Permalänk
Medlem

Vara otrogen eller bara ha kul?

Jag har aldrig någonsin brukat en dejtingsajt på "rätt" sätt

Kan bero på att jag inte ännu är myndig, och att mitt behov av att skriva till vilt främmande människor tillfredsställs gott och väl på sweclockers. Tack för det grabbar. Hur som haver så tycker jag att dejtingsidor är roliga, jag tycker att klyschor i stil med att man "gillar mysiga hemmakvällar och långa skogspromenader" är bland det härligaste som finns Därför blir jag medlem lite här och var med jämna mellanrum, för att search the field så att säga. Man har ju hittat en del släktingar/bekanta på väldigt obekväma sidor Nu har jag däremot hittat en ny typ av dejtingsida - en dejtingsida för par som vill ha en affär.

Vad tror ni om det här, kommer det slå? Campingar för swingers finns ju i Sverige, och när jag senast var i Brazilien kändes det som att de var bra mycket mer lössläppta än svenskar... Vart är den här utvecklingen på väg?

Sidan jag pratar om är Victoria Milan punkt ess ee.

Permalänk

Höh, knepigt
Länken i din sign som går hit är trasig, lite för mycket http och www i början

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Du är omyndig, vill åka ner till Brasilien med din tjej och ha gruppsex med okända människor??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

nu förstår jag inte riktigt..vart kommer otroheten in i bilden=/?
har du en tjejen och du är rädd för att det räknas som otrohet när du är inne på dejtingsidor?eller är det paren på dejtingsidorna som vill ha affärer som du undrar om är otrogna?

är det nr 1,nja,otrohet är väl att ta i,men nått är fel i sådana fall i erat förhållande.
är det nr 2,nej,är båda med på det så är det ju lugnt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tycker du verkligen tråden var värd att länka till i din signatur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Du är omyndig, vill åka ner till Brasilien med din tjej och ha gruppsex med okända människor??

Nej.

Skrivet av mangemani:

nu förstår jag inte riktigt..vart kommer otroheten in i bilden=/?
har du en tjejen och du är rädd för att det räknas som otrohet när du är inne på dejtingsidor?eller är det paren på dejtingsidorna som vill ha affärer som du undrar om är otrogna?

är det nr 1,nja,otrohet är väl att ta i,men nått är fel i sådana fall i erat förhållande.
är det nr 2,nej,är båda med på det så är det ju lugnt.

Jag tycker mig se en trend där svenskar utforskar vad som är "okej" mer och mer, vi går ifrån kärnfamiljen något extremt när det helt plötsligt finns sidor för par som vill vänstra. Och jag undrar bara... Kommer det här få ett genomslag? För det är ett stort steg bort från allt vi trott på de senaste århundradena

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden från de senaste århundradena är väl att även tjejerna tillåts ta för sig lite mer?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Enda skillnaden från de senaste århundradena är väl att även tjejerna tillåts ta för sig lite mer?

Ja, bland annat det. Men när såna här sajter finns förstår jag inte riktigt varför man ska gifta sig - om man ändå ska vara otrogen sen.

Permalänk
Medlem

i naturen så sätter alla på alla så att bara vara med en är naturligt fel. vi kanske börjar förstå det och snart är vi alla apor som äter loppor på varandra igen...eller nått åt det hållet :).

kör tills det rasar

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

i naturen så sätter alla på alla så att bara vara med en är naturligt fel. vi kanske börjar förstå det och snart är vi alla apor som äter loppor på varandra igen...eller nått åt det hållet :).

kör tills det rasar

Vi suddar alltså ut det som skiljer oss från djuren - civilisationeringen - och blir djur igen? Möh Det låter inte kul. Men i och med att det är de "dummaste" människorna som reproducerar sig mest så är det väl så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Vi suddar alltså ut det som skiljer oss från djuren - civilisationeringen - och blir djur igen? Möh Det låter inte kul. Men i och med att det är de "dummaste" människorna som reproducerar sig mest så är det väl så...

