Permalänk
Medlem

Musarm.. ar ?

kan man få musarm i båda armarna/händerna samtidigt?

Fick strålande smärta i händer, leder och inflammation i vänstra handen/armen gick dock över efter en vecka gradvis.

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Även om det går över, se över hur du sitter och hur länge. Själv ser jag till att ta en rawnk emellan spelsessionerna för att hålla armarna igång. Gör samma sak du också, växla hand så båda får samma träning.

EDIT: Nej, men mer allvarligt. Ta paus. Du kan få musarm i båda armarna samtidigt. Det kan dessutom drabba nacke och rygg och det är verkligen inte roligt! Om du låter musarm vara så kan det bli ganska obehagliga smärtor och påverka ditt alldagliga liv för lång tid frammåt. Inte värt.
Du märker kanske nu när det är på väg tillbaka. Ta då det säkra före det säkra och ta en promenad. Det är värt pausa i två timmar och därefter en kvart i taget framför att vara oförmögen sitta ordentligt eller ens arbeta i två veckor i taget.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Läs på om ergonomi och gör gympapauser med jämna mellanrum så kommer det bli bättre.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

Läs på om ergonomi och gör gympapauser med jämna mellanrum så kommer det bli bättre.

Det enda man behöver kunna om ergonomi är följande:
1. Rör på dig.

Allt annat är bara fyllnad för att folk ska kunna hålla kurser och få betalt för det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Bara klena människor eller porrskådisar som får musarm.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Bara klena människor eller porrskådisar som får musarm.

Phew, jag är inget av det!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Köp en ergonomisk mus, alt. en ritplatta (wacombräda). Det hjälpte(er) mig.