Permalänk
Musikälskare

Människor med udda beteende :)

Alltid roligt med folk som är lite märkliga, fassan berättade om en gubbe som sitter med kikare och kontrollerar utanför sin lägenhet så att alla parkerar rätt. Om de inte gör det går han ut och mäter avstånd osv, sen ringer han parkeringsbolaget och står och väntar på dom så han verkligen ser att de ger böter på bilen i fråga

Wtf :s

Har ni någon rolig "kuf" historia?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tragiskt snarare än roligt skulle jag vilja säga.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Musikälskare

Mjo så kan man se på det med ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fick höra om några kufar när jag sommarjobbade med ett gäng fastighetsskötare:

* Generalen - samlade på tidningar och hade sånna staplar hemma så det var byggt gångar mellan högarna.
* Någon halvskum snubbe vars brorsa dök upp vid ett grovsoprum med en sedan och började ösa in jord från bagageutrymmet(!)
* Mer eller mindre psyksjuk gubbe som trodde tyskarna var efter han, hade tätat allt luftintag till lägenheten. Har för mig han till och med satte igen avloppen vid något tillfälle.

Måste fundera mer om jag har några förstahands-berättelser. Sånt där tenderar ju att bättras på med tiden, men jag hörde det i andra hand i alla fall.

Permalänk

I Borås finns det några "ovanliga" personer.
Det finns en som vi i min "vänskapskrets" kallar för klockan. Han går hela tiden. HELA tiden.
Man ser honom ofta trava runt i staden, utanför staden, under, över, bredvid, i... Ni förstår. Nästan lite läskigt.

En annan går runt med en "snöpinne" (http://ateljetitoff.se/wp-content/uploads/2009/09/snopinnesep...) och slår på alla lyktstolpar han går förbi. Lite roligt att åka förbi och se honom slå på en stolpe, hehe.

Permalänk
Medlem

En snubbe i tranemo brukar gå till random hus, gå runt på tomten några varv och sen när husägaren kommer ut och undrar vafan han håller på med så svarar han "jag räknar bara ut hur mycket dynamit det går åt för att spränga ditt hus"

Varje middagsrast på jobbet så var det en kollega som varenda jäkla rast slängde ut sig ett random ord som "flaggstång" följt av ett gapskratt, frågade man vad som var roligt så skakar han bara på huvudet och småfnissar vidare.

En som jag sammåkte med förr i tiden till jobbet tog alltid av sig säkerhetsbältet på exakt samma plats varenda dag, över en kilometer innan han var framme på jobbet, dessutom sitter han konstant och ändrar värmereglaget i bilen, problemet är att fläkten står hela tiden på 0 så ofta immar rutorna igen så han har alltid en trasa med sig och skurar bort imman med.

På frukostrasten ringer ovanstående till kommunen och berättar vilka gatlampor som är trasiga, varenda jäkla frukostrast.

Samma person ställer sig ALLTID och harklar över brödet och osten, sånnadär riktiga snorharklingar, så man får skynda sig dit före honom om man inte vill bli äcklad, sen går han till kaffeautomaten och drar fram en tygnäsduk och snyter sig i och sen stoppar ner i fickan igen, ALLTID vid kaffeautomaten, han och en till turas om att bära varandras matlådor från kylskåpet till bordet, en sträcka på runt 2 meter.

Ne finns massor man kan se om man har det långtråkigt.

Skrivet av Ljungan11:

I Borås finns det några "ovanliga" personer.

Den roligaste är ju helt klart indianen i Borås, går alltid runt med fet jäkla hatt och fjädrar och gapar lite random ord, en polare som är rödhårig blev förföljd av honom för att han var så imponerad av hårfärgen

Sen finns det en som heter Kjell som har en liten liten hund med tjockare koppel än hunden, när dom byggde om stationen, detdär huset vid John Bauer tror jag, så stod han ofta och skällde ut alla grävmaskinister

En annan står ofta på busstorget och slår sig själv i huvudet så det ekar i hela stan, ibland hoppar han som fan också samtidigt som han slår sig, detta fortsätter även i bussen som han åker med varje dag med

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Vi har en äldre man som alltid, höst,vinter,vår,sommar, kädd i gröna Fjällräven plagg med matchande gummistövlar och hatt. Året om. Har sett honom några gånger genom åren. Och vet att han brukar sätta upp små lapper med sitt budskap på anslagstavlor här runt omkring i stan. Samt att han även skriver upp registeringsnummer på bilar som har har något agg imot, och sätter upp på anslagstavlorna.

