Tips på aktiviteter med flickvän i Stockholm vintertid

Permalänk
Medlem

Tips på aktiviteter med flickvän i Stockholm vintertid

Tjenare!

Jag och min tant ska sticka på en minisemester till Stockholm nästa vecka (6-9 december), vi ska bo på vandrarhemmet Gustaf af Klient som ligger vid Slussen. Då jag bara har varit i Stockholm enstaka gånger och aldrig riktigt haft tid att roa mig så undrar jag, vad får man bara absolut inte missa i Stockholm?

Vi har hunnit göra lite research, och saker vi har planerat in nu är spökvandring i Gamla stan (http://www.stockholmghostwalk.com/) och en kväll på Norra Brunn (standup). Nån som har fler tips? Såväl kvällstips som dagstips är välkomna, men saker såsom paintball eller bowling tror jag inte är aktuella.

/W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Wow, absolut inte missa i Stockholm?

Bra fråga faktiskt, vet inte riktigt vad som gäller tyvär men spökvandringen lät häftig:)

Permalänk

Det var jusst det där jag skulle föreslå när jag bara såg rubriken.

Är det där 1 kväll eller 2?
Skyview kan ni ju testa? Stockholm Globe Arenas Presenterar SkyView - On top of the Globe. Få till en bra tid bara så ni har ljust och något att titta på

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en sökning på nätet, och fick upp en sida som skulle kunna vara till någon hjälp.
The Best Stockholm Attractions - Top Attractions in Stockholm
Google Översätt

Annars så lät det här med spökvandring i Gamla stan riktigt spännande. Känner hur avensjukan sprider sig i kroppen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Vasamuseet, det där stora kulturhistoriska? Finns ett jävligt trevligt musikmuseum nånstans där som vi hade rätt kul på, många gamla instrument

Annars är det ju en jävla sketstad så jag har inte så många tips

Permalänk
Medlem

Gör en opartisk studie om hur SL sköter sig nu på vintern. Dvs åk buss och kolla om de kommer i tid

Permalänk
Medlem

Pulkåkning?
Vintervandring med picknick?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Glömsk

Råkultur, riktigt bra sushi.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Vasamuseet, det där stora kulturhistoriska? Finns ett jävligt trevligt musikmuseum nånstans där som vi hade rätt kul på, många gamla instrument

Annars är det ju en jävla sketstad så jag har inte så många tips

Coolt, musikmuseum hade varit roligt att gå på. Tack för tipset.

Skrivet av adriankarlsson:

Det var jusst det där jag skulle föreslå när jag bara såg rubriken.

Är det där 1 kväll eller 2?
Skyview kan ni ju testa? Stockholm Globe Arenas Presenterar SkyView - On top of the Globe. Få till en bra tid bara så ni har ljust och något att titta på

Vi hittade den där när vi gjorde vår lilla research och nja, vi fastnade väl inte riktigt för det. Om vi inte har något att göra så kanske vi drar oss ut till Globen, men det kändes inte som en aktivitet vi ville typ "boka upp" oss på. Men tack för tipset!

Skrivet av Psionicist:

Råkultur, riktigt bra sushi.

Sushi har vi faktiskt tänkt gå och käka, men vi vet inget bra ställe i Stockholm. Har du något tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Seikoen tycker jag är bland de bästa: Roppongi-Seikoen « SUSHIKARTAN.SE

Annars finns alltid Roppongi på Hantverkargatan. Det är alltid ett säkert kort.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denniz PoP:

Seikoen tycker jag är bland de bästa: Roppongi-Seikoen « SUSHIKARTAN.SE

Annars finns alltid Roppongi på Hantverkargatan. Det är alltid ett säkert kort.

Skrivet av Psionicist:

Råkultur, riktigt bra sushi.

Ahhhh, nu gick det upp ett ljus för mig. Råkultur är en sushirestaurang? Då har vi tre att välja på alltså.

Permalänk

Nu vet jag inte hur gamla ni är, men att en kväll åka upp till "Och himlen därtill" i gamla skatteskrapan för att ta en drink och titta på utsikten är aldrig fel!

