Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

btw...

Kör annat än mspaint ^^ trevliga kompressionsmissar eller hur lyckas man få ett större område å urskilja sig?
http://data.fuskbugg.se/dipdip/orka.png

Ser att jag gjort den mer suddig vid save, men man kan ändå urskilja fusk

Kör annat än mspaint som sagt. Det är lika stora jpeg-block på båda sidor, vilket inte bevisar mer än att bilden är komprimerad.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av idiot_66:

Ingen Choghok här.......
Vad råder ni mig att göra? Begära tillbaka pengarna genom att hävda ångerrätten på 14 dgr och se vad som händer?
I ett svar från kundtjänst 0712!! i morse fick jag svaret att varan håller på att plockas i Frankrike. Ingen updatering på WEB om det.....

/Mr looser

Tja, jag beställde en Desire HD från Televaruhuset för nån vecka sen, hittade sedan denna tråden och blev skitskraj.

När jag mailade och frågade när telefonen skulle komma svarade dom att dom inte visste, så jag bad om pengarna tillbaka. Jag hade samma dag ett ärende på banken, så jag passade på och fråga vad dom tyckte jag skulle göra och dom sade att jag skulle kontakta paypal. Mailade paypal och frågade om dom kunde frysa överföringen om det visade sig att det var bluff, och det visade sig att dom har ett skydd mot sånt här, "You have 45 days from the transaction date to open a dispute." stod det i svaret från paypal.

Nu behövde jag inte göra något alls, för 2-3 dagar senare (dock efter jag mailat och frågat var pengarna tog vägen) hade jag pengarna tillbaka på mitt konto.

Visa signatur

dell studio XPS 1645 | i7 720qm | ATI 4670 | wled 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Ja i slutändan är det ju upp till dig själv om du är villig att ta risken.
Hur mycket kostar TVn på Televaruhuset och vad kostar den att köpa av större handlare i Sverige?

Är det rimligt att lilla okända Televaruhuset kan sälja och skicka enstaka TV-apparater från Frankrike, konkurrera med Svenska stora företag som köper in stora volymer och göra vinst?

Om inte, då skulle jag säga försök först och främst dra tillbaka pengarna via Paypal, går inte det häv köpet snarast.

det skiljer 1500 sek, så det är inte helt orimligt. Kan ju vara ett parti från ngn sydeuropeisk firma. Men jag vågar inte chansa.
Har skickat ett mail till deras kundtjänst där jag häver köpet nu. Har kollat med Paypal och där kan jag göra ärende på det om inget händer hos säljaren

Visa signatur

It is better to sleep on things beforehand than lie awake about them afterwards

Permalänk
Avstängd

All heder åt alla nya bolag som verkligen försöker få igång en seriös verksamhet (jag har själv handlat av ett *kanonföretag* som var generösa med byte/reklamation - det uppstod tyvärr ett sådant ärende - som tyvärr var tvungen att avveckla sin verksamhet...synd på ett så bra bolag:() men så här i juletider hade jag nog inte vågat chansa, och inte en bit efter jul heller för den delen.:) Vinsten - förutom det uppenbara - är ju att bolaget kanske får andra som handlar av dem och därmed får bra kritik. Lite cyniskt (men jag menar inte och vara cynisk dock:)) men det är ju så det funkar - andra är oförsiktiga en del är försiktiga.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter_studio:

Tja, jag beställde en Desire HD från Televaruhuset för nån vecka sen, hittade sedan denna tråden och blev skitskraj.

När jag mailade och frågade när telefonen skulle komma svarade dom att dom inte visste, så jag bad om pengarna tillbaka. Jag hade samma dag ett ärende på banken, så jag passade på och fråga vad dom tyckte jag skulle göra och dom sade att jag skulle kontakta paypal. Mailade paypal och frågade om dom kunde frysa överföringen om det visade sig att det var bluff, och det visade sig att dom har ett skydd mot sånt här, "You have 45 days from the transaction date to open a dispute." stod det i svaret från paypal.

Nu behövde jag inte göra något alls, för 2-3 dagar senare (dock efter jag mailat och frågat var pengarna tog vägen) hade jag pengarna tillbaka på mitt konto.

Jag igen,
fick just bekräftelse på att de krediterat pengarna till mitt paypal-konto och jag har checkat med paypal att så är fallet. Faktiskt ett av de snabbaste returhanteringsärendena jag varit med om! Så det måste jag ge dem "CRED" för. Se nedan kopia på info från Paypal
Jag vet inte vad jag skall tro. Jag kommer i alla fall att se om de har annat att beställa för att se hur deras tjänst fungerar. Det är de värda efter sådan hantering! (Även om jag har onda aningar fortfarande, eftersom det är PCVaruhuset som figurerar i bakgrunden!) Dock kommer jag att ta vara till lite lägre pris.
Tack Televaruhuset för snabbt hanterat ärende!

