Permalänk
Medlem

Köpa begagnat?

Fråga 1:
Är det dumt att köpa begagnade delar så som, ram, hdd, grafikkort, cpu el. liknande? Känns dumt att lägga ut flera tusen på saker som kanske inte funkar / kommer funka så länge till (?). Vad tror ni? Hur mycket ska man lägga ut för ett begagnade delar som t.ex. 5870, i7 9xx, 4gb ram, 1tb hdd, hur mycket sjunker det i pris?

Fråga 2:
Jag har ett 5870 1gb är det bästa att
a) köpa ett till 5870
b) behålla 5870 och köpa ett physx kort? (blev lite intresserad då jag såg detta)
c) köpa ett 580
d) köpa 6970 när det kommer ut.
e) köpa någon annan ur nvidia serien och köra sli
f) köpa någon annan i amd serien och köra crossfire
g) annat alternativ.
1) köpa nytt grafikkort
2) köpa ett begagnat grafikkort

Fråga 3: blir 1gb vram en flask hals vid höga resolutioner och crossfire, och därför borde skaffa något annat än 5870 1gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Fråga 1:
Är det dumt att köpa begagnade delar så som, ram, hdd, grafikkort, cpu el. liknande? Känns dumt att lägga ut flera tusen på saker som kanske inte funkar / kommer funka så länge till (?). Vad tror ni? Hur mycket ska man lägga ut för ett begagnade delar som t.ex. 5870, i7 9xx, 4gb ram, 1tb hdd, hur mycket sjunker det i pris?

Fråga 2:
Jag har ett 5870 1gb är det bästa att
a) köpa ett till 5870
b) behålla 5870 och köpa ett physx kort? (blev lite intresserad då jag såg detta)
c) köpa ett 580
d) köpa 6970 när det kommer ut.
e) köpa någon annan ur nvidia serien och köra sli
f) köpa någon annan i amd serien och köra crossfire
g) annat alternativ.
1) köpa nytt grafikkort
2) köpa ett begagnat grafikkort

Fråga 3: blir 1gb vram en flask hals vid höga resolutioner och crossfire, och därför borde skaffa något annat än 5870 1gb?

1: Om du kan titta på sakerna eller litar på säljaren är begagnat inget farligt, dock ska du köpa saker som ej överklockats, då dem har kortare levnadstid

2: Jag skulle vänta tills 6970 kommer ut, se benchmarks och priser, och sedan bestämma mig.

3: Det tror jag ej.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Avstängd

Jag hade köpt från Inet.se - datorer, bärbara datorer, laptop, dator, datorkomponenter - Inet.se för att undvika avtalsrättsliga och praktiska missförstånd avseende de beg. sakerna (läs: bli lurad:P)...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa begagnade saker iom att det inte är säkert att det finns garanti på saker osv.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W