Apple Ipad 2 släpps första kvartalet 2011

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Det är det nog många som hoppas på.
Det är även en av anledningarna till att jag inte har hoppat på iPad tåget utan håller mig till iPhone.

/Homer_S

Högre upplösning är nog bara att glömma, för då skulle dom ju tvingas anpassa apps för ytterligare en upplösning.

En bättre panel däremot, bättre kontrast/färgåtergivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Men det där är ju svammel. Menar du att iPad inte säljs i New York eftersom där bara bor 8 miljoner människor? Nä, just det. Och kan iPad säljas där så kan den säljas här. Kom in i matchen Apple.

Det bor 8 miljoner invånare på en liten area. Det är det som är nyckeln. Det finns Drygt 300 miljoner amerikaner, jämfört med Sveriges 9. Du måste ju förstå att befolkningstätheten gör Sverige mindre attraktivt.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Men det där är ju svammel. Menar du att iPad inte säljs i New York eftersom där bara bor 8 miljoner människor? Nä, just det. Och kan iPad säljas där så kan den säljas här. Kom in i matchen Apple.

iPaden säljs i New York för att det i storsdadsregionen New York bor 19 miljoner människor, i staden New York bor det 8 miljoner människor, där de bor 10'000 per kvadratkilometer. Att jämföras med till exempel Stockholms 3'000 invånare per kvadratkilometer, eller 2 miljoner invånare i storstadsområdet.

Att det sen finns 306 miljoner amerikaner men bara 9 miljoner svenskar hör också till saken. Det finns knappt 9 miljoner amerikaner som tjänar $200'000 om året eller mer. Av dessa tjänar ca 4,5 miljoner mer än $250'000 om året eller mer. Det säger sig självt att Sverige inte alls kan konkurrera med dessa siffror.

En lansering i Sverige är således halvbra om man vill tjäna pengar på en produkt man har svårt att tillverka.

Om du redan förstod det här så, sluta trolla.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Jasså, kan de inte optimera till min gamla 3G då. Varje gång jag ska skriva sms så hinner jag skriva 2-3 ord innan bokstäverna syns i textfältet. iOS 4.1 går också sjukt mycket slöare än <4 versioner, bra att "förbättringar" slöar ner. Nejtack, börjar bli grymmt less på iOS, "för okomplicerat" och tråkigt efter ett par års användande.

Säg ett operativsystem som har utvecklats till ytterliggare en generation som kräver mindre än föregångaren? Du säger det dessutom själv; "min gamla 3G". Testa nya iOS till nya iPhone (4).

Det går att optimera, till en viss gräns. Det går inte att optimera mjukvaran så att hårdvaran arbetar snabbare. Lite som att städa bilen för att få fler hästkrafter. Eller möblera om lägenheten för att få fler kvadratmeter. Du kan frigöra kvadratmetrar, men du kan inte öka (det totala) antalet tillgängliga.

Du verkar dessutom vilja ett mer komplicerat operativsystem. Hur menar du då?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av Felix:

Det bor 8 miljoner invånare på en liten area. Det är det som är nyckeln. Det finns Drygt 300 miljoner amerikaner, jämfört med Sveriges 9. Du måste ju förstå att befolkningstätheten gör Sverige mindre attraktivt.

Ja, och det finns 500 miljoner invånare i EU. Nog finns det en marknad här också om du tänker efter lite.

Permalänk
Medlem

längtar

Väntar också på Ipad 2 själv, vill ju ha kameran.
Visst finns det massa andra "kopior" men ingen verkar ha samma känsla och helhets koncept på Ipaden tycker jag. Visserligen såg jag en demo på RIM's brädda men det var bara browsern de vissade men hur som helst det var ganska imponerande om det nu fungerar lika bra med andra appar.
Just nu är det helt klart Ipaden som får mina cash.

Permalänk

Det är bra, då kan man spara tills Ipad 2 kommer istället
Har länge tänkt köpa en Ipad, förhoppningsvis får Ipad 2 HDMI utgång också.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Ja, och det finns 500 miljoner invånare i EU. Nog finns det en marknad här också om du tänker efter lite.

Skillnaden är att i USA behöver du bara förhandla om avtal 1 gång för att nå 307 miljoner människor. I EU har du 27 länder som alla vill ha sina egna avtal uppsatta. Därför är det betydligt mer jobb att lansera saker i EU jämfört med USA.

Permalänk
Medlem

Läser att vissa av er snackar om optimeringar hit och dit.
Och att det bara är att för mobiltillverkaren att optimera android efter luren.

Fel, fel, fel!
Tänk er själva att bygga på något som inte har det bästa. Tar några exempel-->
Att forsätta bygga på Windows 1.0 är väl hyffsat onödigt?
Eller att försöka bygga en grym datorn som inte ens tar ddr2 minnen.
Eller att bygga ett hus på en lergrund eftersom det är billigare än att gjuta betong.

ELLER att mobiltillverkarna fortsätter på
något dom själva inte utvecklat (för att det är billigare (android)).
Tänk er själva hur en hemsida skulle fungera om 30 olika programmerare har vart på den
i 10 år utan att bygga om kärnan.

Det går inte att optimera android till 100% på en specifik lur. Kolla bara hur iOS 4 fungerar på iPhone 3G..

Tänk om, Tänk rätt!

Annars nice med iPad 2.. Om man nu känner nån som åker dit eller själv åker dit ibland.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Skrivet av zillio:

Läser att vissa av er snackar om optimeringar hit och dit.
Och att det bara är att för mobiltillverkaren att optimera android efter luren.

Fel, fel, fel!
Tänk er själva att bygga på något som inte har det bästa. Tar några exempel-->
Att forsätta bygga på Windows 1.0 är väl hyffsat onödigt?
Eller att försöka bygga en grym datorn som inte ens tar ddr2 minnen.
Eller att bygga ett hus på en lergrund eftersom det är billigare än att gjuta betong.

ELLER att mobiltillverkarna fortsätter på
något dom själva inte utvecklat (för att det är billigare (android)).
Tänk er själva hur en hemsida skulle fungera om 30 olika programmerare har vart på den
i 10 år utan att bygga om kärnan.

Det går inte att optimera android till 100% på en specifik lur. Kolla bara hur iOS 4 fungerar på iPhone 3G..

Tänk om, Tänk rätt!

Annars nice med iPad 2.. Om man nu känner nån som åker dit eller själv åker dit ibland.

Det är liksom det som är grejen med android, det funkar på många olika hårdvaruplattformar, och det är fritt fram att modifiera. Custom ROM/kernels byggda för specifika android lurar finns i mängder av olika varianter.

Inte byggt om kärnan? Nu yrar du allt

Permalänk

Tycker den här verkar interesanattare än någon surfplatta jag sett.Man får ju det bästa av 2 världar, både en bärbar med allt som dom har som inte surfplattorna klarar av och just en surfplatta när man behöver det.Den är dock under utveckling änu.

Lenovo U1 Hybrid not dead after all: Android resurrection tipped - SlashGear

Tänk på att det inte är en färdig produkt som han testar.Dom har haft sitt egna OS Skylight när testet görs men har nu gått över till android när man tar loss skärmen från datorn.När den sitter fast i tangentbordet (datorn) är det win 7. Så den har alltså 2 processorer och 2 OS ;-).Processorena samarbetar dessutom när den sitter ihop.

YouTube - Amazing U1 Hybrid iPad from Lenovo Trumps Apple!!! - Tekzilla

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA