USB-enhet känns inte igen

Permalänk

USB-enhet känns inte igen

Hej. Jag har problem med ett usb-minne. När jag ansluter det till en dator står det "enheten känns inte igen", och den syns inte i utforskaren. När jag kollar i enhetshanteraren står den som okänd enhet. Detta inträffar oavsett vilken dator jag försöker ansluta det till. Någon som vet varför?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Gäller det olika USB-portar och olika datorer?

Kolla efter skit i usb-minnets kontakt eller efter någon kortslutning (inuti/vid kontakten) annars.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Har minnet någonsin funkat? När funkade det sist isf?

Det har alltid fungerat. Använde det senast för någon vecka sedan.

Permalänk
Medlem

inget håller för evigt, så att det är trasigt eller att drivrutinen i minnet är korrupt kan man aldrig utesluta. Dock har jag ett minne som bara funkar om man kör in det i burken två gånger, av någon anledning.

Vet inte om det finns något felsökningsprogram för usb-heter, någon annan kanske vet om ett?

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Udihow:

Gäller det olika USB-portar och olika datorer?

Kolla efter skit i usb-minnets kontakt eller efter någon kortslutning (inuti/vid kontakten) annars.

Har provat på flera datorer och portar och det har inte fungerat på någon. När jag sätter in minnet står det att drivrutiner installeras, men misslyckas sedan. I kommentaren för enheten står det att drivrutin saknas. Jag har kollat runt och bara hittat programmet för U3 (minnet är av märket san disk). Jag försökte installera det, men installationsprogrammet hittade inte heller USB-minnet.