Permalänk
Medlem

Dator problem :( (Snälla hjäl mig)

Hej !

Har haft dator problem den senaste tiden, jag råkar göra en dum sak (http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-... , http://www.sweclockers.com/forum/3-ovrigt/969116-hur-ser-jag-.... Ja nu blev det så här att jag var tvungen att kapa en sladd och fixa den. Modekortet tvungen att fixa ett nytt :(. Men nu sitter jag här och kopplat in allting men datorn startar inte :(. Lampan på nätaggregatet lyser, men man kan inte starta den :(. Har kopplat in alla sladdar rätt, (80% säker). Såg nu när jag har kopplat in allting och försöker starta datorn så lyser en grön lampa, bredvid power_led HD_led m.m
Tacksam för all hjälp Tack

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.

Permalänk
Medlem

händer de inget alls när du försöker starta den? kopplat start knappen rätt?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ja kanske det men fattar inte vilken av den vita eller röda som är + :S

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.

Permalänk
Medlem

kolla i datorn om du hittar en "Vit svart sladd eller ngt annan sladd som går ifrån Startknappen typ" och se om den sitter löst eller om den inte är i isåfall kolla hur många "piggar eller vad man säger" som ska vara i den och leta i moderkortet och om du hittar en plats eller två som har så många "piggar som det ska vara till sladden" prova båda dem för min polare hade samma problem men då var det att en vit svart sladd satt inte i moderkortet och ja satte dit den då funka den "srry för fel särstavning :)"

Permalänk
Medlem

+ eller - spelar ingen roll på den kabeln, det är bara en brytare som öppnar eller sluter kretsen.

Permalänk
Medlem

k tack

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.