16 nov 2010 10.06.54 GMT+01:00
Transaktions-ID: 25M4761287004913B

Hej peter,
Pcvaruhuset skickade just dig en återbetalning
Pcvaruhuset skickade dig just en full återbetalning på 7 381,00 SEKför ditt köpOm du har några frågor om den här återbetalningen, vänligen kontakta Pcvaruhuset.
Återbetalningen görs till det kort som du betalade med.

Om du vill visa alla transaktionsdetaljerna loggar du in på ditt PayPal-konto. Det kan ta en stund innan transaktionen visas i ditt konto.
Information om affärspartner
Pcvaruhuset
win2kshahid@yahoo.se
Televaruhuset
+46 *bort* Meddelande från affärspartner
återbetalda
Ursprungliga transaktionsdetaljer
Beskrivning Enhetspris Kvant Belopp
Sony Bravia KDL-40EX710 7 381,00 SEK 1 7 381,00 SEK

Försäkring: ----
Totalt: 7 381,00 SEK

Återbetalning till MasterCard Kort XXXX-XXXX-XXXX-XXXX: 7 381,00 SEK

Frågor? Gå till hjälpcenter på: https://www.paypal.com/se/help.
Tack för att du använder PayPal - det säkrare och enklare sättet att betala och få betalt online.
Svara inte på det här e-postmeddelandet. Den här e-postlådan övervakas inte och du kommer inte att få något svar.

________________________________________
Copyright © 1999–2010 PayPal. Med ensamrätt.

PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Registrerat kontor: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg
RCS Luxembourg B 118 349

PayPals e-post-ID PP1465

V.v. publicera inte telefonnummer i denna forumdel.
Visa signatur

It is better to sleep on things beforehand than lie awake about them afterwards

Permalänk
Medlem

Du är en sann idiot om du chansar på att köpa något från detta företag när du nyss varit så nära på att bli blåst.

Förövrigt känns alla dessa nyregistrerade medlemmar underliga.. Alla talar om företaget som att det vore något man absolut vill höja till skyarna men inte törs pga. omständigheterna. Jag tror vi har herr win2kshahid som läser denna tråd och gör de som klagar behagade. (Dvs. om det är äkta personer, annars.. förstår ni väl själva)

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Vad trött jag blir på sånt här. Enough said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Du är en sann idiot om du chansar på att köpa något från detta företag när du nyss varit så nära på att bli blåst.

Förövrigt känns alla dessa nyregistrerade medlemmar underliga.. Alla talar om företaget som att det vore något man absolut vill höja till skyarna men inte törs pga. omständigheterna. Jag tror vi har herr win2kshahid som läser denna tråd och gör de som klagar behagade. (Dvs. om det är äkta personer, annars.. förstår ni väl själva)

Ja, det kan vara så att win2k läser på detta forum (troligt eftersom det är svarat tidigare i tråden), samtidigt kan det ju vara så att det finns ärligare avsikter och det är ngt som vi bara spekulerar i innan bevis finns.
Att jag är "äkta person" kan ju bara jag själv bekräfta. Dock så vill jag inte vara den som sänker möjligheten för en nyföretagare- Om man hittat en nisch vore det synd att sänka den innan vi vet bättre.
Hälsn
Mr Blueeye

Visa signatur

It is better to sleep on things beforehand than lie awake about them afterwards

Permalänk
Medlem

Det är något som inte stämmer här! Flera nyregistrerade användare som innan de ens har fått sina varor, lovordar detta nya företag. Det är lite för genomskinligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

http://uzi.ath.cx/files/televaruhuset.png

Kör annat än mspaint som sagt. Det är lika stora jpeg-block på båda sidor, vilket inte bevisar mer än att bilden är komprimerad.

Du kollar uppenbarligen på helt fel saker, jag ser också tecken på PS här. I din bild är det extremt tydligt.

