Rösta om årets datorbutik 2010

Permalänk
Medlem

Varför finns inte ICA med...de säljer ju 10 pack dvd skivor för 135kr i min närbutik...samt mus för 349kr som du kan få för 49 kr på pixmania...

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Lika bra att avsluta omröstningen, Inet.se är bäst vad någon än säger.

Edit: Glömde en sak, en vän köpte en skärm (Acer G245 24" 120hz) av dom för låt säga för en månad sen, han beställde med artikelnummer (xxx04), men han fick skärm (xxx09), jag mailade då Inet och frågade vad som försigår, då kom det fram att dom har skrivit fel artikelnummret på hemsidan, jag bad dom självklart att ändra till rätt.. 2 veckor senare, inte fan är det ändrat.. då tar jag kontakt med Inet på facebook, frågar om dom kan ändra.. ytterligare 2 veckor går.. inte fan har dom ändrat

Det är JÄVLIGT dåligt av dom, för att vara bästa datorbutiken i Sverige.. så är dom trots allt inte i närheten av perfekta, och inte fan fick jag något Godis när jag köpte 3st skärmar!.. fy

Det är där skon egentligen klämmer va?

Permalänk
Medlem

Handlat från dom flesta större "butikerna", dock är det bara inet som faktist är en butik. Inet och Dustin ligger nog på min toplista. Dustin leder i mina ögon, hade strul med en datormus för 4 år sedan, köpt på Inet, lämna in den då den var helt ny och scrollhjulet var ojämnt (ovalt) och inte funkade tillfredsställande, då ringer dom upp och säger att "det är inget fel på den" över telefon (= 400 kr felsökningsavgift på splitterny mus), jag kommer till butiken, scrollar på den, säger åt han att han i kundtjänst att scrolla och det blir en "aha" upplevelse för dom... Nåja problemet löst, fick en ny mus men det kunde skett smidigare.

Köpte en mus en månad sen på Dustin, tillsammans med andra prylar för 30 lax. Ringer in till dom, säger att musen dubbelclickar 10% av klicken (av sig själv), hon kollade på mitt konto... och skickade ut en mus direkt utan att jag behövde skicka in min i förväg som alla andra kräver.

Varje gång jag haft något problem med Inet så har det inte gått smidigt, men såklart, att bara köpa och om sakerna funkar är det snabbt och billigt. Alla problem jag haft har jag faktist kunna lösa med Intel då jag kan stå på mig... men som sagt, det känns dock inte så smidigt, är det nån rookiesvensson så blir han överkörd direkt.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Alla som inte röstar Inet är ju mutade.

Btw, hittade TVÅ!! pingvinstänger i senaste paketet, improvements!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Röstade på Inet. Brukar faktiskt gå dit o handla i butik för att dom är så trevliga. Ger bra råd etc, alltid bra o dubbelkolla med dom innan man köper. Gött o bo 10 minuter från Sveriges bästa datorbutik!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Alla som inte röstar Inet är ju mutade.

Btw, hittade TVÅ!! pingvinstänger i senaste paketet, improvements!

Aj aj aj...Det måste vara något fel i deras paketering. Egenkontrollen fungerar m.a.o. inte

Tänkte rösta på Inet, men det blir kanske dustin eller Inwarehouse istället aldrig ett problem med inskickade saker där.

Permalänk
Medlem

Inet är grymma pga fri frakt och oftast billigast, och godis är ju en sak som får kunden att känna sig lite uppskattad.
Dock är min erfarenhet av beställningar från Dustin och Komplett att de är några steg före Inet när det kommer till packningen. Har fått en del tveksamma paket från Inet, t.ex. ett som bara hade en remsa vit tejp som hade krullat upp sig i ena hörnet, vilket i värsta fall hade lett till att varan åkt ut under leveransen.

Permalänk
Medlem

Jag röstar på inet. De är grymma när de gäller garanti eller att nått saknas i paketet. Det är faktiskt människor som står och paketerar så fel kan det bli och jag tyckter inet sköter det riktigt bra :)!

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att säga att det är Inet!

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Inet fick min röst, bästa kundservice ever, dock är Webhallen mycket snabbare när det gäller att leverera varorna.

Går det ens? Varje gång jag beställt från inet så har jag fått det jag beställt med morgonposten dagen efter. Känns som att det är svårslaget för mig

Permalänk
Medlem

Brukar inte handla på Inet men jag kollade in deras sida nu och hittade dessa 2 suspekta kundrecentioner, inte direkt förtroendeingivande.

Inet VOX i3 - Inet.se

bn - 2010-09-05
Betyg: 5
Jag tycker om att och ha en stationär dator. Spelar inga spel! Lyssnar på musik och jobbar med den. Den är riktigt bra! Inget att tveka på. Tyst och fin! Snabb över internet. Comhem sänder 25 med Mbit/s. Jag tar emot med 26-29 Mbit/s med kabel. Till detta har jag ett logitech x-540 helt kanon som högtalarpaket. Bättre kan det inte bli! helt nöjd kanon mvh b

Blues - 2010-04-23
Betyg: 5
Jag tycker om att och ha en stationär dator. Spelar inga spel! Lyssnar på musik och jobbar med den. Den är riktigt bra! Inget att tveka på. Tyst och fin! Snabb över internet. Comhem sänder 100 med Mbit/s. Jag tar emot med 93 - 96 Mbit/s med kabel. Till detta har jag ett Bose Companion 3 II som högtalarpaket. Bättre kan det inte bli!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Skrivet av Coca:

Brukar inte handla på Inet men jag kollade in deras sida nu och hittade dessa 2 suspekta kundrecentioner, inte direkt förtroendeingivande.

Inet VOX i3 - Inet.se

bn - 2010-09-05
Betyg: 5
Jag tycker om att och ha en stationär dator. Spelar inga spel! Lyssnar på musik och jobbar med den. Den är riktigt bra! Inget att tveka på. Tyst och fin! Snabb över internet. Comhem sänder 25 med Mbit/s. Jag tar emot med 26-29 Mbit/s med kabel. Till detta har jag ett logitech x-540 helt kanon som högtalarpaket. Bättre kan det inte bli! helt nöjd kanon mvh b

Blues - 2010-04-23
Betyg: 5
Jag tycker om att och ha en stationär dator. Spelar inga spel! Lyssnar på musik och jobbar med den. Den är riktigt bra! Inget att tveka på. Tyst och fin! Snabb över internet. Comhem sänder 100 med Mbit/s. Jag tar emot med 93 - 96 Mbit/s med kabel. Till detta har jag ett Bose Companion 3 II som högtalarpaket. Bättre kan det inte bli!

Vad är det som är suspekt, det är väl någon mupp som har klickat på sitt gamla "ge betyg" mail, men har bytt system under tiden.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Jag till hör nog den lilla minoriteten här som inte tycker om Inet. Mitt första intryck av dem var när jag besökte deras butik utanför Uddevalla. Personalen kunde lika mycket som dem på SIBA. Expediten fick hämta sin "kollega som spelar mycket spel" för att svara på några frågor om ett grafikkort. Han kunde nästan lika lite han.
Det här var för ett par år sedan och jag vet att de inte representerar hela Inet, men ändå, det var inget första bra intryck av den gosiga kompetenta sweclockersälskade butiken.

Dustin Home tycker jag inte riktigt heller om, de lagrar sina lösenord i klartext och skickar ut dessa med email. Skickade ett mail till dem om det för ett bra tag sedan (>6m) men inte ens fått ett svar. En liten detalj, men deras säkerhetstänk är ju null.
Sedan att man beställer lite usb grejer med 80% student rabatt och fraktfritt är ju bra. Frakten som de betalade för paketet kostade mer än vad jag fick betala för hela kalaset...

Nä, länge leva gamla datorbutiken, det var grejer det! T-shirts, godis, egna spelservrar som man lirade på... det var en butik det....

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

En pingvinstång är inte värd 100 kr.

