Cooler Master kryddar CM690 II med Nvidia-tema

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master kryddar CM690 II med Nvidia-tema

Cooler Mastar satsar på Nvidia-fans med en specialversion av datorlådan CM690 II.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

snyggt men dyrt:(

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Om det hade varit en ati edition hade det varit mer intressant:)

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk

Mindre överraskande, ganska snygg men det är allt grönt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Om det hade varit en ati edition hade det varit mer intressant:)

Amd edition rättare sagt. Både processor och grafikkort - två flugor i en smäll;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Synd att det är så gott som omöjligt att få tag på 180mm+ fläktar med gröna LED's men denna sak har det bara så där

Permalänk
Medlem

Man blir ju så sugen på detta.. men vågar man lämna 800d?

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Defeat^:

Amd edition rättare sagt. Både processor och grafikkort - två flugor i en smäll;)

Skrivet av sipe46:

Om det hade varit en ati edition hade det varit mer intressant:)

haha aldrig mer ati skit för mig ,det är intel & nvidia som står för kvalitet

Permalänk
Skrivet av fisher61:

haha aldrig mer ati skit för mig ,det är intel & nvidia som står för kvalitet

Även om du tycker det så är det aldrig hjälpsamt eller genomtänkt att göra ett inlägg om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisher61:

haha aldrig mer ati skit för mig ,det är intel & nvidia som står för kvalitet

prepare for war... ganska oigenomtänkt kommentar...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

fan vad snyggt!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av fisher61:

haha aldrig mer ati skit för mig ,det är intel & nvidia som står för kvalitet

*Mounting my Schwerer Gustav, PREPARE TO DIIIIE!*

Jaja, väldigt dålig kommentar. Vad hade du för "ati skit" då?

Permalänk
Hedersmedlem

Sephinator, mata inte trollet.

Ouch 600 kr för lite grön färg vill jag sannerligen inte betala, då är sannerligen originalt bättre Cooler Master CM 690 II Advanced (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Midi Tower- chassi

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av pecill:

prepare for war... ganska oigenomtänkt kommentar...

"Det var en gång och den var grusad :)"

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Sephinator, mata inte trollet.

Ouch 600 kr för lite grön färg vill jag sannerligen inte betala, då är sannerligen originalt bättre Cooler Master CM 690 II Advanced (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Midi Tower- chassi

Han såg hungrig ut!

Lite dyrt för grön färg, ja!

Permalänk
Medlem

Snyggt, fast CM stacker nVidia edition är klart coolare

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

" anslutningar för USB 2.0, eSATA, hörlurar och mikron."
äntligen kan jag har mikron och datorn på samma ställe! woho!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

" anslutningar för USB 2.0, eSATA, hörlurar och mikron."
äntligen kan jag har mikron och datorn på samma ställe! woho!

UNDERBART! Och om du har ett nVidia-grafikkort i datorn kan du använda den som ugn

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

" anslutningar för USB 2.0, eSATA, hörlurar och mikron."
äntligen kan jag har mikron och datorn på samma ställe! woho!

Synd att ingen anslutning för frysen finns.
CM690 II Billy's Panpizza edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisher61:

haha aldrig mer ati skit för mig ,det är intel & nvidia som står för kvalitet

Yes, det är det som deras pr-avdelning lyckats få 90% av datoranvändarna att tro. Det är det som gör att de kan ta ut mer pengar för "samma vara"

Kört intel+nvidia, intel+nvidia, amd+nvidia, amd+ati, och nu amd+nvidia. Inte märkt någon direkt skillnad. Intelprocessorn jag hade var en pentium D (TVÅ pentium 4vkärnor =strömslukande, varmt, ineffektivt) Det enda som har krånglat har varit intel-processorn, men den är ju ganska ut-daterad, så det kan inte riktigt räknas nu.

Intel och nvidia lyckas få sina produkter att verka vara "extra kvalitet", vilket gör att när amd väöl krånglar spå tänker många "kass kvalitet, jag skulle valt intel". Medans när intel/krånglar så tänker nog många "det händer även det bäsa, inget fel på intel/nvidia".

Ungefär som att Volvo är en svensson bil här i sverige, medans det är en lite finare och lyxigare bil i USA, där volvo har valt att profilera sig som det "lyxigare alternativet med mer kvalitet". Precis samma bilar -> olika syn på dem.

Har till och med sett statistik som visat att nvidia hade betydligt högre procent trasiga grafikkort än amd = amd har bättre kvalitet.

Tror nog intel, amd och nvidia håller precis samma kvalitet, även om de försöker få oss att tro annat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Yes, det är det som deras pr-avdelning lyckats få 90% av datoranvändarna att tro. Det är det som gör att de kan ta ut mer pengar för "samma vara"

Kört intel+nvidia, intel+nvidia, amd+nvidia, amd+ati, och nu amd+nvidia. Inte märkt någon direkt skillnad. Intelprocessorn jag hade var en pentium D (TVÅ pentium 4vkärnor =strömslukande, varmt, ineffektivt) Det enda som har krånglat har varit intel-processorn, men den är ju ganska ut-daterad, så det kan inte riktigt räknas nu.

Intel och nvidia lyckas få sina produkter att verka vara "extra kvalitet", vilket gör att när amd väöl krånglar spå tänker många "kass kvalitet, jag skulle valt intel". Medans när intel/krånglar så tänker nog många "det händer även det bäsa, inget fel på intel/nvidia".

Ungefär som att Volvo är en svensson bil här i sverige, medans det är en lite finare och lyxigare bil i USA, där volvo har valt att profilera sig som det "lyxigare alternativet med mer kvalitet". Precis samma bilar -> olika syn på dem.

Har till och med sett statistik som visat att nvidia hade betydligt högre procent trasiga grafikkort än amd = amd har bättre kvalitet.

Tror nog intel, amd och nvidia håller precis samma kvalitet, även om de försöker få oss att tro annat..

Fast kvaliten är ju inte bara om hur långge korten huller, utan om dom har bra drivrutiner dom har. Jag har hört att nVidia ligger före där, ken jag vill inte uttala mig om det.
OT: SMEXXAEH!! ;D

Ps. Ursäkta stavfelej jag sitter på min mobil.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

" anslutningar för USB 2.0, eSATA, hörlurar och mikron."
äntligen kan jag har mikron och datorn på samma ställe! woho!

Skrivet av Lambi:

UNDERBART! Och om du har ett nVidia-grafikkort i datorn kan du använda den som ugn

Skrivet av Sephinator:

Synd att ingen anslutning för frysen finns.
CM690 II Billy's Panpizza edition?

Haha fyfan vad jag vred mig på golvet efter era kommentarer!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB