Permalänk
Medlem

Nzxt phantom fläktar

Är sugen på en sådan, men hur funkar det att montera fläktar till den, 200 mm på sidan?
Läste något om att det bara gick med deras egna, sjukt isådannafall..

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig det. Har ett själv, dock inte fläkt i sidan, men deras fläktar ser precis ut som alla andras.

Permalänk
Medlem

Har visserligen inte provat men ser ut som om det inte skulle vara något problem då 200mm fläkten som följer med ser ut som de flesta andra. Bör kanske även nämna att jag också har ett nzxt phantom.

Permalänk
Medlem

High Performance Cooling Advantages – Phantom’s extensive cooling capabilities include 7 fan cooling options with dual 200mm, single side 230/200mm (!!!!!!!!NZXT only guarantees fitment with NZXT's FN-200!!!!!!!!!!!), triple 120mm, and front 140mm fans. For enhanced control and expandability, NZXT includes dual radiator support, quad watercooling cutouts, and an integrated fan controller with up to five 20W channels.

Permalänk
Avstängd

Wtf, retard nzxt om det skulle vara så...ingen på sweclockers eller ngn annans stanns som har ett phantom och testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

(!!!!!!!!NZXT only guarantees fitment with NZXT's FN-200!!!!!!!!!!!).

betyder ju inte nödvändigtvis att andra fläktar inte passar

Permalänk
Medlem

Drygt om man ska behöva beställa hem och testa? Tänker jag ju inte göra. Fan riktigt sketet ifall det är så.

Permalänk

Har ett NZXT Phantom, vit. Beställde hem 2st Xigmatek 200mm fläktar. http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2988

Till min fasa hade jag ju inte läst den lilla meningen på deras hemsida då jag tänkte att det vore uppenbart att på 200mm fans slots så skulle 200mm fans få plats. Men icke. På sidpanelen eller i toppen så är det omöjligt. För NZXT ljuger om sina 200mm redan i namnet. Mätte dom med vinkeljärn. 190mm...

Så jag lyckades skicka tillbaka dom 2 fläktarna men såklart blev det ju onödiga fraktkostnader.

Så lyssna noga! OM DU HAR EN NZXT PHANTOM, KÖP INGA 200MM FLÄKTAR UTOM NZXT's EGNA!.
Det dom gör på NZXT är ett väldigt dåligt affärsätt. Skapar fläktmonopol på deras chassin tycker jag är riktigt lågt. Men jag lyckades få plats med en 120mm i front i alla fall. Så endast på dom så kallade "200mm slots" så får endast NZXT 190mm fläktar plats.

Riktigt lågt affärsätt, av ett respekterat märke.

MVH
Mikael Broström

PS: 200mm fläkten i top slot fick inte plats för det är en slags avskärmning i taket. Som en slags ränna där fläktarna sitter i. Denna ränna är 195mm bred, vilket gör det omöjligt att få plats en 200mm fläkt där.

I sidopanels sloten så är hålen inte skapta för fem öre till en 200mm fläkt. Inte Xigmateks i alla fall. Jag förmodar att Xigmateks 200mm fästen är dem samma som för andra märken.

Permalänk
Skrivet av Tomteluvan:

Har ett NZXT Phantom, vit. Beställde hem 2st Xigmatek 200mm fläktar. http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2988

Till min fasa hade jag ju inte läst den lilla meningen på deras hemsida då jag tänkte att det vore uppenbart att på 200mm fans slots så skulle 200mm fans få plats. Men icke. På sidpanelen eller i toppen så är det omöjligt. För NZXT ljuger om sina 200mm redan i namnet. Mätte dom med vinkeljärn. 190mm...

Så jag lyckades skicka tillbaka dom 2 fläktarna men såklart blev det ju onödiga fraktkostnader.

Så lyssna noga! OM DU HAR EN NZXT PHANTOM, KÖP INGA 200MM FLÄKTAR UTOM NZXT's EGNA!.
Det dom gör på NZXT är ett väldigt dåligt affärsätt. Skapar fläktmonopol på deras chassin tycker jag är riktigt lågt. Men jag lyckades få plats med en 120mm i front i alla fall. Så endast på dom så kallade "200mm slots" så får endast NZXT 190mm fläktar plats.

Riktigt lågt affärsätt, av ett respekterat märke.

MVH
Mikael Broström

PS: 200mm fläkten i top slot fick inte plats för det är en slags avskärmning i taket. Som en slags ränna där fläktarna sitter i. Denna ränna är 195mm bred, vilket gör det omöjligt att få plats en 200mm fläkt där.

I sidopanels sloten så är hålen inte skapta för fem öre till en 200mm fläkt. Inte Xigmateks i alla fall. Jag förmodar att Xigmateks 200mm fästen är dem samma som för andra märken.

samma problem har jag också. fick inte ens plats med Nzxts EGNA fläkt + en H70a. för då kan du inte stänga sidopanelen... och fick dit en antec i toppen. dock med upp borrade hål och med "lite" filande.
Då den bara sitter med 2 skruvar (som bara är möjligt då det är så trångt i chassits topp mot den andra fläkten. aka Nzxts egna)

Blev lite missnöjd när jag upptäckte det då jag hade köpt ett kitt med helt nya fläktar. då 1 av dem inte passar och den andra får du fila och trixas med.

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att nzxt fläktar är 30mm tjocka så om man har en cpy kylare som t.ex noctua kanske man ska tänka på innan man köper sidofläkten så man får igen sidodörren sen

Permalänk

Yes! detta hända på mitt NZXT Lexa, jag fick bara köpta deras så jag borrade egna hål