Noctua ger ut gratis fästen för Sandy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Noctua ger ut gratis fästen för Sandy Bridge

Den österrikiska kylartillverkaren Noctua är mån om sina kunder och delar ut gratis fästen till kommande LGA 1155.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Väldigt proffsigt

Permalänk

helt klart mycket bra att göra såhär Funderar bara på om dom inte alltid har gjort så? alltså gett ut fästen till den som har bild på kylaren, moderkort och kan bevisa att han är ägaren?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Jupp, de har bjussat på 1156-fästena till sina äldre modeller sen rätt långt tillbaks! (när 1156 var nytt)
De går även att köpa löst på några få ställen för den otålige. (eller den som tappat bort sitt kvitto eller liknande)

Ett tack till Intel förresten, för att de inte ändrade kylarinfästningsstandarden den här gången...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Billig reklam

Men helt rätt väg att gå. Eftersom dom verkar ha det som vana kommer nog min nästa kylare bli en noctua

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att det saknas en skruv på bilden

Permalänk
Medlem

Det borde vara samma fästen som på 1156 så vad är det nya?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Värt att notera är att det saknas en skruv på bilden

Man får kanske bara 3 skruvar med. De lovade bara gratis fäste, inte skruvar att fästa det med?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det borde vara samma fästen som på 1156 så vad är det nya?

Alla har inte 1156 och behövde inte skaffa sig fästen till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Värt att notera är att det saknas en skruv på bilden

Den skruven tillkommer, och kostar 1500 spänn...

Nä, ingen aning, skojar bara. Kan vara så att de missat den...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Beställde dirr!
Har letat efter beställningsformuläret^^

Tack Sweclockers & Noctua!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

Värt att notera är att det saknas en skruv på bilden

Väldigt lätt att missa viktiga aspekter när man tar foton på sånt här:(

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Noctua är väldigt trevliga med sådant här. Hade en fläkt från dom som började läcka olja (eller vad det nu är) så efter ett kort mailkonversation med dem innehållande en bild på mitt kvitto fick man en helt ny fläkt av dem.

Permalänk
Medlem

Om jag har fattat det rätt så behövs det kvitto på både kylaren och ett 1156/1366 moderkort? För oss som sitter på 775 då?
Ursäkta om jag har tolkat detta helt fel.

Permalänk
Medlem

Varför finns inte NH-D14 med i listan över kylare man kan få dem nya fästena till? Hade ju varit trevligt att få fästena så man har dom till nästa köp av moderkort

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Noctua NH-D14 | Asus GTX 990Ti OCIII |Corsair 16GB 2400MHz | Asus z170-a | Fractal Design Newton R2, 1000W modulär | Corsair Obsidian 700D | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Så här bör alla företag göra, mycket bra jobbat.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag förstått det kommer Sandy Bridge (1155) ersätta nuvarande Clarkdale, Lynnfield och Arrandale (1156).
Åtminstone alla processorer med Sandy Bridge-arkitekturen kommer ha inbyggd GPU, och kommer fortsätta heta i3, i5 och i7, samt att de kommer ha en tvåa i namnet för att visa att det är en ny version.
T.ex. skulle dagens i5-750 heta i5-2750 om det blev en Sandy Bridge av den.

Inlägget redigerat av Aser: citat av kränkande inlägg borttaget

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bambul:

Varför finns inte NH-D14 med i listan över kylare man kan få dem nya fästena till? Hade ju varit trevligt att få fästena så man har dom till nästa köp av moderkort

Därför att du fick fästena med redan från fabrik.

Citat:

Recent models such as the NH-C14, NH-D14 or NH-U12P SE2 already include the NM-I3 mounting kit and are fully compatible with LGA1155 out of the box. - Noctua

Jag har själv ett par NH-D14 och en NH-U12P SE2 som jag är helnöjd med.

Permalänk
Avstängd

CPUer med inbbygda GPUer är framtiden, vänj dig vid tanken eller börja leva i förflutna. Dessutom för varje dator som säljs med en separat GPU sälj det många, många fler med inbyggda GPUer. Datorspelare utgör väldigt liten del av datormarknaden, sen att folk på entusiastforum som tex Swec tror att dom spelar nån större roll i datormarknaden är...en fantasi. Titta på försäljningsstatistik så får du det bekräftat med råge.
sen har sandy bridge inte samma socket som dagens I5. Dagens I5 har 1156 medan sany bridge har 1155 pinnar, dessa 2 är inte kompatibla.

Inlägget redigerat av Aser: citat av kränkande inlägg borttaget

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Jag förstår mig inte på Intel's namnsättning :S

LGA 1155, 1156 1366 osv.
Vilken är high end o inte, vilken är nyast och inte?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Jag förstår mig inte på Intel's namnsättning :S

LGA 1155, 1156 1366 osv.
Vilken är high end o inte, vilken är nyast och inte?

Namnet anger antalet pins.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ett inlägg med olämpligt språkbruk har raderats.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om noctua har uppdaterat sina gamla fläktpaket med det här mounting kitet? Dvs, om jag nu köper t ex NH-U12P SE2 som är ett par år gammal, kommer jag då få med mounting kitet eller måste jag beställa det separat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizla101:

Någon som vet om noctua har uppdaterat sina gamla fläktpaket med det här mounting kitet? Dvs, om jag nu köper t ex NH-U12P SE2 som är ett par år gammal, kommer jag då få med mounting kitet eller måste jag beställa det separat?

Alla SE2 har stöd för 1156 och därmed även för 1155 såvitt jag vet. Bör vara lugnt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.