Återställa Hotmailkonto

Permalänk
Medlem

Återställa Hotmailkonto

Kör Hotmail med att man måste logga in regelbundet för att kontot skall vara aktivt fortfarande?

Försöker komma in på ett hotmailkonto som jag inte varit inne på flera veckor, och det står
"Du har angett ett felaktigt Windows Live ID. Försök igen."

MNS ger ingen som helst kontaktfunktion eller info om detta.

Nån som vet?

Visa signatur

Intel Celeron 2.4 - 478, AsRock P4VT8+, 1GB RAMminne DDR400. 300 GB HDs, DVD NEC ND-3520A, E-MU 0404, Floppy | Gigabyte 865PE, P4 3.0, 512 RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebSage:

Kör Hotmail med att man måste logga in regelbundet för att kontot skall vara aktivt fortfarande?

Försöker komma in på ett hotmailkonto som jag inte varit inne på flera veckor, och det står
"Du har angett ett felaktigt Windows Live ID. Försök igen."

MNS ger ingen som helst kontaktfunktion eller info om detta.

Nån som vet?

Nej det ska vara kvar ,du måste ha skrivit fel på något sätt.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Hur länge håller ett intaktivt konto? Hur länge som helst?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak88:

Hur länge håller ett intaktivt konto? Hur länge som helst?

Har för mig att du måste logga in minst var tredje månad / 90 dagar för att hålla kontot aktivt.

EDIT

Hittade detta på help.msn.com

Kontoaktivitet

* Om du inte loggar in under 30 dagar (eller inom 10 dagar från det att du registrerat kontot) inaktiveras ditt konto. När kontot inaktiveras tas alla meddelanden, mappar och kontakter bort, men kontonamnet är kvar.

* Om kontot är inaktivt i ytterligare 90 dagar tas det bort permanent.

* Meddelanden i mappen Skickade meddelanden som är äldre än 30 dagar tas bort.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Har för mig att du måste logga in minst var tredje månad / 90 dagar för att hålla kontot aktivt.

EDIT

Hittade detta på help.msn.com

Kontoaktivitet

* Om du inte loggar in under 30 dagar (eller inom 10 dagar från det att du registrerat kontot) inaktiveras ditt konto. När kontot inaktiveras tas alla meddelanden, mappar och kontakter bort, men kontonamnet är kvar.

* Om kontot är inaktivt i ytterligare 90 dagar tas det bort permanent.

* Meddelanden i mappen Skickade meddelanden som är äldre än 30 dagar tas bort.

Illa, kanske borde byta till gmail.

EDIT: Kollade just skickat mappen och hade kvar meddelanden sen 2007.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Informationen på help.msn.com är gammal.

Nyare information finns bland annat i det officiella supportforumet för Hotmail:

Gratis Windows Live Hotmail-konton inaktiveras om du inte loggar in på mer än 270 dagar eller inom 10 dagar efter att du registrerade ett konto. Efter att ett konto inaktiverats raderas alla meddelanden, mappar och kontakter. Inkommande meddelanden kommer att skickas tillbaka till avsändaren som inte leveransbara. Om kontot däremot är inaktivt i ytterligare 90 dagar kommer kontonamnet att raderas permanent. Om du inte använder ditt Windows Live ID på 365 dagar kommer det att raderas permanent.

Se How to close your Hotmail account

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak88:

Illa, kanske borde byta till gmail.

EDIT: Kollade just skickat mappen och hade kvar meddelanden sen 2007.

Menar du att du inte kollar din epost minst en gång i månaden?
Jag skulle kunna rekommendera att använda Windows Live Mail annars.
- Bara att lägga in samtliga e-postadresser (om du har mer än en)
Låt programmet starta med windows sen kan du lägga in ljudklipp som spelas upp när du får nya mail med,
själv använder jag detta: http://data.fuskbugg.se/dipdip/mail.wav

Som bonus så sparas samtliga mail på datorn i programmet med och kan enkelt exporteras/sparas vid behov..

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microserf:

Informationen på help.msn.com är gammal.

Nyare information finns bland annat i det officiella supportforumet för Hotmail:

Gratis Windows Live Hotmail-konton inaktiveras om du inte loggar in på mer än 270 dagar eller inom 10 dagar efter att du registrerade ett konto. Efter att ett konto inaktiverats raderas alla meddelanden, mappar och kontakter. Inkommande meddelanden kommer att skickas tillbaka till avsändaren som inte leveransbara. Om kontot däremot är inaktivt i ytterligare 90 dagar kommer kontonamnet att raderas permanent. Om du inte använder ditt Windows Live ID på 365 dagar kommer det att raderas permanent.

Se How to close your Hotmail account

Se där!

Så då har man 270 dagar på sig att logga in utan att oroa sig!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Menar du att du inte kollar din epost minst en gång i månaden?
Jag skulle kunna rekommendera att använda Windows Live Mail annars.
- Bara att lägga in samtliga e-postadresser (om du har mer än en)
Låt programmet starta med windows sen kan du lägga in ljudklipp som spelas upp när du får nya mail med,
själv använder jag detta: http://data.fuskbugg.se/dipdip/mail.wav

Som bonus så sparas samtliga mail på datorn i programmet med och kan enkelt exporteras/sparas vid behov..

Använder min mail flera gånger per dag :). Men kan väl hände någon gång att man är ute och reser eller något annat, 30 dagar lät lite enligt mig!

Jag använder Windows Live Mail på samtliga datorer, men tack för tipset!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak88:

Använder min mail flera gånger per dag :). Men kan väl hände någon gång att man är ute och reser eller något annat, 30 dagar lät lite enligt mig!

Jag använder Windows Live Mail på samtliga datorer, men tack för tipset!

Hehe okey!
Visade sig ju även att jag var dåligt uppdaterat och det är alltså 270-dagar man har på sig att logga in nu

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

bara att ringa dom ....då löser det sig ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

bara att ringa dom ....då löser det sig ...

Det är ju fruktansvärt roligt att behöva ringa supporten på en gratistjänst för mail för att få någonting gjort. Har ett konto där jag kanske loggat in 2 gånger, sen helt plötsligt kommer jag inte in längre.. Testar att återställa lösenordet med säkerhetsfråga, då kommer det upp "Alternativet är för tillfället inte tillgängligt eftersom felaktig information har angetts för många gånger. Prova ett annat återställningsalternativ eller försök igen senare." Har testat vid några olika tillfällen och det är lika varje gång.

Det känns bra att jag aldrig använt hotmail som primär mail. Msn messenger har varit illa nog att handskas med, sämre och sämre för varje version och det är sällan man inte haft problem med att skicka filer eller meddelanden som aldrig kommer fram (eller kommer i oordning).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itne:

Det känns bra att jag aldrig använt hotmail som primär mail.

Ironin i det är väl att om du nu hade använt Hotmail som primär mail så hade du förmodligen varit inne minst en gång var 270e dag och således ej behövt vare sig ringa eller på annat sätt försöka få tillbaka ditt konto.

Jag har använt Hotmail och på senare tid även Live som primära val av epost de senaste, minst 10 åren skulle jag tro. Utan problem.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Ironin i det är väl att om du nu hade använt Hotmail som primär mail så hade du förmodligen varit inne minst en gång var 270e dag och således ej behövt vare sig ringa eller på annat sätt försöka få tillbaka ditt konto.

Jag har använt Hotmail och på senare tid även Live som primära val av epost de senaste, minst 10 åren skulle jag tro. Utan problem.

Ironin annulleras av att jag inte ens haft kontot i mer än 30 dagar innan jag fick problemen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itne:

Ironin annulleras av att jag inte ens haft kontot i mer än 30 dagar innan jag fick problemen.

Jag förstår, annulleringen beviljas!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

bara att ringa dom ....då löser det sig ...

Hittar inget nummer...
Var såg du det nånstans?

Sett nåt om att ingen support finns för gratiskontot. Eller?

Visa signatur

Intel Celeron 2.4 - 478, AsRock P4VT8+, 1GB RAMminne DDR400. 300 GB HDs, DVD NEC ND-3520A, E-MU 0404, Floppy | Gigabyte 865PE, P4 3.0, 512 RAM