Google Chrome OS missar julhandeln

Permalänk

Känns som ett bättre os för surfplattor än Ios och Android... me want

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Känns som ett bättre os för surfplattor än Ios och Android... me want

Google har redan sagt att Chrome OS _inte_ kommer till tablets utan där blir det Android istället.

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Google har redan sagt att Chrome OS _inte_ kommer till tablets utan där blir det Android istället.

Hur dumt är det? Ärligt tycker jag att cOS verkar Uber till surfplattor. då tänker jag skaffa en surfplatta och installera chrome. kommer äga

Permalänk
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Hur dumt är det? Ärligt tycker jag att cOS verkar Uber till surfplattor. då tänker jag skaffa en surfplatta och installera chrome. kommer äga

Förutom att du måste lägga in stöd för touch också, annars skulle det inte äga så mycket.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Google Chrome....tjaaa....vet inte....
Köpa ett OS...huh? Hur många gör det?? Va kommer det kosta o slår det Windows 7 Ultimate x64 ?
Molnbaserat....nej....bara nej....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

äckligt bra att ha facebookchat, webgui och ssh till servern och soundcloud på.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Viktigare att man får det rätt från början

än att OS:et släpps vid en visst tidspunkt. Google har tidigare varit lite för het på gröten när det gäller vissa tjänster - det är nödvändigt att Chrome OS funkar bra från första dagen det släpps ! Själv ser jag fram emot det - då kanske det blir dags för mig att köpa en minidator....

Henri

Permalänk

Hmm... tja, varför inte? Jag vet inte om jag skulle vilja ha *enbart* cOS, eller nåt annat molnbaserat OS heller. Men som komplement till den vanliga datorn - visst. Kan nog funka, beroende på hur bra man kan integrera det med lokal lagring på tex. NAS-diskar och liknande. Jag vill ju inte spara *alla* mina dokument på googles servrar...

Visa signatur

It´s-a me! Mario!