Fortsatt brist på Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...
Ser ut till att 30+ är mycket ovanligt åtminstone

Vi som är lite äldre kanske inte är lika roade av sådana där undersökningar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Svar nej! det finns mycket sk...t snack här på sweclockers. Man får höra......då tar jag 4st i quad imorgon da....eller liknande. Medel åldern här är mellan 16-18år. Så 4st 580=20000kr give or take, då blir det antingen mamma och pappa som betalar eller så har 18 åringen slängt hela sin lön på korten om han nu jobbar? Jobbar han och bor hemma.....fine! Men om han inte bor hemma och har egen lya så har jag svårt att tro att man pungar ut alla pengar på korten. Även 1st gtx 580 är mycket pengar......vi rundar av det till 5000kr hmmmmm nej, hur jag än vrider och vänder på det så går det inte.

Svaret är nej Emerald Jag vet själv hur dyrt det är då jag har detta som hobby och vet hur dyrt allt är......attans dyrt! Själv har jag inga problem med ekonomin och kan unna mig allt det goda här i livet. Men jag har haft tur och jobbar med 3d animation som betalar........mmmm låt oss säga mycket bra för att inte nämna siffror. Upp till bevis antar jag.............

Min kanal på youtube och all jag har
YouTube - DarkMX1000s kanal

Mitt senaste bygge XD Jag har bytt ut mina matrix kort mot 3st gtx 580
YouTube - DarkMX1000s kanal

Ja det är förvånansvärt att det går åt så många dyra kort, annars brukar de säga att mainstream köper kort i mellanklassen.

Det var rätt basic grejer du har gjort men snygga. Checkade in alla din uppladdningar ^^

Det var lyxigt med 3 580 gtx. Själv får man låna pengar av farsan för att få ett enda haha.

Kan du använda dig utav dina tekniker till webben med? Håller nämligen på med websidor. Här är en design jag gjort till min brors hemsida(inte klar ännu):

sandhammer_v2

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Inaktiv

Återgå till ämnet!

Permalänk
Medlem

Så nvidia kör en till papperslansering.. det var ju tråkigt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ha två Gigabyte 580 är reserverade åt mig när dom kommer in på torsdag! då det enda som fattas för att mitt paket ska bli klart är grafikkorten och jag har redan betalat i förskott så hoppas verkligen dom kommer in på torsdag då

Permalänk
Medlem

La en beställning för 18dagar sedan på mitt dator paket med ett Gigabyte Geforce GTX 580.
Hoppas kortet kommer in nu på torsdag så kanske man får datorn sent nästa vecka

Blidde bara 1 580, SLI är på tok för dyrt

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Så nvidia kör en till papperslansering.. det var ju tråkigt.

Kortet finns i handel och går att köpa idag. Alltså inte en papperslansering.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

nä men helt ärligt jag 1 2 år gammal och jag har sparat ihop 15 k och köpte en ny dator och bygde ihop den skälv men ... jag beställde ett gtx 580 gigabyte från inet och fick det på måndag bäställde på torsadag _:P

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Kortet finns i handel och går att köpa idag. Alltså inte en papperslansering.

Jo det är en papperslansering. När det är problem för konsumenter att få tag på en produkt så kallas det papperslansering. Alltså, ytterligare en papperslansering från nvidia.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jo det är en papperslansering. När det är problem för konsumenter att få tag på en produkt så kallas det papperslansering. Alltså, ytterligare en papperslansering från nvidia.

Nej.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Två inlägg som inte förde diskussionen vidare har tagits bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jo.

Det är värst vad innehållsrikt du skriver.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jo.

Det är värst vad innehållsrikt du skriver.

När sist var det inte "papperslanserning" för prestandakorten?

Permalänk
Medlem

verkar inte som det kommer några Gigabyte 580 i lager hos inet imorgon -.-
fan också

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Givetvis är det inte en papperslansering om det faktiskt finns produkter i handeln att köpa, det kan däremot vara mer eller mindre en soft launch.

En möjlig orsak till att den begränsade tillgången kan vara att det än en gång rör sig om en stor krets, tror vi är många som trott att GF110 skulle vara en mindre krets än GF100 men nu talar preliminära och än osäkra siffror för att det rör sig om en lika stor och kanske tom lite större krets än GF100. Krets storleken i detta fallet behöver dock inte betyda att tillverknings utbytet är sämre än för GF100 men det ger ändå en klar indikation på antalet möjliga kretsar/waffer.

SemiAccurate :: Nvidia GTX580/GF110 bigger than GTX480/GF100

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

verkar inte som det kommer några Gigabyte 580 i lager hos inet imorgon -.-
fan också

+1 får hoppas att dom i huvudtaget kommer in denna månad