Går det spela Call of duty: Black ops på denna??

Permalänk

Går det spela Call of duty: Black ops på denna??

Hej:D

Jag kollar på spellaptops men vet inte riktigt hur bra dom är. Jag är inte så duktig när det gäller datorer men jag får en konstig känsla av att inte denna datorn inte klarar av dessa spelen, Counter strike source, call of duty modern warfare 2 och call of duty: black ops.

Det här är datorn/ Acer eMachine E642G - Inet.se

Den duger nog inte:(

så nu är min fråga till er..... Vet ni någon billig och bra spellaptop som klarar av dessa spelen??

Helst en 15,6 tummare eller större;)

Tacksam för hjälp.
Mvh Hampus

OBS!!! Helst så billig som möjligt

Permalänk
Medlem

HD 5650. är ett bra grafikkort så du borde kunna lira det i medim settings.

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptopboy:

Hej:D

Jag kollar på spellaptops men vet inte riktigt hur bra dom är. Jag är inte så duktig när det gäller datorer men jag får en konstig känsla av att inte denna datorn inte klarar av dessa spelen, Counter strike source, call of duty modern warfare 2 och call of duty: black ops.

Det här är datorn/ Acer eMachine E642G - Inet.se

Den duger nog inte:(

så nu är min fråga till er..... Vet ni någon billig och bra spellaptop som klarar av dessa spelen??

Helst en 15,6 tummare eller större;)

Tacksam för hjälp.
Mvh Hampus

OBS!!! Helst så billig som möjligt

Säg maxpriset du kan spendera på datorn.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptopboy:

Hej:D

Jag kollar på spellaptops men vet inte riktigt hur bra dom är. Jag är inte så duktig när det gäller datorer men jag får en konstig känsla av att inte denna datorn inte klarar av dessa spelen, Counter strike source, call of duty modern warfare 2 och call of duty: black ops.

Det här är datorn/ Acer eMachine E642G - Inet.se

Den duger nog inte:(

så nu är min fråga till er..... Vet ni någon billig och bra spellaptop som klarar av dessa spelen??

Helst en 15,6 tummare eller större;)

Tacksam för hjälp.
Mvh Hampus

OBS!!! Helst så billig som möjligt

Can You Run It?

Permalänk

7000kr är nog gränsen? :S

Permalänk

hur gör man på can u run it??

Permalänk

7000 kr? :S

Permalänk
Medlem

Datorn du länkat kommer klara Black ops helt klart.. inte på högsta inställningarna såklart men Medium bör gå relativt smärtfritt..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har en HP laptop med Turion 2 CPU, 4Gb RAM och HD5470 GPU. CS:Source, TF2, Left4Dead2 mm flyter på hur bra som helst med high i 1366*768.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Har en HP laptop med Turion 2 CPU, 4Gb RAM och HD5470 GPU. CS:Source, TF2, Left4Dead2 mm flyter på hur bra som helst med high i 1366*768.

Alla dom spelen är ju gamla

Left4Dead2 klarar t.om min laptop på höga inställningar

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Datorn i sign. är snarlik den du länka till och klarar Black Ops på Medium/Low inställningar.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Lånar tråden; Hur klarar en GX 740 av Black Ops? Klarar den maxade inställningar?

Permalänk

vad heter din hp dator laudanum?

Okej tack så den datorn i länken funkar alltså:D??

Permalänk
Medlem

min laptop klarar inte den (enligt can you run it) den har: AMD Turion(tm) II Ultra Dual-Core Mobile M600 2,4GHz, 4GB ram, ATI Mobility Radeon HD 4650 Series...

can you run it säger att det är CPU´n som inte riktigt pallar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

min laptop klarar inte den (enligt can you run it) den har: AMD Turion(tm) II Ultra Dual-Core Mobile M600 2,4GHz, 4GB ram, ATI Mobility Radeon HD 4650 Series...

can you run it säger att det är CPU´n som inte riktigt pallar.

Ladda hem ett demo om det finns o testa, tycker det borde funka då spelen går mest på grafikkortet ändå :S

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

går det att spela modern warfare 2 också??

Permalänk
Skrivet av Jacob14:

Lånar tråden; Hur klarar en GX 740 av Black Ops? Klarar den maxade inställningar?

På min gx740 maxar jag men med kantutjämning avstängt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptopboy:

går det att spela modern warfare 2 också??

KLarar du black ops så klarar du MW2

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

På min gx740 maxar jag men med kantutjämning avstängt.

Och det är på spelbar fps då?

Permalänk
Skrivet av Jacob14:

Och det är på spelbar fps då?

Med allt maxat men kantutjämning av och utan vsync (som man aldrig ska ha på första person shooters) så hade jag som lägst 25fps och högst 91fps men 40-60fps som medel, detta under fösta uppdraget med massor av fiender och saker som exploderar runt omkring konstant. Jag har inte testat multiplayer på den men eftersom det är mindre krävande pga mindre fiender och explosioner så är det nog fullt spelbart med dom inställningarna där.

Om du har inställningarna på näst högsta i singleplayer så har du nog aldrig under 40fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Med allt maxat men kantutjämning av och utan vsync (som man aldrig ska ha på första person shooters) så hade jag som lägst 25fps och högst 91fps men 40-60fps som medel, detta under fösta uppdraget med massor av fiender och saker som exploderar runt omkring konstant. Jag har inte testat multiplayer på den men eftersom det är mindre krävande pga mindre fiender och explosioner så är det nog fullt spelbart med dom inställningarna där.

Om du har inställningarna på näst högsta i singleplayer så har du nog aldrig under 40fps.

Okej Det är mp jag är ute efter och vill veta att det går att maxa men det låter jue bra

Permalänk
Skrivet av Jacob14:

Okej Det är mp jag är ute efter och vill veta att det går att maxa men det låter jue bra

Jag gissar att du kan (nästan) maxa i MP.

Permalänk
Medlem

Klarar mig utan kantutjämning så länge jag kan köra på high