Att folk aldrig lär sig. Tycker att det är väldigt humoristiskt att rasistkortet dras upp, om man som invandrare känner att alla invandrare blir förtryckta på grund av att vissa invandrare gör skumraskaffärer kanske det inte är så jävla smart att göra sådana själv i egenskap av invandrare.
Skulle nog vilja rekommendera alla att bojkotta detta tills lite riktig information finns, som vanligt är det en storm av nya användare varav hälften antagligen är skapade av företaget och moderatorernas trolldetektorer är precis som de alltid varit på Swec - avstängda och lagda i nån låda på vinden.
Alltid likadant, särskilt innan jul. Att ingen någonsin lär sig...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av idiot_66:

Pcvaruhuset
win2kshahid@yahoo.se
Televaruhuset
+46 *bort* Meddelande från affärspartner
återbetalda
Ursprungliga transaktionsdetaljer
Beskrivning Enhetspris Kvant Belopp
Sony Bravia KDL-40EX710 7 381,00 SEK 1 7 381,00 SEK

Försäkring: ----
Totalt: 7 381,00 SEK

Att det mobilnumret går till en okänd person/adress i Stockholm gör inte saken bättre, tycker också det är lite obehagligt att de har en yahoo-mail. För att inte tala om de konton som skapats och "bytats ut", när den nya började svara har inte den som började svarat vilket för mig betyder att det antingen är samma person med 3 konton nu eller så är det bara ett udda sammanträffande.

Tycker de verkar vara skrivna av i stort sett samma person eftersom de har lite av de missar som "win2kshahid" hade i början, men vad vet jag. Efter att ha läst denna tråden och kollat på deras hemsida så hade jag inte handlat någonting därifrån.

Telefonnummer bortredigerat.
Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZaInT:

Du kollar uppenbarligen på helt fel saker, jag ser också tecken på PS här. I din bild är det extremt tydligt.

Då får du nog ta och förklara exakt vad det är du tittar på, för jag ser inget som inte uppkommer naturligt vid hård jpegkomprimering.
Gör vi samma sak på fullstorleks orginalbilden från picasa blir det ännu mer otydligt vad som skulle vara photoshoppat: http://data.fuskbugg.se/dipdip/desu.PNG

Skrivet av redskins:

Att det mobilnumret går till en okänd person/adress i Stockholm gör inte saken bättre, tycker också det är lite obehagligt att de har en yahoo-mail. För att inte tala om de konton som skapats och "bytats ut", när den nya började svara har inte den som började svarat vilket för mig betyder att det antingen är samma person med 3 konton nu eller så är det bara ett udda sammanträffande.

Okänd och okänd.. namnet (hitta.se) skiljer sig två bokstäver från win2kshahids, så det blir hans sjunde telefonnummer. inte illa pinkat!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem

Observera att det inte är tillåtet att publicera telefonnummer i den här forumdelen, se http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/937567-regl.... Jag har redigerat två inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Då får du nog ta och förklara exakt vad det är du tittar på, för jag ser inget som inte uppkommer naturligt vid hård jpegkomprimering.
Gör vi samma sak på fullstorleks orginalbilden från picasa blir det ännu mer otydligt vad som skulle vara photoshoppat: http://data.fuskbugg.se/dipdip/desu.PNGOkänd och okänd.. namnet (hitta.se) skiljer sig två bokstäver från win2kshahids, så det blir hans sjunde telefonnummer. inte illa pinkat!

Den ljusare biten i höger nederkant tänker jag på, inte vid själva adressen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZaInT:

Den ljusare biten i höger nederkant tänker jag på, inte vid själva adressen.

Ok. det är en vit ring med posten-logga i mitten, som syns igenom från kuvertet.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Den ljusare biten i höger nederkant tänker jag på, inte vid själva adressen.

Menar du på den beskurna bilden?
Alltså det området som är inom rödmarkeringen här:

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Menar du på den beskurna bilden?
Alltså det området som är inom rödmarkeringen här:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/tel.jpg

Ja, det såg konstigt ut men nu har det fått sin förklaring.
Då återstår bara att allt annat är skumt :>

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Men sluta snacka om shoppat hit och dit...

Jämför första bilden och den andra, då ser ni att adressfältet för avsändaren stämmer.
Ok, svårt att se men man kan skilja ut C/O UPB hyfsat lätt.

Varför de inte skickade med UPS?
Kanske för att svarstiden på deras telefonsupport är 17-22 och UPS bokningsstopp är 15:00 el 15:30 om jag minns rätt. (Kört för UPS i Uppsala) Samtliga UPS bilar lämnar Uppsala innan kl 17 varje dag.
Som företag i Uppsala kan du ej skicka med UPS om du inte är bemannad på dagtid.

Och för er andra, nej jag känner inte till något annat än det jag läst i denna tråden.
Väntar själv på en Desire HD men från en annan leverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jhoaman:

Men sluta snacka om shoppat hit och dit...

Jämför första bilden och den andra, då ser ni att adressfältet för avsändaren stämmer.
Ok, svårt att se men man kan skilja ut C/O UPB hyfsat lätt.

