Vilket försäkringsbolag för Hem/Liv/Olycksfall?

Permalänk

Vilket försäkringsbolag för Hem/Liv/Olycksfall?

Tänkte höra vad ni har för tips om vilket försäkringsbolag man ska ha sina försäkringar i. Jag har gått ur mitt fackförbund och där med försvann en del försäkringar jag hade därigenom.

Det jag behöver är:
* Hemförsäkring för hyresrätt
* Olycksfallsförsäkring utanför jobbet, dvs på fritiden
* Livförsäkring är väl alltid bra att ha

Jag såg t.ex. att IF hade följande om man var upp till 30 år:

- IF START
* Hemförsäkring * Rese / Olycksfall = 99 kr

Tänker väl ungefär såhär: Känns onödigt att betala för mycket för försäkringar som man inte någonsin utnyttjar, men SKULLE det hända något vill man ju inte ha en skitförsäkring som inte ger något. Så gäller att hitta ett bolag med både bra priser och villkor.

Så vad har ni för tips? Har ni erfarenheter av specifika bolag är det ju alltid bra, så vet man om de verkligen betalar ut osv.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Inaktiv

Personligen så har jag genom mitt fack, Folksam i hemförsäkring och LO's liv och olycksfall-försäkring... min bostadsrätt tilläggsförsäkrade jag via länsförsäkringar då jag anser att de har bra försäkringar.

Permalänk

Jag gick ur Handels (både akassa och fack) eftersom de ville ha 800 / månad för att jag skulle vara med där. Nu betalar jag 90 kr / månad till akassan och tänkte lösa försäkringarna vid sidan om. Kommer väl landa på halva priset ungefär vad jag räknat på ungefär.

Folksam har andra i familjen och jag har haft dem tidigare. De är nog bra och seriösa, men ganska dyra verkar det som jämfört med andra.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Länsförsäkringar har fungerat bra för mig.

Visa signatur
Permalänk

Sunt förnuft

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Sunt förnuft

Det hjälper nog tyvärr inte om du typ blir påkörd av ett fyllo, eller får cancer. Då kan det vara bra att vara försäkrad så man får hjälp att komma på fötter igen (om man nu överlevde)

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

När jag tänkte på MC-försäkring, så såg jag att nordea har försäkringar. Ifall man har bank å försäkringar å sånt hos nordea, så får man nån slags bonus..

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sandstorm:

Det hjälper nog tyvärr inte om du typ blir påkörd av ett fyllo, eller får cancer. Då kan det vara bra att vara försäkrad så man får hjälp att komma på fötter igen (om man nu överlevde)

He he...Bra där!:)

Välj INTE (big varning for them:S) Trygg Hansa och/eller IF... Du får NADA av dem om du får problem...:(
Bilar som inte anses kunna GÅ att själa = du får inget...
Folk som är sjuka som anses vara "friska" får inget (en tjej - som inte var vållande - kördes över av en båt men ansågs "rätt frisk" av Trygg Hansa (läkarna sa det var ett under att hon överlevde ---> ) - har för mig det va dem - så hon fick ju gruskorn i ersättning för sjukvård rehab etc.:'( var beklämmande och se detta reportage...)....:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

He he...Bra där!:)

Välj INTE (big varning for them:S) Trygg Hansa och/eller IF... Du får NADA av dem om du får problem...:(
Bilar som inte anses kunna GÅ att själa = du får inget...
Folk som är sjuka som anses vara "friska" får inget (en tjej - som inte var vållande - kördes över av en båt men ansågs "rätt frisk" av Trygg Hansa (läkarna sa det var ett under att hon överlevde ---> ) - har för mig det va dem - så hon fick ju gruskorn i ersättning för sjukvård rehab etc.:'( var beklämmande och se detta reportage...)....:(

Sådana fall är troligtvis ganska vanligt, oavsett bolag. Finns nog inget fläckfritt bolag.

Jag tänkte tagit IF först, för de hade bra priser. Men sedan funderade jag på Trygg Hansa.. men slutade till slut med Folksam, för det blev rätt bra pris och de hade bra villkor för det jag tyckte var viktigt..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sandstorm:

Sådana fall är troligtvis ganska vanligt, oavsett bolag. Finns nog inget fläckfritt bolag.

Jag tänkte tagit IF först, för de hade bra priser. Men sedan funderade jag på Trygg Hansa.. men slutade till slut med Folksam, för det blev rätt bra pris och de hade bra villkor för det jag tyckte var viktigt..

Jadu vad ska jag säga...:) If/Trygg Hansa är lika trygga/bra som att ha en EKO-brottsling som vakt till bankvalvet.:) Men men, du är varnad!;) Visst förekommer det inom "alla" bolag men Trygg och If är värst.:/ Är mest DE som är uppe på PLUS tex...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Okej. Jag tog ju Folksam så får väl se hur de är vid en skada etc

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS