Första bilderna på Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Möjligen något jag bör hålla utkik efter :). Ser ut att vara ett av ett få chassin som varken är stort som ett hus eller likt en neonskylt men samtidigt är av god kvalité... Finns ju knappt några stilrena, diskreta, lagom stora chassin som inte tummar på kvalitén.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Arrgh! Att folk inte fattar att detta chassi är till för dom som vill ha mycket fläktar och bra kylning! sluta klaga på att det ä för mycket hål i den lol.
Skulle kunna tänka mej en sådan, med En 360 rad i toppen och en 240 i fronten. Eftersom lådan är billig är det inte så farligt o modda den lite, har man vattenkylning skall man ha fönster, så är det bara.

Inte för alla, men nog är den värd 8-900 kronor!

+1
Läst igenom tråden hela tiden och du är nog den första jag håller med 100%.
Väldigt prisvärd låda som uppfyller sitt ändamål, inget jag vill ha men den fyller en plats på marknaden till ett väldigt bra pris

Permalänk
Skrivet av 1337manne:

fy fan vad fult!

håller med, deras förra chassin e fett snuggare!

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Fractal Design:

Chassit är brett nog för att få gott om plats för en 2x120mm radiator, det kommer med andra ord inte att krocka med några ram-minnen. Det har vi noggrant testat.

Är fortfarande tveksam på att Dominators får plats, tidigare lådor var höjden väldigt problematisk då radiatorn slog i ram.

Vilken radiator har ni testat tillsammans med vilka minnen?
Dömande av bilderna vi har fått så krockar det.

Skulle vilja se er testa Thermochill eller Feser kombinerat Dominator-minnen.

Missförstå mig inte, jag har inget mot Fractal Design, tvärt om. Ni tillochmed sponsrar mig och jag är väldigt tacksam. Jag är dock väldigt svag för produktförbättring.
Tack för svar!

Mvh.

Skrivet av Gaston85:

En 3*120mm i taket (slim model) och en 2*120 i fronten och möjligtvis 1*120 bak eller i botten så det borde fungera någorlunda. Så vill man ha vattenkylning (i chassit) och ett midtower så kan det nog tänkas vara ett allternativ.

Antingen blir det väldigt tight eller så kommer anslutningsdelen med sina kammare att krocka, givetvis beroende på modell. Räkna med runt 4-5cm utstick från det att fläkten slutar. Även om man kan fästa radden i den understa fläkten så är det ont om plats i fronten. Sen så bör anslutningarna altid vara i toppen för att luften inte ska fångas där istället för i reservoaren.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser rätt så snyggt ut, dock så gillar jag inte tjocka dammfilter bara för att de ser fula ut. Skulle vilja se de där kabelgenomföringsgrejerna i Define, ser bättre ut
Enda som gör att jag inte skaffar Define är dörren, om de kunde göra en version utan den men ändå ljudisolerat så skulle det sitta fint

Permalänk

Some1 pummeled this box into the ground with the uggly stick!

Vet inte riktigt vad jag inte gillar med denna design men den tilltalar mig verkligen inte.(kanske är ännorlunda när man ser det i verkligheten, vad vet jag?)

Någon annan som tycker hålen för fläktskruvar i taket ser skumma ut? någon anledning till detta som jag inte förstår?

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur alla klagar så mycket, i mina ögon ser den bra ut iaf.

Bra jobb FD, hoppas ni fortsätter producera nya chassin :)!

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Some1 pummeled this box into the ground with the uggly stick!

Vet inte riktigt vad jag inte gillar med denna design men den tilltalar mig verkligen inte.(kanske är ännorlunda när man ser det i verkligheten, vad vet jag?)

Någon annan som tycker hålen för fläktskruvar i taket ser skumma ut? någon anledning till detta som jag inte förstår?

Jag tror att meningen är att man skall kunna montera en 240 radiator där, men inte centrerad. Tanken är nog att man då kan hålla höjden nere utan att radiatorn kommer krocka med moderkort, ramminnen. Det kommer ett galler utanpå, så att den inte är i center kommer man inte se på utsidan. (chassit är relativt bred)

Det är iallafall vad jag gissar på.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Måste hålla med föregående talare om att lådan är extremt ful, speciellt från ett företag som profilerat sig som "snygg design". Denna låda liknar de från Deltaco som vilken asiatisk barnarbetare som helst plockar ihop en söndag kväll och även om priset på 8-900 inte är så mycket så kan man få en liknande låda, designmässigt, för 200 spänn.

Byggkvalitet är en annan sak, möjligt att Fractal Design fortfarande gör det hela bättre men det hade varit kul att se att de fortsatte spinna vidare på snygga lådor i samband med bra byggkvalitet istället för detta.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Musikälskare

Hemska bilder, speciellt på fronten... Man ser till och med en blixt "wtf"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Fractal Design

Vi vill återigen påpeka att detta är en förhandstitt på chassit med icke-professionella bilder. Det riktiga produktsläppet kommer inom kort och utseendet kommer då göra sig mer rättvist.

Permalänk
Medlem

En plastig Antec 300 rip? 300:an är både luftigare och stilrenare, ser alltså ingen mening i att köpa denna framför 300:an. Det enda den saknar är kanske hårddiskburar, men det är å andra sidan lätt att fixa.
Antec 300 ftw, just sayin'.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Laine:

Är fortfarande tveksam på att Dominators får plats, tidigare lådor var höjden väldigt problematisk då radiatorn slog i ram.

Vilken radiator har ni testat tillsammans med vilka minnen?
Dömande av bilderna vi har fått så krockar det.

Skulle vilja se er testa Thermochill eller Feser kombinerat Dominator-minnen.

Vi har testat med en XSPC 240 (XSPC RX240 Dual Radiator | Indomo Online AB) och dominator-minnen och det får plats, även om det bara är några millimeter till godo. Det blir givetvis svårt att få plats med ännu större minnen som ex. OCZ ReaperX, men majoriteten av minnen ska det fungera med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

+1
Läst igenom tråden hela tiden och du är nog den första jag håller med 100%.
Väldigt prisvärd låda som uppfyller sitt ändamål, inget jag vill ha men den fyller en plats på marknaden till ett väldigt bra pris

O jag håller också med, problemet här på forumet är bara alla p12orna som tycker de e skit så fort dem inte gillar utseendet eller om där e något alls som dem inte gillar med det.

Tänker dock inte kommentera vidare om det här...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Fractal Design
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fractal Design:

Tackar. Står ju även lite mer information i kommentarerna, som jag inte sett här:

Den övre buren är avtagbar, men implicit inte den nedre (vilket iofs syntes på bilderna).
1xUSB3 och 3xUSB2 istället för 4xUSB2

Edit: hade varit trevligt om även den nedre buren hade varit avtagbar (t.ex. om man enbart kör SSD och sköter lagring på annat sätt).

Permalänk
Inaktiv

De skulle gjort hålen i sidan på front delen...Annars mycket snyggt chassi för ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

+1
Läst igenom tråden hela tiden och du är nog den första jag håller med 100%.
Väldigt prisvärd låda som uppfyller sitt ändamål, inget jag vill ha men den fyller en plats på marknaden till ett väldigt bra pris

jag tror inte att bra luftvägar nödvändigtvis måste vara fult. fractal design har de snyggaste chassin jag sett om man bortser från detta fiasko till design.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss:

jag tror inte att bra luftvägar nödvändigtvis måste vara fult. fractal design har de snyggaste chassin jag sett om man bortser från detta fiasko till design.

Jag tycker detta chassi ser riktigt bra ut.