Toshiba släpper bärbar dator med 3D-skärm

Permalänk
Melding Plague

Toshiba släpper bärbar dator med 3D-skärm

Japanska Toshiba rullar ut Satellite A665 med 120 Hz-skärm och stöd för Nvidia 3D Vision.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mod i barm att sitta på fiket med nVIDIA brillor och smutta latté samtidigt som man fraggar några noobs i 3D.

Permalänk
Avstängd

1366 x 768 pixlar herregud! 17k sure baby.

Permalänk
Medlem

Den var ju jäkligt snygg.... Eller inte... När ska datortillverkarna börja tillverka snygga chassien?

Nä herren på täppan vad gäller design är Apple. Aja denna Toshiban behöver ju inte vara i aluskal men lite kan dom väl anstränga sig?

EDIT: Nu pratar jag om design och inget annat.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datar:

Den var ju jäkligt snygg.... Eller inte... När ska datortillverkarna börja tillverka snygga chassien?

Nä herren på täppan vad gäller design är Apple. Aja denna Toshiban behöver ju inte vara i aluskal men lite kan dom väl anstränga sig?

EDIT: Nu pratar jag om design och inget annat.

Designen är bra och neutral. Snarare byggkvaliteten och prestandaden och priset som är det viktiga, men det är ju inte Apple motto precis...
Apple är inte alls högst upp vad det gäller design, de kan bara göra en storts design och den är vit och tunn inget annat.

Permalänk
Medlem

vilket ockerpris för en 1366x768 skärm. Klaustrofobivarning.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Designen är bra och neutral. Snarare byggkvaliteten och prestandaden och priset som är det viktiga, men det är ju inte Apple motto precis...
Apple är inte alls högst upp vad det gäller design, de kan bara göra en storts design och den är vit och tunn inget annat.

Om man tänker "krasst" så ser ju exempelvis "alla" bärbara ut som just denna. Men exempelvis Apple har minimerat antalet blinkande lampor och annat krafs och slängt bort alla plastiga separata delar (som bildar fula skarvar) och gjort ett helgjutet chassie i plast eller alu... Det är väl det som jag gillar/uppskattar när det är stilrent Men allt är ju en smaksak från person till person

Men jag håller med att byggkvalité och prestanda är viktigt!

Dells Adamo är ju ett exempel på ett snyggt utformat chassie som jag också gillar

I övrigt så är det en trevlig dator men den kunde kanske ha lite högre skärmupplösning... Men det kanske blir alldeles för dyrt om man ska gå upp i upplösning vad gäller 3d-skärmar vad vet jag....

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

det är visserligen uppenbart men det där grafikkortet är inte i närheten tillräckligt snabbt för att klara av 3d i nyare spel...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Asheileon:

Mod i barm att sitta på fiket med nVIDIA brillor och smutta latté samtidigt som man fraggar några noobs i 3D.

Nu snackar vi!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RobinCC:

Designen är bra och neutral. Snarare byggkvaliteten och prestandaden och priset som är det viktiga, men det är ju inte Apple motto precis...
Apple är inte alls högst upp vad det gäller design, de kan bara göra en storts design och den är vit och tunn inget annat.

Å andra sidan är den designen galet snygg. Senaste datorn jag såg som har haft snygg design är Nox A15 med sin mattsvarta gummiyta över hela chassit utan onödiga lampor. Förbannat snyggt det med.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av femkantig:

det är visserligen uppenbart men det där grafikkortet är inte i närheten tillräckligt snabbt för att klara av 3d i nyare spel...

Helt rätt. Den här laptopen kommer att sänka grafikinställningar så lågt för att kunna rendera dubbla frames vid spelbara klockfrekvenser att man hellre lämnar 3D utanför.

Vad jag däremot tycker är intressant är 120 hz displays på laptops. Det ökar inte bara upplevelsen i spel att använda sig av skärmar som klarar av höga frekvenser utan även den allmänna upplevelsen i grafiska gränssnitt.

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Avstängd

tycker att skärmarna på laptops är stenålder 60hz än!

finns ju upp till 600hz på tv's och 200hz på skärmar så varför envisas tillverkarna att köra sina billiga skit 60hz skärmar på dyra laptops för?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biffen_OC:

tycker att skärmarna på laptops är stenålder 60hz än!

finns ju upp till 600hz på tv's och 200hz på skärmar så varför envisas tillverkarna att köra sina billiga skit 60hz skärmar på dyra laptops för?

Det är ju inte hertz i den bemärkelsen. Mer än 120Hz existerar typ inte, det är ju bara interlaced.

600Hz är också bara Plasmaskärmar som har.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Tycker fortfarande att 60hz är stenålder.

Permalänk
Medlem

Du får väl trösta dig med att dina högtalare iaf klarar ett antal kHz då, eftersom du vill jämföra äpplen och päron.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Tycker fortfarande att 60hz är stenålder.

Du har ju fortfarande ingen aning om vad du pratar om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Tycker fortfarande att 60hz är stenålder.

Du kommer inte märka någon ökning förutom några siffror på ett datorblad.

Permalänk

Man märker det i spel väldigt tydligt, men vid allt annat arbete som inte rör sig märker man det inte nej.
Dock på CRTskärmar tycker jag det är störande med allt under 100hz, då dom flimmrar.

EDIT: med Hz menar jag ju då uppdateringsfrekvensen. Kom på att det var fel att använda Hz i samband med lcdskärmar, där det väl istället är responstiden som ger uppdateringshastigheten.
Lätt att kalla det för Hz, ligger kvar sen CRTskärmarnas tid.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).