Varför de inte skickade med UPS?
Kanske för att svarstiden på deras telefonsupport är 17-22 och UPS bokningsstopp är 15:00 el 15:30 om jag minns rätt. (Kört för UPS i Uppsala) Samtliga UPS bilar lämnar Uppsala innan kl 17 varje dag.
Som företag i Uppsala kan du ej skicka med UPS om du inte är bemannad på dagtid.

Och för er andra, nej jag känner inte till något annat än det jag läst i denna tråden.
Väntar själv på en Desire HD men från en annan leverantör.

Ja det kan vi nog lägga ner, det är konstaterat att ingen redigering av bilden i fråga har skett..

Varför de inte skickade med UPS.
Om det nu är som du själv skriver verkar det otroligt märkligt att man väljer leverera sina produkter med ett företag som aldrig har möjlighet att hämta/leverera dina produkter,
eller?

Och bara för att man har telefontid behöver det ju per automatik knappast betyda att man inte skulle arbeta/befinna sig på företaget under andra tider..

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Skrivet av choghok:

Lol, både postlapp & frimärken???

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Tyckte det första folk borde lägga märke vid var tiderna för telefonsupport. 17-22, är det för att snubben har ett 8-17 jobb?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Varför de inte skickade med UPS.
Om det nu är som du själv skriver verkar det otroligt märkligt att man väljer leverera sina produkter med ett företag som aldrig har möjlighet att hämta/leverera dina produkter,
eller?

Och bara för att man har telefontid behöver det ju per automatik knappast betyda att man inte skulle arbeta/befinna sig på företaget under andra tider..

Jag kan inte svara för dem, men troligtvis så har de fått ett bra avtal med UPS som de har för tanke att kunna leva upp till.

Sen som Solaris skriver:
Ja killen har säkert ett 8-17 jobb, eller har tanke att hantera plock/pack under de tiderna och sen lägga kvällen på att svara i telefon.
Målgruppen är ju privatpersoner och kanske ringer de med fördel på kvällstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Lol, både postlapp & frimärken???

Nope

1. Förbetald posten 2kg påse
2. Fraktlapp
3. Frimärken

Haha rätt komiskt att de har alla fraktbetalningsalternativ som finns att köpa hos posten på deras paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noby:

Nope

1. Förbetald posten 2kg påse
2. Fraktlapp
3. Frimärken

Haha rätt komiskt att de har alla fraktbetalningsalternativ som finns att köpa hos posten på deras paket

Nu tycker jag att du är lite orättvis, de kunde faktiskt valt att skicka mot postförskott också!
- Då borde de verkligen vara säkra på att paketet skulle komma fram!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

verkar som televaruhusets så att kallade mullvarder har slutat skapa nya konton o kommenterat denna tråden. man kan undra om de fattat att vi ej e födda i går precis hehe men men tack alla för en trevlig tråd

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

tror att det är en blandning av "mullvadar" och verklighet här, vilket iofs gör det hela intressantare.....

hälsn
// "en sk. mullvad"

Visa signatur

It is better to sleep on things beforehand than lie awake about them afterwards

Permalänk
Medlem
Skrivet av idiot_66:

tror att det är en blandning av "mullvadar" och verklighet här, vilket iofs gör det hela intressantare.....

hälsn
// "en sk. mullvad"

de att de kommer tvivelaktiga bevis för de inte skall vara ett blufföretag. o nya medlemmar som bara kommenterar denna tråden. o den förbetalda post påsen med frimärken. du måste nog inse att de e en ganska brant motgång företaget har att övervinna efter allt detta för att bevisa att dom har rent mjöl i påsen.

men som alltid e de bara mina tankar vet ej med dom andra på swec

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Jo du Zorki,
det är en brant uppgång dom har efter den här tråden...jag kommer inom kort redovisa hur min affär med Televaruhuset har förlöpt den sista veckan. Sammanfattningsvis så har jag bara haft positiva erfarenheter av företaget i sig och deras kundservice. Hade lite otur med själva telefonen när jag hade uppdaterat den till 2.2...

//janostaikon

Permalänk
Medlem

Blev lite orolig när jag hitta denna tråd och hade beställt en desire hd. Lag beställningen i torsdagskväll, de fick in telefonen under helgen och posta den i lördags jag hämta ut den idag.
De uppdaterade ordern hela tiden på deras sida, så jag såg statusen.

Inga problem alls med televaruhuset!

Permalänk
Medlem

lite trevligt med icke aktiva medlemmar skriver i tråden.
4 inlägg på 7 år.

Någon tagit över kontona? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |