Så luras butiker på Prisjakt

Permalänk
Medlem

Brukar kolla prisjakt och pricerunner men kollar sen bara på dem mer trovärda som webhallen, komplett, inwarehouse osv.

Permalänk
Medlem

Ett lysande exempel är min beställning hos Megastore som skulle ha "Stalker-Call of Pripyat" för 95:- på lager. När beställningen var lagd så var den givetvis slut och beräknades komma in inom en vecka. Det gjorde den givetvis inte utan i stället fick jag mail om att jag gärna fick avbeställa den men jag avvaktade. Efter 5-6 veckor så började jag inse att det inte skulle komma något spel och avbeställde vilket inte var något större problem men döm om min förvåning när spelet två dagar senare dök upp på deras hemsida för 225:-.

Hade Megastore sagt att "tyvärr så har vi lovat för mycket och måste ta mer betalt" så hade jag kunna levat med det. Nu däremot så kommer jag aldrig att beställa något ifrån Megastore och det är väldigt konstigt att dom inte förstår att dom missar mig som kund i fortsättningen p.g.a. sitt handlande men dom har antagligen så många kunder att dom inte bryr sig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga till folket att kolla gärna omdömet på butiken som dyker upp när du tryckt på en produkt.. Är den 5-6 stjärnor äre på gränsen till dåligt och bör för ditt eget bästa välja en mer populärare butik.. På så sätt hjälper du prisjakt att bli en bättre priskollarsajt genom å få bort allt skräp (låta butikerna konka).

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att inte helt stirra sig blind på "stjärnorna" på Prisjakt då vissa affärer får lämna in omdömen som är lämnade på deras egna sidor. Inte många 1 poängare som skickas in utan det blir 9 och 10-orna som blir inskickade. Läs gärna vad folk skriver i sina omdömen också för där finns det en hel del matnyttigt att lära sig om butikerna...

Visa signatur
Permalänk

Ytterligare lite off-topic, sorry.

Kan någon förklara varför det kan vara dyrare att handla i butik än på nätet?

Köpte ett grafikkort från Inet häromledens, och det blev billigare för mig att köpa över nätet än att sätta mig i bilen i 20 min och köpa över disk. (Frakten inräknad).

Permalänk
Medlem

Ingen kostnad för affärslokal/butikspersonal utan endast lagerkostnad/lagerpersonal. Ju mindre dom kan skicka via sina affärer och i stället skicka direkt ifrån lagret ju billigare blir det för alla inblandade...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man bor i eller i närheten av stockholm, Malmö eller Göteborg finns möjligheten att hämta ut varorna för 39:-(exp.avg) från komplett. Ja de har ett jättelager i Norge som är mekaniserat med robotar, de har 2-3 order per minut.
De har även andra internetsajter som det går att handla på om man vill, som t.e.x inWarehouse.se.
Bara man kollar att de har varan i lager vid beställning så går det snabbt att få hem grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Jag skrev precis ett omdöme om Sekvencia på Prisjakt, och tänkte dela med det till er också. Har hittat en del intressant information om bolaget:

Spännande info du hittat om Sekvencia, när jag kollade för många månader sen så vill jag minnas att jag fick fram en villa i Täby eller i S-holm någonstans??

Dessutom bombades jag friskt (minns inte namnet, bara att det inte var svenskt namn) som en galning med mail och facebook inbjudningar efter att endast ha haft mailkontakt ang en eventuellt intresse, riktigt kul.

Så Sekvencia, ja beställ på egen bevåg, Komplett har dock fram till dags dato alltid slutat med bra och trygga affärer för min del och jag har beställt för ett antal kronor hos dom. Skulle detta ändras så är Sweclockers det först stället jag skulle skriva om mina eventuela nya erfarenheter på.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken är ju inte en bluffbutik i den mening som det talas om här, men när folk lyfter upp det som ett seriöst företag vill jag påminna om att de är ett sånt företag som inte tvekar på att sätta bolaget i konkurs för att rensa ut skulder, vilket skedde för ett par år sedan. Jag skulle vara djävligt försiktig med att förbetala stora ordrar därifrån.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Datorbutiken är ju inte en bluffbutik i den mening som det talas om här, men när folk lyfter upp det som ett seriöst företag vill jag påminna om att de är ett sånt företag som inte tvekar på att sätta bolaget i konkurs för att rensa ut skulder, vilket skedde för ett par år sedan. Jag skulle vara djävligt försiktig med att förbetala stora ordrar därifrån.

Om jag inte missförstått det hela så är det en helt ny ägare som inte ska lastas för tidigare ägarens synder. Stämmer mitt antagande är den misskreditering du hänger dig åt förtal.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Själv kollar jag Prisjakt när jag ska handla, men håller mig till de välrenommerade och etablerade som Inet, Dustin, Misco, Komplett, Webhallen m fl. Om man omvärderar den irritation och tid det tar att krångla med småfirmor som fifflar, till pengar och bakar in det i priset på varan så blir det inte billigt längre.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.