Permalänk
Medlem

Är det värt ett byte?

Tjenare!
Jag försöker sälja min stationära dator på blocket med mindre framgång. Men fick idag ett erbjudande att jag får denna datorn .

Datorn jag har är Dator 2 i sign
Eller:
(vet lite högt pris insåg det efter att jag lagt upp den)
Komplett dator med skärm | Älvsborg | Blocket

Så min fråga är det värt ett byte eller har jag större chans att få sålt min nuvarande dator för ett pris som är högre än jag kan få för den bärbara. Är egentligen inte i behov av en bärbar men har fått för mig att det är lättare att sälja kanske är fel.

MVH
Jakob

Permalänk
Medlem

Jag behöver verkligen hjälp är det någon som har någon info om datorn? Blir den lätt överhettad vi spel eller något annat sånt där allmänt problem? Eller om det finns några tester hittade nämligen inga själv :(. Vad tror ni att man kan få sålt den för?

Permalänk

Den bärbara kan eventuellt vara mer lättsåld än din stationära ja, men det är ytterst tveksamt byte då du kan köpa grisen i säcken.
Du har inga garantier att den bärbara fungerar överhuvudtaget, eller så märker spekulanten att hans dator håller på att gå sönder eller liknande och därför vill bli av med den bärbara. En äldre bärbar dator är ett extremt osäkert köp pga överhettning och diverse småfel.

Jag ser inte att din stationära är mer värd än 800 kronor, 1000 kronor med skärmen.
800 kronor max för den bärbara Packard Bellen, väldigt dålig prestanda.

Din nuvarande stationära dator är snabbare.
Behåll den eller sälj den för det pris du får.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Den bärbara kan eventuellt vara mer lättsåld än din stationära ja, men det är ytterst tveksamt byte då du kan köpa grisen i säcken.
Du har inga garantier att den bärbara fungerar överhuvudtaget, eller så märker spekulanten att hans dator håller på att gå sönder eller liknande och därför vill bli av med den bärbara. En äldre bärbar dator är ett extremt osäkert köp pga överhettning och diverse småfel.

Jag ser inte att din stationära är mer värd än 800 kronor, 1000 kronor med skärmen.
800 kronor max för den bärbara Packard Bellen, väldigt dålig prestanda.

Din nuvarande stationära dator är snabbare.
Behåll den eller sälj den för det pris du får.

Det är sjukt sant det du säger har ju ingen aning om skicket på den datorn jag köper och jag vet att min dator är i bra skick och bytte ut Ram och moderkort förra sommaren och grafikkortet ett tag där innan också så det kanske är dumt att att byta då. Hmm lutar nog åt att behålla den nuvarande.

Tack för svaret!!!