Officiellt: Radeon HD 6900 Cayman försenas

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Det går och det görs varje dag. Hd 5970 skalar ju rätt ok också i crossfire, ~80+%.
Så som du talar så måste du gilla nvidia pga märket... släpp det.

I genomsnitt så skalar HD5970 i CF uselt. Runt 58%. 80%+ är en drömsiffra.

Radeon HD 5970 Crossfire review - performance and scaling

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

I genomsnitt så skalar HD5970 i CF uselt. Runt 58%. 80%+ är en drömsiffra.

Radeon HD 5970 Crossfire review - performance and scaling

Yes 5000 serien hade inte någon vidare scaling iaf inte om man jämförde med SLI.

Permalänk
Hjälpsam

Noterar att HD6870 och HD6850 inte finns i lager hos Komplett.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

I genomsnitt så skalar HD5970 i CF uselt. Runt 58%. 80%+ är en drömsiffra.

Radeon HD 5970 Crossfire review - performance and scaling

kan ju iofs vara svårt att hitta ett omfattande test med färska drivrutiner såhär ett år efter släpp.
men jag kan tänka mig ett en del har hänt sedan catalyst 10.4 släpptes.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

kan ju iofs vara svårt att hitta ett omfattande test med färska drivrutiner såhär ett år efter släpp.
men jag kan tänka mig ett en del har hänt sedan catalyst 10.4 släpptes.

ja vi har haft DOA kort, Graystripe kort, och låt oss inte glömma kort som kom levererade med artifacts, och ati's lösning var att flasha om korten ( vilket bröt garantin )

nej ja har faktist fått nog utav ati sen jag hade mina 5770'n va lite för mycke fel med dem, nä nu blir de nvidia vid nästa uppgradering mitt 3870 duger än så länge

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

fortfarande inget besket om datum?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Ryktas fortfarande om konferens den 22:a november i Kina, ingenting nytt om lanseringen dock vad jag har kunnat hitta.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Geeks
SweClockers

Men herregud, det står i nyheten. Vecka 50 är det som gäller, exakt datum är inte bestämt än.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Läkt spec för 6970, givetvis är det svårt att veta om den stämmer eller inte så ta det för vad det är just ny ett rykte.

Radeon HD 6970 ???? - GPU/????? - ???????? - ???????? - Powered by Discuz!

Inen större skillnad bandbreddsmässigt jämfört med 5870 men samtidigt ändå lovande om kretsen inte blir bandbreddsbegränsad.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JesperDa:

OnTopic: Jag vill veta varför dem blir försenade, inte bara massa rykten?

Kan du sluta svammla? Står ju officiellt på rubriken, det är inga rykten enligt mig iaf.