att det är ett "comhem" hus... Men på comhem själva hade dom ingen aning Jo ska väl ta kontakt med föreningen antar jag

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

har löst det nu mäklaren hade fattat fel... comhem hade bara hand om TV medan ett annat bolag hade bredbandet.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

I andra fall kan det vara så att man får en viss hastighet och ett antal kanaler på köpet, medans om man vill ha snabbare internet och fler kanaler till tv:n så får man betala mer.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkspear:

har löst det nu mäklaren hade fattat fel... comhem hade bara hand om TV medan ett annat bolag hade bredbandet.

Det kom ju lite överraskande. Hade man inte gjort en bättre deal om man hande tagit både tv och bredband från ett och samma ställe ? Varifrån får du bredbandet måste jag då fråga ? Ifrån vilken internet leverantör med andra ord. Eller får du välja hej fritt på den fronten ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Det kom ju lite överraskande. Hade man inte gjort en bättre deal om man hande tagit både tv och bredband från ett och samma ställe ? Varifrån får du bredbandet måste jag då fråga ? Ifrån vilken internet leverantör med andra ord. Eller får du välja hej fritt på den fronten ?

Det är vanligt i de BR jag har tittat på iaf. Här i växjö heter en av de vanliga net at once, men comhem som tvleverantör

Man får ju anta att föreningen har valt ett bra alternativ pris/prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Det är vanligt i de BR jag har tittat på iaf. Här i växjö heter en av de vanliga net at once, men comhem som tvleverantör

Man får ju anta att föreningen har valt ett bra alternativ pris/prestanda.

Förmodligen så är det nog så. Man blev bara lite tagen över att man inte tog och slog två flugor i en small då man endå höll på. Lär ju vara smidigast om man kan ta både tv och bredband från ett och samma ställe. Men allt handlar ju om pengar i slutändan.

Nu när jag tänker efter så är vi hemma här inte så mycket olikare. Vi har comhem i vårt basutbud inbakad i hyran, medans bredbandet tas från Sesam Bredbandsbportal ( får olika internet leverantörer att välja bland. Dock inte från comhem ska på pekas ).

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MooDHooDs:

Det är vanligt i de BR jag har tittat på iaf. Här i växjö heter en av de vanliga net at once, men comhem som tvleverantör

Man får ju anta att föreningen har valt ett bra alternativ pris/prestanda.

Net at once är faktiskt ett rätt så bra alternativ tycker jag, vi har det här nere i Nybro med dock i hyresrätt

Permalänk
Medlem

Får 100mbit från bredbandsbolaget och "baskanalerna" från comhem i hyran Får dock inte välja internetleverantör.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinkspear:

Får 100mbit från bredbandsbolaget och "baskanalerna" från comhem i hyran Får dock inte välja internetleverantör.

Var glad för att du får 100/100.:D:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!