Gå upp till fjällgatan och titta på utsikten.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guru Meditation:

Nu vet jag inte hur gamla ni är, men att en kväll åka upp till "Och himlen därtill" i gamla skatteskrapan för att ta en drink och titta på utsikten är aldrig fel!

Gå upp till fjällgatan och titta på utsikten.

Jag är 21 och hon snart 20. Coolt, ska tänka på det! Utsikt är ju aldrig fel som sagt. De verkar inte servera lunch dock? Jag tror att vi har alla kvällar "uppbokade" nu...

Permalänk
Avstängd

Globen har visst någon form av Skylift som jag tycker du skulle kunna kika på.:) Sen efter turen så har ni ett centrum där ni kan köpa en kaffe och slappna av.^^ (Systembolag - bredvid OnOff - "bakom" köpcentret om det skulle knipa;)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Som boende i Stockholm så tycker jag att stan på många platser är vacker att bara promenera runt i. Däremot tycker jag att det är det svårt att peka ut enskilda stora attraktioner.
Att ta en promenad runt skeppsholmen är trevligt om man på en rätt kort promenad vill se stora delar av staden (Skeppsholmen är en ö väldigt centralt där man ser ut över gamla stan, söder, djurgården och annat. Dessutom finns där ett gäng gamla fina fartyg att kolla på).
Strosa runt i gamla stan är också trevligt, men där är förstås mycket mer trängsel så här års.

Är man sugen på att strosa runt i affärer och gallerior så finns hur mycket som helst av sådant i Stockholmstrakten. Hötorgshallen eller Östermalmshallen är två centrala saluhallar med allt möjligt att kolla på.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

gå ut och vandra lite, kanske djurgården, den är fin. kika på lite byggnader och kolla in i gallerian och gå igenom gamla stan som mynnar ut till drottningatan. där kan man hitta lustiga små butiker och annat skoj.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Som boende i Stockholm så tycker jag att stan på många platser är vacker att bara promenera runt i. Däremot tycker jag att det är det svårt att peka ut enskilda stora attraktioner.
Att ta en promenad runt skeppsholmen är trevligt om man på en rätt kort promenad vill se stora delar av staden (Skeppsholmen är en ö väldigt centralt där man ser ut över gamla stan, söder, djurgården och annat. Dessutom finns där ett gäng gamla fina fartyg att kolla på).
Strosa runt i gamla stan är också trevligt, men där är förstås mycket mer trängsel så här års.

Är man sugen på att strosa runt i affärer och gallerior så finns hur mycket som helst av sådant i Stockholmstrakten. Hötorgshallen eller Östermalmshallen är två centrala saluhallar med allt möjligt att kolla på.

Ja man får mycket utav stockholm bara genom att gå. Har julmarknaden dragit igång i gamla stan än? Den är ju rätt mysig tycker jag.

Valdermarsudde och långholmen tycker jag är rätt fint. Annars är som tidigare nämt skeppsholmen väldigt trevligt. Gärna gå upp på kastellholmen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Jag är 21 och hon snart 20. Coolt, ska tänka på det! Utsikt är ju aldrig fel som sagt. De verkar inte servera lunch dock? Jag tror att vi har alla kvällar "uppbokade" nu...

Vet din flickvän om att du kallar henne för tant på internet?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Skrivet av Wishie:

Jag är 21 och hon snart 20. Coolt, ska tänka på det! Utsikt är ju aldrig fel som sagt. De verkar inte servera lunch dock? Jag tror att vi har alla kvällar "uppbokade" nu...

Nej, lunch tror jag inte att de har, men det behöver inte heller ta så lång tid att åka upp och zippa i sig en drink. Det går ju att klämma in före / efter en middag på stan

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Vet din flickvän om att du kallar henne för tant på internet?

Berättigad fråga. Det har som blivt vår grej att kalla varann det, fråga mig inte varför (för jag vet inte)... Men för att svara på din fråga: ja, det vet hon.

Skrivet av Guru Meditation:

Nej, lunch tror jag inte att de har, men det behöver inte heller ta så lång tid att åka upp och zippa i sig en drink. Det går ju att klämma in före / efter en middag på stan

Drink hinner man ju iofs klämma i sig utan problem.