Opera 11 Beta släpps för allmänheten

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Opera är en FÖR underskattad webbläsare! Mitt förstaval bland alla webbläsare idag.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Helt sjukt hur så många kan sitta på chrome och skrika att det är bäst. Opera>allt.

Permalänk
Inaktiv

Helt sjukt hur så många kan sitta på opera och skrika att det är bäst. Chrome>allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixnion:

detailz plz

Förbättringen för adressfältet gör det nästan omöjligt att ssl-strippa utan att måldatorns användare uppmärksammas på detta.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Jag tycker att Opera är en FÖR underskattad webbläsare! Mitt förstaval bland alla webbläsare idag.

Lätt!

Nu har jag iofs kört Chrome sen en tid tillbaka pga några små buggar i Opera och en plugin/funktion som inte finns (alt inte hittat) till Opera.

Saknar Opera en hel del. Chrome har jobbig bokmärkeshantering (eller har jag för många bokmärken och för få mappar?). Chrome är sämre på att söka efter rätt bokmärke när man skriver in några bokstäver/sökord i adressfältet. Att bläddra bakåt eller framåt går mycket segare (lite irriterande). Jag gillade hanteringen av nedladdningar i Opera bättre (subjektivt förstås). Och varför blir fönstret litet (så man måste maximera det igen) när man öppnar upp flikarna som man hade när man senast stängde ner Chrome?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3tr0:

Lätt!

Nu har jag iofs kört Chrome sen en tid tillbaka pga några små buggar i Opera och en plugin/funktion som inte finns (alt inte hittat) till Opera.

Saknar Opera en hel del. Chrome har jobbig bokmärkeshantering (eller har jag för många bokmärken och för få mappar?). Chrome är sämre på att söka efter rätt bokmärke när man skriver in några bokstäver/sökord i adressfältet. Att bläddra bakåt eller framåt går mycket segare (lite irriterande). Jag gillade hanteringen av nedladdningar i Opera bättre (subjektivt förstås). Och varför blir fönstret litet (så man måste maximera det igen) när man öppnar upp flikarna som man hade när man senast stängde ner Chrome?

Håller med, Opera har varit knepigt sen 10.50. Gick inte gå in på annonser och sen trycka tillbaka utan att läsaren kraschade. Eller ibland, lite gambling det där. Funkar dock tokstabilt i 11:an. Fantastisk läsare i mina ögon, Unite funkar ju också bra men synd det inte blev mer väsen kring det... Extensions är ju ett stort lyft iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Helt sjukt hur så många kan sitta på opera och skrika att det är bäst. Chrome>allt.

Opera är snabbare, mycket snabbare - därför jag använder Opera numera.
Annars tar Google Chrome allt

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Fan alltså. Nya betan är gudomlig, jäklar vad jag gillar denna version. \o/

Permalänk
Hedersmedlem

Trogen Operaanvändare sedan 10 år.

I de senaste två släppta alphaversionerna (och denna betan) så har de skrivit om koden för musgester, och det har blivit klart sämre. Innan de fixat tillbaka beteendet till så som det varit sedan Opera 5.10 från 2001 så undviker jag att köra de senaste versionerna.

Också några få MDI-buggar som hållt i ganska många versioner nu, trots att de är kända av utvecklarna.

De senaste alphaversionerna har dock varit enormt responsiva på Linux. Nu när de visat upp en massa ny funktionalitet så hoppas jag att de börjar rensa i sin buggtracker.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

hur använder jag googles sökfunktion i adressfältet?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

hur använder jag googles sökfunktion i adressfältet?

För att bara söka räcker det med adressfältet + enter, för att få förhandvisningar får du ta sökrutan eller skriva "g &sökterm&" i adressfältet.

För övrigt är betan underbar, tabstacking är riktigt skönt, och jag har verkligen saknat tillägg

Permalänk
Medlem

sexigt

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exoda:

För att bara söka räcker det med adressfältet + enter, för att få förhandvisningar får du ta sökrutan eller skriva "g &sökterm&" i adressfältet.

För övrigt är betan underbar, tabstacking är riktigt skönt, och jag har verkligen saknat tillägg

Då måste jag ha gjort något galet i och med att "ord+enter" i adressfältet inte fungerar. Men "g ord" fungerar- tack för tipset

Betan är ju sexy as ever

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

klickbar tack!

Skrivet av alla som hatar chrome:

blahabbla

ehm.. Chrome är stilrent! därmed basta!

Permalänk
Musikälskare

Firefox alla dagar i veckan för mig iaf...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Firefox alla dagar i veckan för mig iaf...

Firefox är som idrott i skolan. Det handlar inte om att komma först eller vara snabbast. Det handlar bara om att vara med i leken.

Därför jag använder Opera för jag är en vinnare!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crafting:

Opera är snabbare, mycket snabbare - därför jag använder Opera numera.
Annars tar Google Chrome allt

Eh...har du använt Chrome ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Firefox är som idrott i skolan. Det handlar inte om att komma först eller vara snabbast. Det handlar bara om att vara med i leken.

Därför jag använder Opera för jag är en vinnare!

bäst ever <3
opera for the win

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Firefox är som en Volvo.
Chrome är en Porsche.
Opera är en häftig Ferrari.

PS: Chrome är minimalistisk, inte stilren.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MyZk0:

Firefox är som en Volvo.
Chrome är en Porsche.
Opera är en häftig Ferrari.

PS: Chrome är minimalistisk, inte stilren.

Chrome är både minimalistisk och stilren

Jag har inget för Ferrari, btw, överskattad skit ;P
(gillar iofs inte Porsche heller)

Firefox använder jag inte (skrivs för att det alltid kommer nån P12a och bråkar "HAHA DU GILLAR VOLVO!!!111oneone)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Vad har Opera med att göra om Microsoft har rätten att dra med IE eller inte?

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Vad har Opera med att göra om Microsoft har rätten att dra med IE eller inte?

Opera var pådrivande när det gällde det bråket.
Men det var ju fan rätt av dem, storföretag (Google, Microsoft och Apple) ska fan i mig sluta bete sig så jävla monopolistiskt.

PS:

Firefox 3.5

Opera 9

Chrome 8

La till bilder på webbläsarna
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|