Oj då!! Glömde [ironi][/ironi] taggarna. My bad!!!!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Att köpa och få den dagen efter är en viktig sak.
Att reklamera och vänta 10-20 dagar suger ganska hårt!
Att olika butiker har 300kr skillnad på en vara som kostar 1500kr är att inköparen är inkompetent!
Att maila och inte få svar inom 24 timmar är ett stort minus!
Att ringa för att fråga något måste vara lätt inte omöjligt!
Att 98% av personalen i butik är inkompetent! När det gäller hårdvara och program frågor är Sant!
Att köpa en skärm på Siba, Computer City, el giganten, On Off är rena drömmen kan vara 100-200kr dyrare men en stor fördel! Du har öppet köp i 30 dagar! Här förlorar alla era favorit nät butiker poäng!

Visa signatur

:P

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dosshell:

Jag till hör nog den lilla minoriteten här som inte tycker om Inet. Mitt första intryck av dem var när jag besökte deras butik utanför Uddevalla. Personalen kunde lika mycket som dem på SIBA. Expediten fick hämta sin "kollega som spelar mycket spel" för att svara på några frågor om ett grafikkort. Han kunde nästan lika lite han.
Det här var för ett par år sedan och jag vet att de inte representerar hela Inet, men ändå, det var inget första bra intryck av den gosiga kompetenta sweclockersälskade butiken.

Må vara i minoritet men inte ensammen. Jag har liknande första intryck som dig och första intrycket som är så viktigt.

Själv handlar jag nu mer all min datautrustning hos Alina Systems.

Permalänk

kompeltt webhallen och inet

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

är det någon som har något gott att säga om indomo? jag tycker utbudet verkar va rätt kasst.
jag älskade gtek och köpte alltid småprylar som fläktar, kylare etc därifrån.
men nu faller det sig rätt naturligt att köpa från inet, jag kastar ihop saker så jag kommer över 500 och får gratis frakt.

tycker webhallen och inet är riktigt bra så jag har faktiskt inte beställt från några andra ställen på ett bra tag, inet brukar va billigast.
förr var det rätt mycket från komplett men frakten är helt enkelt hutlös.

Om de inte har ändrat det nyligen så har du gratis frakt hos Indomo också vid köp över 500 kr. Ange bara koden "sweclockers_500" i kassan när du handlar.

Själv håller jag mig oftast till Inet så länge de har vad jag ska köpa till ett bra pris och så är det oftast. Deras kundservice är riktigt bra och leveranserna är sjukt snabba också.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Vart kommer bilden ifrån? Vill känna igen den från inet på ringön? Men kan ha fel.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Själv beställde man grejerna i signaturen Maj 2007 o inte köpt nåt sen dess o har inga klagomål heller så jag vet varken ut lr in. Dock gillar jag Webhallens poängsystem (känner att jag vill ha mer poäng o gå upp i rang som ett jäkla RPG :s)

Sen så ifrågasätter jag att folk som bara köper från ett ställe röstar på det. Man måste ju ha andra förtag att jämföra med.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Defaultvalet:

Inet

När de råkar vara billigast:

Dustin Home
Webhallen (när man inte har bråttom, för de är oftast väldigt långsamma)
Komplett
Alina Systems (mycket bra kundtjänst)
JME Data
Datorbutiken

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Inet får min röst. Detta för att de har skärpt till sig oerhört mycket sista åren, med snabb frakt, mailsvar osv. och ok priser samt goda mintstänger i paketen
Detta från en person som vart väldigt anti-Inet under många år..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Min röst går till Komplett, jag har handlat av dem alla eras 10 år dem vart på marknan.

Jag har reklamerat en del saker dit som vart defekta, varav ett PS3 och några grafikkort helt utan problem, nu har mitt konto genom åren passerat 300 tusen så dem skickar alltid ut nya saker innan jag skicar tillbaka den defekta varan, vet inte hur det fungerar för folk som inte har handlat för speciellt mycket där

Dock vill jag klaga smått på deras sätt att sänka priser.
Senaste datorbygget köpte jag ett ram kitt för 5500kr, sedan 3 dagar senare sänkte dem priset med nästan 2000kr, visst skall dem få sänka men jag tycker att om dem så få dagar efter kan sänka så kraftigt så känner man sig lurad. hade uppskattat om dem istället sänkt stegvis under någon vecka.

Jag menar dem kan ju inte falla så snabbt värde, dem måste vetat om det ocj så kraftig sänkning gjorde så jag kännde mig lurad.

