Permalänk

pepparkakshus!

hej alla

kanske är det fler kreativa och baksugna sweclockers som oxå har gjort pepparkakshus inför julen eller kanske ska?

jag gjorde mitt första pepparkakshus från skratch med deg och mall idag med barnet jag är au pair för. Det är sjukt svårt haha

resultatet blev fail vore kul om ni postar era pepparkakshus här ^^

lycka till med bakandet och va kreativa!!!

Permalänk
Medlem

Haha snyggt

Undra om det blir någon Pepparkakshustävling iår också?
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Permalänk

haha tack haha ja vem vet ja har inge pris men vore kul om de blev dock borde ja nog göra ett nytt då Xd

Permalänk
Medlem

Det bor nog en borderlinehäxa i det där pepparkakshuset.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Ser ut som något efter Haitis jordbävning.

Förresten, varför är det så ljust? Har ni ingen riktig pepparkaksdeg i Holland?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Ser ut som något efter Haitis jordbävning.

Förresten, varför är det så ljust? Har ni ingen riktig pepparkaksdeg i Holland?

nee =/ja fick göra degen själv o de hade inga nejlikor eller bikarbonat så den blev inte så mörk, ska ta tillbakafrån svea riktiga pepparkakor när ja vart på besök så får de jämföra ^^

Permalänk
Avstängd

Någon gjorde ju en dator i pepparkaksform/hus förra året! Coolt!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

nee =/ja fick göra degen själv o de hade inga nejlikor eller bikarbonat så den blev inte så mörk, ska ta tillbakafrån svea riktiga pepparkakor när ja vart på besök så får de jämföra ^^

Har dom inte bakpulver i Holland?!? Sen undrar jag hur lyckas man få dom att smacka bra med massa peppar??!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Har dom inte bakpulver i Holland?!? Sen undrar jag hur lyckas man få dom att smacka bra med massa peppar??!

nee de bakar bara på färdiga mixer så blir galen när ja ska baka här. Men de blev bra dock inge peppar i smeten men kardemumma o kanel o ingefära=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

nee de bakar bara på färdiga mixer så blir galen när ja ska baka här. Men de blev bra dock inge peppar i smeten men kardemumma o kanel o ingefära=)

Du får be någon nära och kära skicka ner lite bakpulver så att du har till julbaket.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Du får be någon nära och kära skicka ner lite bakpulver så att du har till julbaket.

Heheh massa vit pulver genom gränsen

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

lite äggvita + mycket florsocker och gnutta ättika för att få kristyr (inte florsocker och vatten) att fästa godiset i...

Permalänk
Skrivet av yogge:

lite äggvita + mycket florsocker och gnutta ättika för att få kristyr (inte florsocker och vatten) att fästa godiset i...

haha jo ja gjorde de råkade dock bli slut på florsocker så de blev för löst XD

Permalänk

såg nån bild på en killes "pepparkakshus",han hade gjort ett chassi,helt fungerande med fläktar och allt,såg riktigt nice ut:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer