Google Chrome OS missar julhandeln

Permalänk
Melding Plague

Google Chrome OS missar julhandeln

Googles vd Eric Schmidt avslöjar att Chrome OS är försenat och inte kommer att lanseras de närmaste månaderna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur blir de med spel kompatibilitet?

Blir de samma skit som med MAC?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hur blir de med spel kompatibilitet?

Blir de samma skit som med MAC?

Antagligen sämre då det är ett "moln" baserat operativ system, tänk mer flash liknande spel.

Permalänk
Avstängd

Intressant men inget jag vågar satsa på när man redan kör ett bra os.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Detta lär bli utmärkt för portabla datorer
För spel och tyngre applikationer så tror jag inte det kommer vara lika bra, men det är säkert inte första tanken med det heller. Det kanske kommer

Läskigt bara att google kommer ha tillgång till allt ens material (förutom det lokala) ifall de så skulle vilja

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Inaktiv

Trodde Chrome OS skulle vara som vilket OS som helst, inte molnbaserat. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Trodde Chrome OS skulle vara som vilket OS som helst, inte molnbaserat. :/

Chrome OS = Google Chrome på Linux kernel.

Faktiskt, alla program osv. kommer exempelvis fungera i Google Chrome på Windows 7.

Därför namnet Google Chrome OS.

Det är för övrigt tänkt att användas på Netbooks.

Permalänk
Medlem

Vad händer om man råkar stänga alla flikar, kraschar datorn då? ;P

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett perfekt operativsystem för morsan

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Längtar till jag kan köra dual-boot med detta på min netbook. Sjukt skönt när man bara vill kolla en snabb sak på nätet.

Permalänk

Är väldigt nöjd med Windows 7, men om alla mina spel jag har via Steam funkar, så kan jag tänka mig byta.
Dock viktigast av allt för mig är att Maya och Photoshop funkar. PS funkar inte alls/enbart med en avsevärd mängd krångel på Linux, vilket gör att jag håller mig långt ifrån det. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Känns som om dom tänkt ut det mesta och det verkar verkligen vara något för "common tasks" men en miss samtidigt är ju hela internetprylen. "On the go" är det ju inte säkert att man har en vettig och snabb anslutning vilket i det där fallet kommer att rendera datorn mer eller mindre värdelös. Vad är det vettiga i det egentligen?........ Tänker mig ett scenario där man får störningar av olika slag, det är ju rätt ofta om man bara är mobil. :f

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Jobbigt att videon är interlaced...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om java kommer att fungera i Chrome OS? Rent tekniskt ska det ju inte vara några problem. Någon som har någon källa om detta?

Visa signatur

citera!

Permalänk

Vad händer om datorn inte är ansluten till internet?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Vad händer om datorn inte är ansluten till internet?

Då kan google inte få tillgång till allt du har på din dator och därför kommer den att stängas av tills du har fixat en anslutning till internet..

nej men skämt åsido.

Antagligen kommer den att vara lika användbar som Wow är utan internetaslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Vad händer om datorn inte är ansluten till internet?

jag antar att det inte ligger ute på molnet enbart utan att du har säkerhets kopior på datorn, som de automatiskt laddar upp när du har internet åtkomst. detta är dock endast spekulationer

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Musikälskare

Bra tanke men ser många problem, helt klart en bra grund att börja på iaf

Tror inte detta OSet kommer bli intressant förens om några år (kanske äter mina ord )

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt skeptiskt till det här. för mig så behöver en dator ha mer funktion än endast internet. skulle känna mig väldigt låst med en sån här dator. och när internet inte finns tillgängligt så är den ju helt värdelös.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk

Känns som en vanlig webbläsare förutom att den inte behöver ett operativsystem i bakgrunden...
Om det slår igenom kommer det iaf finnas pengar att tjäna i webbhotell för program.

Skrivet av Toss:

Jag är väldigt skeptiskt till det här. för mig så behöver en dator ha mer funktion än endast internet. skulle känna mig väldigt låst med en sån här dator. och när internet inte finns tillgängligt så är den ju helt värdelös.

Gissa varför google håller på och experimenterar med gigabitinternet.:) Eftersom det kommer behövas SNABB uppkoppling finns där ju väldigt mycket pengar att tjäna.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Gissa varför google håller på och experimenterar med gigabitinternet.:) Eftersom det kommer behövas SNABB uppkoppling finns där ju väldigt mycket pengar att tjäna.

Men som nån annan redan nämnt så är det ju ingen garanti att man har 100% fungerande mobilt internet. vilket krävs för att denna skall fungera utan frustration. då släpar jag hellre runt på en macbook air där man kan göra andra saker om internet inte funkar. sen ser jag det inte heller som nån vidare bra lösning att ladda upp bilderna från kameran direkt upp på nätet. man vill ju redigera bilderna först. men skall vi använda webphotoshop? har svårt att se hur det skulle funka.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk

Synd med förseningen. Det hade nog varit en bra start att få ut lite extra maskiner tack vare julhandeln. Jag väntar med spänning.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Är väldigt nöjd med Windows 7, men om alla mina spel jag har via Steam funkar, så kan jag tänka mig byta.
Dock viktigast av allt för mig är att Maya och Photoshop funkar. PS funkar inte alls/enbart med en avsevärd mängd krångel på Linux, vilket gör att jag håller mig långt ifrån det. Tyvärr.

Då lär du få vänta X antal år så stanna kvar i Windows du

Permalänk

Hoppas att det inte blir massa strul med proxy anslutningar..

Permalänk
Medlem

Off topic: På bilden som tas i slutet av filmen (@ 10.15) är personen till höger rätt lik Bill Gates... med en Apple..! Say it isn't so? (Googlade bilder på honom, han har alltid långarmat på de första sex sidorna iaf. så det talar emot att det är han på bilen)

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hur blir de med spel kompatibilitet?

Blir de samma skit som med MAC?

Det är gjort på LINUX precis som Ubuntu..
Windows låter inte dej använda deras saker.. så kan man prencip glömma. dessutom är det inte inriktat mot Gamers verkar de som

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Cloud-funktionen med notepaden uppskattas Ska nog dualboota detta på min Macbook, antar att det är gratis?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av Paradoxnode:

Vad händer om datorn inte är ansluten till internet?

Det finns stöd för appikationsutvecklare att lägga saker offline, ungefär som offlineläget i GMail. Från början skulle det använt Googles egen offline-databas, men en tänkbar orsak till förseningen är att de släpper det stödet till förmån för "html5 offline".
Ett annat svar på frågan är: samma sak som om din vanliga webbläsare inte kommer åt Internet. Det är otroligt viktigt för Google att företag anpassar sina applikationer/webbsidor till offlineläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss:

Men som nån annan redan nämnt så är det ju ingen garanti att man har 100% fungerande mobilt internet. vilket krävs för att denna skall fungera utan frustration. då släpar jag hellre runt på en macbook air där man kan göra andra saker om internet inte funkar. sen ser jag det inte heller som nån vidare bra lösning att ladda upp bilderna från kameran direkt upp på nätet. man vill ju redigera bilderna först. men skall vi använda webphotoshop? har svårt att se hur det skulle funka.

Kanske, men det låter som att du bara spekulerar, nämner de att det inte kommer att finnas någon funktion för att t.ex. cacha program? De har troligtvis tänkt på att alla användare inte har internet hela tiden.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.