Zalman släpper nätdelar med 80 Plus Silver

Permalänk
Melding Plague

Zalman släpper nätdelar med 80 Plus Silver

Koreanska Zalman förbereder två nya nätdelar på 850 och 1 000 W med 80 Plus Silver.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

2300kr för 1KW silver snygga dock

Permalänk
Medlem

Japp snygga som attan lär ju vara tysta också

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför priset är så högt? Finns Guld-klassade nätagg i samma klass men till ett billigare pris

Permalänk

men dessa hade väll 4 12volts medans typ Corsair AX har 1 ? eller så är det något annat i görningen

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Som sagt, snygga. Men jag förstår inte vad som motiverar priset, tex. Corsairs AX-serie är billigare för samma wattantal. Om de inte sänker priset _ordentligt_ så ser jag ingen plats för dem på marknaden...

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Grymt snygga nätdelar

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Kan bli riktigt trevligt. Sitter på föregångaren (Zalman ZM1000-HP: Quiet KiloWatt PSU | silentpcreview.com). Värmeledningsrören verkade ju där vara en bra lösning för att uppnå låg ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Priset va väl sådär, Corsairs 1200W gold samt 850W gold bör ju vara attraktivare för 2300 resp. 1500kr.. Dock ha ju inte dom 4 rails, utan bara 1..

Visa signatur

SÅLDE GAMINGRIGGEN - SITTER PÅ EN J*VLA DELL DIMENSION 3100 x)

Permalänk
Skrivet av bl1nd:

Priset va väl sådär, Corsairs 1200W gold samt 850W gold bör ju vara attraktivare för 2300 resp. 1500kr.. Dock ha ju inte dom 4 rails, utan bara 1..

En kanske lite dum fråga, vad ska man med 4 rails till?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

En kanske lite dum fråga, vad ska man med 4 rails till?

Undrar jag med, single är väl betydligt bättre ?

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Undrar jag med, single är väl betydligt bättre ?

Jag vet inte ens var "rails" är, kollade lite på wiki, men usch..

Jag tänkte på att t.ex ett AX850 har väl 1 rail, och det klarar Crossfire/sli, överklockad cpu, 4x8gb minnen och flera hdds etc.

Varför skulle man vilja ha flera rails? vad de nu är till för, om det fungerar med en?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Jag vet inte ens var "rails" är, kollade lite på wiki, men usch..

Jag tänkte på att t.ex ett AX850 har väl 1 rail, och det klarar Crossfire/sli, överklockad cpu, 4x8gb minnen och flera hdds etc.

Varför skulle man vilja ha flera rails? vad de nu är till för, om det fungerar med en?

Åh, var är fesen när man behöver han

Jag läste på om detta på nån bra sida för ett tag sen men har redan glömt det mesta
Hardwaresecrets.com var det nog, väldigt proffsig info där

Everything You Need to Know About Power Supplies | Hardware Secrets
Anatomy of Switching Power Supplies | Hardware Secrets
Understanding the 80 Plus Certification | Hardware Secrets

Hittade dem riktigt bra artiklarna om du orkar läsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

En kanske lite dum fråga, vad ska man med 4 rails till?

Läste en review på AX1200 och tydligen så ska de vara säkrare(?). Just nu orkar jag inte googla fram det och jag är inte säker men antar att det är för att om du skickar in 100A på 1 rail och någonting i datorn felar(ej kortslutning, då finns kortslutningskydd) så blir väl de mesta rätt rostat i datorn

Visa signatur

SÅLDE GAMINGRIGGEN - SITTER PÅ EN J*VLA DELL DIMENSION 3100 x)