Axsotic 3D löser uråldrigt musproblem

Permalänk
Melding Plague

Axsotic 3D löser uråldrigt musproblem

Traditionella möss är inte gjorda för att navigera i tre dimensioner. Axsotic löser problemen med en "svävande" trackball.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice. Smart grej med att trycka kulan åt olika håll... om jag höll på med 3D skulle det säkert va bra

Permalänk
Medlem

Undra om den är bättre än nuvarande 3dmöss. Tycker det verkar klumpigt med en kula som sitter fast i en klo liknande setup.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Verkar lovande, ser inte optimalt ut nu, men lär utvecklas vidare precis som de första mössen.

Permalänk
Medlem

Det är ju nice för någon som mig som använder musen med höger och skriver med vänster. Tror det är sämre för dem som är fullt högerhänta, precisionen i vänsterhanden brukar inte vara speciellt bra.

Permalänk
Medlem

Och vad skiljer den från vilken 3d mus som hellst, tycker jag suttit med motsvarande mojäng (3D connect space explorer) bra länge. Möjligen att en kula i stället för en puck ger något bättre precition.

Och det är för övrigt inget problem att köra 3d pucken med vänster hand. försök bara köra musen med vänstern och rotera i 3d med högern så kan jag gissa vad de flesta föredrar

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se stöd för mer än en pekare i taget i operativsystemen. En wacom i vänster och en mus i höger är en vanlig position för mig. Tänk om man kunde rotera kameran med musen och måla med tableten samtidigt. Det går ju liksom att navigera 3d med en mus, man behöver ingen glob.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Undra hur det skulle vara att gamea med denna, hmm...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Lycka till att kunna arbeta samtidigt som man snurrar.
Dels är man väl höger eller vänsterhänt o de kan va lite svårt att göra 2 saker samtidigt.

Permalänk
Medlem

Vad hände egentligen med Novint Falcon ?

Den hade ju potential och var väldigt hype:ad under en period för att sedan falla i glömska?!?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Vad hände egentligen med Novint Falcon ?
http://gopaultech.com/files/2007/10/novint-falcon.jpg

Den hade ju potential och var väldigt hype:ad under en period för att sedan falla i glömska?!?

måste varit den dem gav kontroll settings för i bf2 i patch 1.5. Alltid undrat vad de var

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Lycka till att kunna arbeta samtidigt som man snurrar.
Dels är man väl höger eller vänsterhänt o de kan va lite svårt att göra 2 saker samtidigt.

Inga problem alls, pröva att spela HoN samtidigt som du flyttar runt "skärmen" med piltangenterna?
Arbeta i Maya/dylikt medans man navigerar med pilarna, inget svårt alls och den här gör det ju lättre. Förutsatt att man gör det med vänsterhanden när man är högerhänt antar jag ^^

Ergonomin på denna? Tennisarmbåge och kramp efter 30 sek? Man måste ju fan ha armen i luften...

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Vad hände egentligen med Novint Falcon ?
http://gopaultech.com/files/2007/10/novint-falcon.jpg

Den hade ju potential och var väldigt hype:ad under en period för att sedan falla i glömska?!?

hade min i hela 3-4 veckor sen tröttnade jag väldigt fort på den då den inte gav tillräckligt stor presition i spel osv, men den var väldigt rolig att ha men den var verkligen gigantisk att ha den o stå på bordet var fullkomligt barockt

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Lycka till att kunna arbeta samtidigt som man snurrar.
Dels är man väl höger eller vänsterhänt o de kan va lite svårt att göra 2 saker samtidigt.

Det funkar. Kör med 3D-mus själv och det går.
Lite jobbigt bara att precisionsarbete inte går nå vidare Det är som att rita i photoshop samtidigt som man scrollar ner i bilden.
Blir Picasso.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

För min del som inte arbetar med 3d så känns det lite som en "dunderadvanced scroll" medans pennan är musen.

Visa signatur
Permalänk

För mig som jobbar med 3D cad och använder en 3D puck varje dag skulle, ser detta väldigt mycke ut som denna gör samma sak fast med väldigt dålig ergonomi.
Ingen som vet nåt program eller liknande som ger 3D pucken bättre navigering i övriga windows? Skulle varit perfekt å scrolla eller liknande med den då man har vänsterhanden på den konstant.