Går rykte om att mannen en gång i tiden ska ha varit mycket intelligent, men så en dag att det ska ha slagit över för honom. Så det är nog inte så bra för hälsan att vara allt för intelligent med andra ord.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Här i stan finns en gubbe som kallas för foto-olle, han går omkring med en orange "snö-pinne" som han stöttar sig på.
Atm är han så jävla hunchback att det är otroligt att han inte faller framlänges. Innan han började luta så sjukt mycket framåt brukade han gå omkring med en massa kameror runt halsen och ta kort på grejer utan rulle.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Det viktigate är ju att man kan se skillanden på personer med " udda beteende " och på dom som är psykiska sjuka. Gränsen kan vara rätt så hårfin vissa gånger. Finns en del labila männsikor runt om i stan som man ibland inte vet hur det igentligen står till med. Om dom helt enkelt är en udda personlighet, eller om dom har en grav psyiskisk störning. Enda sen man beslutade att stänga en massa psyiska avdelningar runt om i landet, så har man släppt dom psyisk sjuka för vid för våg. Rätt skämmande.

Så man vet ju aldrig vilken man kan sitta brevid på bussen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Här är en Tranås-kuf:
Logga in | Facebook

Permalänk
Medlem

Hade en person på jobbet för en längre tid sedan som fick lite annorlunda utbrott.

Exempel:

Trampade snett på en 2 pinnars trappstege.
Resultat: Slog sönder den med hammaren och slängde ut den genom fönstret på 2:a våningen och det var nära att en rörläggare fick det på sig. Rörläggaren skrek: Jävla tur jag hade hjälm på mig! Vår kollega skrek: Hade du inte haft det hade jag dödat dig!!!!!!!!!!!!!!

Skulle dra kabel med en medhjälpare som inte skrek ''stopp, kör'' tillräckligt högt.
Resultat: När alla undrade var han hade tagit vägen så såg man hur han gasade iväg med bilen från bygget. Han kom inte mer den dagen.

Skulle göra hembesök i ett bostadsrättsområde. Men ibland så var inte folk hemma fastän info hade gått ut.
Resultat: Bankade hårt i dörren flera gånger, ryckte i handtaget och när det inte gick vägen så öppnade han brevinkastet och vrålade företagets namn högt in i lägenheten.

Permalänk
Medlem

I Jönköping hade vi förstås "skyltmannen" Stellan Hagman. Nu är han väl i Lund?

Permalänk
Medlem

I Gävle finns det en Elvis Presley fan som åker året runt med militäruniform på sin stora cykel och på sommaren har han ingen t-shirt på sig och är jätte hårig. Sen finns det en gubbe som åker runt på cykel genom stan och skriker ut massa saker. Burkmannen är också lite udda då han kan stå bredvid dig och vänta tills du druckit upp din läsk och ibland till och med fråga om man druckit klart snart

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Kan väl inte direkt komma på någon i Vessigebro men vi har ju alltid denna man i Ullared som inte ligger så långt bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

I Jönköping hade vi förstås "skyltmannen" Stellan Hagman. Nu är han väl i Lund?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Hagm...

Helt rätt! Han bor i sin bil som någon snäll människa har spraymålat en stor svart svastika på. Var ett tag sen jag såg han nu dock

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Helt rätt! Han bor i sin bil som någon snäll människa har spraymålat en stor svart svastika på. Var ett tag sen jag såg han nu dock

Jaha, så det är han som är ägaren till den. Var en gång i Lund för några år sedan och renoverade några hissar i ett bostadshus då jag fick se den bilen. Vad i helvete tänkte jag.

Permalänk
Medlem

Random bar.
Söt tjej pratar lite slött med någon överförfriskad kille. Killen köper något dyrt, tjejen tackar och går därifrån. Händer alltför ofta och det är så förbaskat komiskt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Eftersom jag jobbar på en Ica så får man träffa en del roliga personer. Jag drar dem lite snabbt.

* Tant Tack: Säger tack i varenda mening, biland fleratalet gånger. Gift med Dag Hammarskjöld.
* Dag Hammarskjöld: Varje gång man talar med honom går han igenom att han är Dag Hammarskjöld, sveriges främsta politiker. Sovjet är hemska men han är polar emed stalin. Han överlevde krashen och skall ta över Kina och Mao är han polare med. Tibet är åt helvete och skall brinna. Han avslutar med "Lova att berätta för alla! Lova! Vi måste sprida rörelsen!".
* Plastpåsen: En kvinna som konstant går runt i t-shirt och hotpants. Plastpåsar på händerna och kan inte ta i något. Hon hoppade ut från ett fönster i våras.

Sedan är det lite lagom med andra personer. Inga riktigt utmärkande dock.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

I Jönköping hade vi förstås "skyltmannen" Stellan Hagman. Nu är han väl i Lund?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Hagm...

Tror hans fru också på honom? Det måste hon väl göra annars skulle hon göra slut.

Original är alltid lika roliga, dessa har alltid funnits och skillnaden idag och förr är att man låt de förut leva som de ville. Jag vet flera original i stan, men jag skulle vilja klassificera dem som psykisk sjuka förvirrade människor som irrar runt på stan.

De flesta original som jag vet var ensamma gubbar med mycket pengar (3 - 8mille inkl fastighet), dessa var snåla och snikna utan bara tusan, snodde en massa småsaker som grus från staten etc. Snodde även tvål, toalettpapper, lampor etc från statliga byggnader o.s.v. Allt som gick att ta tog dem, snikna till den förbannelse.

När dessa sedan dog blev släktingarna överfylla av lycka, nya bilar köpte de allihopa, sedan började barnen skaffa lite "horungar" lite varstans och tycker vårdnadsbidraget (a.k.a. 2papp/unge/månad inte är så farligt) då "morfar/farfar" betalar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

I Linköping har vi två original.

1. En invandrad medelåldersman med enormt skägg som står tyst och spejar ut över folk/torg/gator. Har aldrig sett honom gå eller åka buss. Han står alltid still, men på nåt lustigt vis kan man se honom på olika ställen ändå. Inte samtidigt dock Folk kallar honom Gubben på stan, Saddam, eller Usama. Han är rätt lik Saddam faktiskt. Tvivlar på att han har någonstans att bo för han ser alltid rätt ovårdad ut och har slitna kläder.

2. Hamburgartanten. En pytteliten gumma med knallrött hår (garanterat färgat) och allmänt udda kläder inklusive stövlar i lila eller röd lackfärg. Bläh. Hon sitter alltid på Donken eller Burger King i centrala Linköping, nästan oavsett tid på dygnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

I Linköping har vi två original.

1. En invandrad medelåldersman med enormt skägg som står tyst och spejar ut över folk/torg/gator. Har aldrig sett honom gå eller åka buss. Han står alltid still, men på nåt lustigt vis kan man se honom på olika ställen ändå. Inte samtidigt dock Folk kallar honom Gubben på stan, Saddam, eller Usama. Han är rätt lik Saddam faktiskt. Tvivlar på att han har någonstans att bo för han ser alltid rätt ovårdad ut och har slitna kläder.

2. Hamburgartanten. En pytteliten gumma med knallrött hår (garanterat färgat) och allmänt udda kläder inklusive stövlar i lila eller röd lackfärg. Bläh. Hon sitter alltid på Donken eller Burger King i centrala Linköping, nästan oavsett tid på dygnet.

Humhum .. det där låter väl som en rolig kamerajakt, eller?

Permalänk
Medlem

Här har vi, hmmm.. hade 2 st lokala förmågor.. Vet inte om det bara är en som lever nu eller om båda är kvar, har iaf bara sett en på senaste tiden.

Ena är en gubbe i 65-70 års åldern med hästsvans. Han springer runt på samhället i kalsonger och pratar med sig själv. Hoppar runt och tjoar och skuttar fram och tillbaka. Ryktet säger att han förlorade sin familj i en villabrand för många år sedan, sen slog det slint i hans huvud. Mycket tragiskt. Ungarna gillar att retas med honom, för då jagar han dem.

En annan gubbe som jag inte har sett på länge är spatseraren, han går runt och spatserar som en högvakt ungefär... Hela tiden.
Och han har en tyrolerhatt på sig.

Jag tycker det är bra att det finns folk som är annorlunda, några som sätter lite färg på tillvaron till skillnad från alla tråkmånsar över allt.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Min polare hade en granne som gick runt och klippte andras gräsmattor utan att fråga, bara sådär alltså.
Och när jag var liten fanns det en tant som gick runt och pekade finger och sa "fuck you" till alla, lite tragiskt.

Sen alla i Eskilstuna borde veta vem Smugglarkungen är, och sen en annan som går runt i tights och klär sig som en tjej.
Smugglarkungen: YouTube - Smugglarkungen - Eskilstuna (High Quality)

Sen vet nog alla vilka Munspelsmannen, Jesustanten och Fittja-Tarzan är i Stockholm. Men rykten går att munspelsmannen dragit till Tyskland, men vad vet jag..
Jesustanten: YouTube - Jesustanten kristina skriker på Drottninggatan
Munspelsmannen: YouTube - Munspelsmannen släpper loss!!
Tarzan: YouTube - T-Bana Stockholm

Däremot var jag med om en jävligt konstig upplevelse i somras nära Sergels torg, det kom en man på cykel som skrek åt alla som stod i vägen. Sen stannade han upp och skällde ut en random person på gatan och kallade honom för polackjävel och sa att han borde dra hem, och skrek allmänt dåliga saker om invandrare innan han cyklade iväg. Det konstiga var att han såg ut som vilken rik 50 åring som helst, hade fina kläder och hade en likadan frisyr som Joe Labero. Blev ett litet "wtf moment" där..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd

någon som vet varför de inte får hjälp? Jag tycker det mest verkar tragiskt...:( *stackare*...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

någon som vet varför de inte får hjälp? Jag tycker det mest verkar tragiskt...:( *stackare*...

För att ingen kan tvinga dom att ta emot hjälp så länge dom inte anses helt borta, själva ser dom nog inget fel på sig själva så hjälp söker dom inte heller

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

En snubbe i tranemo brukar gå till random hus, gå runt på tomten några varv och sen när husägaren kommer ut och undrar vafan han håller på med så svarar han "jag räknar bara ut hur mycket dynamit det går åt för att spränga ditt hus"

Sedan får vi inte glömma Gaisaren och A-lagaren med världens mest väll dresserade hund!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

någon som vet varför de inte får hjälp? Jag tycker det mest verkar tragiskt...:( *stackare*...

Meh .. "för dyrt" i dom flesta fallen. Även kallat "Färdigbehandlade". Fifan.

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

I Linköping har vi två original.

1. En invandrad medelåldersman med enormt skägg som står tyst och spejar ut över folk/torg/gator. Har aldrig sett honom gå eller åka buss. Han står alltid still, men på nåt lustigt vis kan man se honom på olika ställen ändå. Inte samtidigt dock Folk kallar honom Gubben på stan, Saddam, eller Usama. Han är rätt lik Saddam faktiskt. Tvivlar på att han har någonstans att bo för han ser alltid rätt ovårdad ut och har slitna kläder.

Usama! Man ser honom överallt..

Har du hört talas om "handsken" ?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Glömde två stycken från katrineholm.

Nr2, Elvis, en snubbe som gick och såg ut som elvis, han verkar ha försvunit de senaste åren dock.

Nr3, nån skön skubbe som går omkring utan skor i kläder som ser ut att vara gjorda av jutesäckar, har hört att han tydligen drogar en del och odlar eget.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

I Linköping har vi två original.

1. En invandrad medelåldersman med enormt skägg som står tyst och spejar ut över folk/torg/gator. Har aldrig sett honom gå eller åka buss. Han står alltid still, men på nåt lustigt vis kan man se honom på olika ställen ändå. Inte samtidigt dock Folk kallar honom Gubben på stan, Saddam, eller Usama. Han är rätt lik Saddam faktiskt. Tvivlar på att han har någonstans att bo för han ser alltid rätt ovårdad ut och har slitna kläder.

2. Hamburgartanten. En pytteliten gumma med knallrött hår (garanterat färgat) och allmänt udda kläder inklusive stövlar i lila eller röd lackfärg. Bläh. Hon sitter alltid på Donken eller Burger King i centrala Linköping, nästan oavsett tid på dygnet.

Gubben på stan, Saddam, Usama, även kallad "Mannen" ser man fan alltid
Jag bor inte i Linköping längre men varje gång jag är där ser jag honom.

För att lägga till en ytterligare människa med udda beteende i Linköping.

3. "Lucian" - en medelålders kvinna som brukar cykla runt iklädd en stor vit klänning och luciakrona (eller liknande) på huvudet. Året om kan man se henne, oftast i närheten av tinnerbäcken.

Skrivet av Skuttokova:

Usama! Man ser honom överallt..

Har du hört talas om "handsken" ?

"Handsken" låter osm extremt bekant, dock ingen människa jag själv har stött på så kan inte ge någon utförligare beskrivning :/

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.