Dock är jag nöjd med deras service, raklamations hantering och snabba leveraner samt utbudet. Dock skulle jag uppskatta om dem har lite större utbud av stora fulltowers, det var inte lätt att att få ihop en dator med plats för 14 nya hårddiskar sen så var colermasters v10 så stor att den blokerade 2st 3,5 och en 5,25 platser, jag fick använda mig av en bayadapter från 1st 5,25 till 4st 2,5 för mina 4ssd raidade diskar.

Nu rabblar jag på smörja som vanligt som inte har med något att göra, bäst jag avslutar här

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

som99, såvida du inte är företag så har du "öppet köp" vilket i praktiken innebär att du kan ringa och be dom ge dig dom 2 tusen kronorna (om det inte var ett halvår sen nu dvs), dom är väl medvetna om att du kan göra en retur och sedan köpa varan igen, och sån stamkund som du är så lär dom ge dig pengarna du har blivit "blåst" på, har hänt mig när jag köpt dellsaker för 4 år sedan, privat, jag ringde in och sa till dom att antingen ger ni mig 1000 kr ni sänkte priset med (typ 1 dag efter jag fått min gamla skärm) eller så gör jag en retur och ni föflorar ännu mer pga hanterings och administrationskostnader.

Personligen börjar jag mer och mer gå åt dustins håll. Komplett kan ibland vara väldigt dyra på vissa saker. Har dock handlat rätt spritt mellan Inet Dustin och Komplett dom senaste åren. Skärmarna kom från Dustin men min nästa dator kanske blir från Inet, hade viljat se servicepoints hos dustin faktiskt. Och som du säger, är man storkund / trogen kund så lönar det sig oftast.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag tycker att det ser ut som Ringön, skulle det vara Sisjön så har de lyckats att ta en mycket konstig vinkel.

Skrivet av Afrasbaba:

Ringön är det.

Inet!

OK lite sent ute men ni har ju rätt. Fick för mig att de ursprungligen hade denna bild i artikeln: http://www.inet.se/files/gfx/butiker/s04n.jpg som i sin tur kommer från Sisjön (Foton Sisjon - Inet.se). Aja my bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Inet är grymma pga fri frakt och oftast billigast, och godis är ju en sak som får kunden att känna sig lite uppskattad.
Dock är min erfarenhet av beställningar från Dustin och Komplett att de är några steg före Inet när det kommer till packningen. Har fått en del tveksamma paket från Inet, t.ex. ett som bara hade en remsa vit tejp som hade krullat upp sig i ena hörnet, vilket i värsta fall hade lett till att varan åkt ut under leveransen.

Jag säger inte att du har fel, kan mycket väl vara brist på säkerheten vad gäller packeteringen hos Inet. Men, kan det inte lika väl vara posten som transporterar paketet på ett dåligt sätt? T.ex att dem placerar paketen på ett dumt sätt som innebär att dem stöter mot varandra?

Bara en teori

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Har själv köpt från inet sen ett år tillbaka och jag har inte haft ett ända fel. Tills igår när jag fick hem mitt asus rampage 3 extrem ( defekt) nu ska det in till inet och jadu det ska bli spännade hur dom löser detta.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Sedan inet gick i kånken och sedan bytte namn till Nya Inet... och då fick jag inte byta ut min dator som gick sönder på grund av skitprylar som dom byggt den med så har jag inte handlat där på tio år.

Handlar nu bara lösa prylar om det är tillräckligt lägre pris... Aldrig annars. Aldrig en hopbyggd dator på det stället mer, visst det är säkert nytt folk där nu men det skiter jag i... går bara in där för att glo på någon skärm eller nått som jag köper på nätet sen.

Jo minnen köpte jag där på Ringön i supporten av en som verkligen kunde sina saker(det kan jag med), kan ju enkelt reklamera om det är fel på minnen så...men som sagt aldrig ett bygge och liknade av dom mer. Detta gäller för resten av mitt liv av principskäl... för tråkig story och för mycket pengar för att man skall kunna släppa det så årets butik blir det inte från min sida.

Visa signatur

Kraschfield