De bor ju med varandra. Att de ibland drar iväg för att "få massage"(knulla gärnet nån gång om året) av någon annan förändrar ju inte livsituationen mer än att man kan få vanlig massage hos en massör.

Varför ska vi behöva problematisera sex så himla mycket? Kan vi inte se sex som en rolig grej helt enkelt?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Varför ska vi behöva problematisera sex så himla mycket? Kan vi inte se sex som en rolig grej helt enkelt?

Det är precis det här jag vill diskutera - om det bara är en rolig grej, eller om det är otrohet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har du tjej och du sexar en annan brud så ja då är du otrogen..

Sexar du din egen tjej så är det bara trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Det är precis det här jag vill diskutera - om det bara är en rolig grej, eller om det är otrohet

Beror enbart på förhållandet. Om båda parter tycker det är en rolig grej så är det ju inga problem! Men om en eller båda inte tycker så, så är det ju otrohet. Alla definierar sina egna förhållanden olika, det är liksom inte något som den generella allmänheten ska definiera.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Beror enbart på förhållandet. Om båda parter tycker det är en rolig grej så är det ju inga problem! Men om en eller båda inte tycker så, så är det ju otrohet. Alla definierar sina egna förhållanden olika, det är liksom inte något som den generella allmänheten ska definiera.

Men varför ha ett förhållande om man ska diddelidooa med andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Men varför ha ett förhållande om man ska diddelidooa med andra?

för att man kanske trivs med den sociala biten? >_<

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

för att man kanske trivs med den sociala biten? >_<

Man kan ju inte vara tillsammans med någon för att den är trevlig och snäll? >_< Känslor av det starkare slaget tycker jag är ett rimligt krav ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Man kan ju inte vara tillsammans med någon för att den är trevlig och snäll? >_< Känslor av det starkare slaget tycker jag är ett rimligt krav ...

Kan man inte ha det trots att man får ha skönt med andra? Hur tror du polygamifärhållanden fungerar? Vissa ser inte sex som mer än massage visst det kan bli avkomma av den massagen men de skyddar sig ju förmodligen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Måste säga att trådtiteln får en att höja på ögonbrynet

1. Vill du knulla runt, ha ingen flickvän/sambo som du ska såra för att du är en idiot. (Såvida hon inte är öppen för ett öppet förhållande då)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

hur kan man se sex som "en rolig grejj" då man har det med nån annan då man har partner?är det så "kul" för partnern?eller blir det så "kul" för en själv när partnern får reda på det?
hur tänker ni som har den inställningen?vill gärna få reda på vad som försigår inne i era huvuden när ni ens tänker den tanken,OM ni ens tänker dvs,vilket jag antar att ni inte gör,iaf så tänker ni inte med huvudet utan med nått annat.
ursäkta,men jag blir så jävla förbannad när folk resonerar som att partnern inte finns där,att sex bara är sex och är helt ok att ha med nån annan då man har partner.
är det så jävla svårt att bli singel och SEDAN leka runt:S

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Kan man inte ha det trots att man får ha skönt med andra? Hur tror du polygamifärhållanden fungerar? Vissa ser inte sex som mer än massage visst det kan bli avkomma av den massagen men de skyddar sig ju förmodligen.

Jag har inte den blekaste aning om hur polygamiförhållanden fungerar. Fungerar dom överhuvudtaget?

Skrivet av MasteraCe:

Måste säga att trådtiteln får en att höja på ögonbrynet

1. Vill du knulla runt, ha ingen flickvän/sambo som du ska såra för att du är en idiot. (Såvida hon inte är öppen för ett öppet förhållande då)

Alltså, det här handlar inte det minsta om vad jag vill ha ut av mina relationer med andra människor Första inlägget kanske var lite oklart... Det handlar om huruvida vi sträcker oss allt längre ifrån kärnfamiljen, hur vi tar allt lättare på förhållanden och ser sex som något betydelselöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Jag har inte den blekaste aning om hur polygamiförhållanden fungerar. Fungerar dom överhuvudtaget?

