Styrkretsar för AMD AM3+ läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför AM3+-moderkort ska ha stöd för AM3-processorer om moderkorten ändå dyker upp samtidigt som AM3+-processorerna...Tror inte många kommer skaffa AM3+-moderkort för att ha en AM3-processor
Om de fått ut AM3+ redan nu hade det dock varit skillnad, skulle man kunna skaffa en AM3-processor och vara "framtidssäker" när AM3+-processorerna dyker upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Förstår inte varför AM3+-moderkort ska ha stöd för AM3-processorer om moderkorten ändå dyker upp samtidigt som AM3+-processorerna...Tror inte många kommer skaffa AM3+-moderkort för att ha en AM3-processor
Om de fått ut AM3+ redan nu hade det dock varit skillnad, skulle man kunna skaffa en AM3-processor och vara "framtidssäker" när AM3+-processorerna dyker upp

Jag sitter med en phenom II x6 och ett dåligt am2+ moderkort. Jag köper ett am3+ när det kommer, så kan jag nklocka mer och köra fler grafikkort osv. Sedan kommer det en bulldozer när de sjunkit i pris:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Förstår inte varför AM3+-moderkort ska ha stöd för AM3-processorer om moderkorten ändå dyker upp samtidigt som AM3+-processorerna...Tror inte många kommer skaffa AM3+-moderkort för att ha en AM3-processor
Om de fått ut AM3+ redan nu hade det dock varit skillnad, skulle man kunna skaffa en AM3-processor och vara "framtidssäker" när AM3+-processorerna dyker upp

Problemet är väl att de måste komma lite längre med Bulldozer för att kolla kompatibiliteten, så de kan nog inte släppa AM3+ fören fullt fungerande Bulldozers finns att testa med.

Permalänk
Medlem

Jaa hade tänkt uppgradera nu till sommaren, och då snackar jag cpu/moderkort/ramminne..

Så de ska bli kul och se hur AM3+ funkar sen med bulldozer processorn.. Och jämnföra med Intels dåvarande konkurent i samma prisklass!
2st PCI-e 16x är ett måste! så endast 990FX är intressant..
Mitt nuvarande FX har funkat utmärkt!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarper:

Problemet är väl att de måste komma lite längre med Bulldozer för att kolla kompatibiliteten, så de kan nog inte släppa AM3+ fören fullt fungerande Bulldozers finns att testa med.

Amd har väl redan färdiga bulldozers? Tror de sitter med helt färdiga bulldozers samt moderkort redan nu faktiskt. De optimerar väl och testar det sista kan jag tänka mig. Är ju inte så insatt dock:P

Men hoppas att bulldozer blir jävligt lyckad medans sandybridge inte blir det, så det jämnar ut sig. Om amd har 20% snabbare processorer än intel kommer marknaden jämna ut sig till 40%-amd 60%-intel kanske (kommer fortfarande finnas mutade företag och idioter som köper intel, precis som athlon 64-tiden), som det var under athlon 64 tiden:) Det pressar priserna kan jag lova!:)

Permalänk
Medlem

Efter ha sett de "läckta" priserna på Sandy Bridge håller jag verkligen tummarna att Bulldozer presterar minst lika bra som Intels kommande processorserie för att få till någon form av konkurrens.

Vill verkligen sitta med en AMD igen så jag hoppas att vi inte blir besvikna i vår.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Förstår inte varför AM3+-moderkort ska ha stöd för AM3-processorer om moderkorten ändå dyker upp samtidigt som AM3+-processorerna...Tror inte många kommer skaffa AM3+-moderkort för att ha en AM3-processor
Om de fått ut AM3+ redan nu hade det dock varit skillnad, skulle man kunna skaffa en AM3-processor och vara "framtidssäker" när AM3+-processorerna dyker upp

Gissar på att det är för att hålla ned kostnaderna.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Amd har väl redan färdiga bulldozers? Tror de sitter med helt färdiga bulldozers samt moderkort redan nu faktiskt. De optimerar väl och testar det sista kan jag tänka mig. Är ju inte så insatt dock:P

Men hoppas att bulldozer blir jävligt lyckad medans sandybridge inte blir det, så det jämnar ut sig. Om amd har 20% snabbare processorer än intel kommer marknaden jämna ut sig till 40%-amd 60%-intel kanske (kommer fortfarande finnas mutade företag och idioter som köper intel, precis som athlon 64-tiden), som det var under athlon 64 tiden:) Det pressar priserna kan jag lova!:)

De Bulldozer som finns nu är troligen A1 stepping, typ en alpha version som med största sannolikhet aldrig kommer säljas. Om de hade varit klara med den skulle de börja sälja den så fort GF kan börja massproducera och det ska så vitt jag vet vara innan Q2 11. Sen efter att de är helt klara tar det lång tid att testa och se till att allting fungerar.

Om det var så att de kunde släppa AM3+ nu så skulle de säkert göra det, finns ingen anledning att vänta.

Permalänk
Avstängd

är det inte så att Nvidia inte vill ge AMD rätt att använda SLI på sina mobon? Isf är de JÄVLIGT irriterande jävlar som man bara vill....

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...