Prolimatech lanserar kylaren Samuel 17

Permalänk
Melding Plague

Prolimatech lanserar kylaren Samuel 17

Förra årets nykomling Prolimatech utökar sortimentet med en ny processorkylare, den här gången utan tornkonstruktion.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

bra för HTPC Undrar hur prestandan blir dock :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Låter trevligt för dem som inte har särskilt mycket plats i chassit. Med tanke på att det är Prolimatech så lär prestandan bli relativt bra

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Denna lär ju va KUNG för dom som bygger SFF datorer.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Beh!
jag vill ha blåst uppåt är jag ensam?

helt okay om man kan vända på steken och blåsa värmen upp och ur.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

Beh!
jag vill ha blåst uppåt är jag ensam?

helt okay om man kan vända på steken och blåsa värmen upp och ur.

Varför skulle du inte kunna få fläkten att blåsa uppåt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Varför tar man och döper en kylare efter bibelkaraktärer? Vad tänkte dem?

Permalänk
Medlem

Ser ju lagom skumt ut att fästet för fläkten är större än själva kylaren.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Väldigt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ws0d:

Varför tar man och döper en kylare efter bibelkaraktärer? Vad tänkte dem?

För att halva usa skall köpa den

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

För att halva usa skall köpa den

True that.

Men den blir ju perfekt i ett mini ITX bygge med en låg takhöjd, samt att den kyler dom andra komponenterna på moderkortet när fläkten är större än kylaren.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ws0d:

Varför tar man och döper en kylare efter bibelkaraktärer? Vad tänkte dem?

Varför döper man en kylare efter den grekiska, indiska eller japanska mytologin? är du trångsynt?

Permalänk
Avstängd

Jag säger bara en sak:
- Prolima Megahalems.

Sedan en Scythe Gentle Typhoon 1850rpm @ 6v-7v där nånstans.

Permalänk
Medlem

Borde det vara sämre att göra så fläkten skickar ut luft istället, om jag har ett litet chassi med ett begränsat antal andra fläktar ? Brukar Prolimatech göra bra cpu kylare, tror ni den här är bra?

Permalänk
Skrivet av spel565:

Brukar Prolimatech göra bra cpu kylare, tror ni den här är bra?

SPCR brukar vara sega, så denna har de inte hunnit sätta tänderna i, men de är väldigt förtjusta i Prolima överlag:
Recommended Heatsinks | silentpcreview.com

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ws0d:

Varför tar man och döper en kylare efter bibelkaraktärer? Vad tänkte dem?

Ehm, vem bryr sig vad en kylare heter ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Går det att få tag på den i Sverige?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta den

Det ser inte ut att man kan köpa den i Sverige. Vad konstigt. Den här kylaren är perfeckt för en SFF dator med Giga H55N-USB3, däreför den är assymetrisk.

Jag ska kanske beställa en eller flera från Tyskland, om någon är intresserad (då man delar frakt avgift... ungefär €20).