Alltså, det här handlar inte det minsta om vad jag vill ha ut av mina relationer med andra människor Första inlägget kanske var lite oklart... Det handlar om huruvida vi sträcker oss allt längre ifrån kärnfamiljen, hur vi tar allt lättare på förhållanden och ser sex som något betydelselöst.

Kärnfamiljen är ett påhitt som inte funnits speciellt länge i människans historia. Eller ens på stora delar av planeten. Kärlek som främsta argumentet för ett förhållande/giftermål är också ett relativt nytt påfund. Sex som ett tecken på kärlek är inte heller vidare gammalt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hur kan man se sex som "en rolig grejj" då man har det med nån annan då man har partner?är det så "kul" för partnern?eller blir det så "kul" för en själv när partnern får reda på det?
hur tänker ni som har den inställningen?vill gärna få reda på vad som försigår inne i era huvuden när ni ens tänker den tanken,OM ni ens tänker dvs,vilket jag antar att ni inte gör,iaf så tänker ni inte med huvudet utan med nått annat.
ursäkta,men jag blir så jävla förbannad när folk resonerar som att partnern inte finns där,att sex bara är sex och är helt ok att ha med nån annan då man har partner.
är det så jävla svårt att bli singel och SEDAN leka runt:S

Är det någon tråd som du skriver om eller är det bara rent generellt? Det jag skrev i min tråd handlade om när två människor i ett förhållande inte såg sex som något viktigt utan att de hade sex med andra vid bokade träffar. Tyckte att det verkade vara sådant som ts verkade så frågande om.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Jag har inte den blekaste aning om hur polygamiförhållanden fungerar. Fungerar dom överhuvudtaget?

Vad jag har sett på dokumentärer och liknande så verkar de fungera lika bra/dåligt som alla andra förhållanden^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Vad jag har sett på dokumentärer och liknande så verkar de fungera lika bra/dåligt som alla andra förhållanden^^

Ja, det är ju en annan femma - hälften av de som gifter sig skiljer sig väl, eller hur var det ?

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte frågeställningen. "kommer det här slå? Vart är utvecklingen på väg?", ja uppenbarligen, då det finns en marknad för det och den frodas, utvecklingen går frammåt, bort från patriarkala monoteistiska värderingar och traditioner.
Jag fattar ingenting.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Hur man ens kan uppmuntra otrohet är för mig obegripligt. Men visst är man singel ska det ska ju halsas pilsner och knullas vareviga helg. Helst på vardagarna efter jobb med.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Jag fattar inte frågeställningen. "kommer det här slå? Vart är utvecklingen på väg?", ja uppenbarligen, då det finns en marknad för det och den frodas, utvecklingen går frammåt, bort från patriarkala monoteistiska värderingar och traditioner.
Jag fattar ingenting.

Frågeställningen är som den är eftersom att jag inte har den blekaste aning om hur pass vuxna människor ligger runt och använder diverse dejtingsidor för otrohet. Då jag själv inte har någon större egen erfarenhet av förhållanden med dess regler och normer - så har jag ingen aning om hur utvecklingen går "framåt" bort från patriarkala monoteistiska värderingar och traditioner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Martiis:

Hur man ens kan uppmuntra otrohet är för mig obegripligt. Men visst är man singel ska det ska ju halsas pilsner och knullas vareviga helg. Helst på vardagarna efter jobb med.

Håller med dig!

Känner samma som du känner för otrohet.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Frågeställningen är som den är eftersom att jag inte har den blekaste aning om hur pass vuxna människor ligger runt och använder diverse dejtingsidor för otrohet. Då jag själv inte har någon större egen erfarenhet av förhållanden med dess regler och normer - så har jag ingen aning om hur utvecklingen går "framåt" bort från patriarkala monoteistiska värderingar och traditioner.

Du samlar alltså data för något du saknar data för men ställer inledningsvis frågan hur värdet brukas?
Well, en sak i taget. Vad är otrohet? Vad är normalt och varför? Vilka olika typer av otrohetssidor finns det? Vad är en kärnfamilj? Hur gör man i Brasilien med ovan nämnda frågor?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.