Permalänk
Medlem

Fråga om DDR-minnen

Hej!

Jag har precis lyckats, tillsammans med min kompis, fixa om mina föräldrars gamla HP-dator till en server. Det huvudsakliga som ska köras på den är en Minecraft-server. Vad jag har märkt är att det laggar lite och servern gnäller om att det inte finns tillräckligt med minne och därför tänkte vi att man kanske borde sätta i mer.

Vad jag lyckats komma fram till är att minnena är av typen DDR PC2100. Just nu sitter det 2x 256mb i den. Passa alla typer av DDR minnen, eller måste det vara någon speciell hastighet?

Hoppas att någon kan hjälpa oss!

Simon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

de passar bara samma sorts DDR (dvs ddr1 ddr2 eller ddr3 går inte blanda) sen går de att blanda hastighet ja, men alla kommer gå samma, de klockas till sin segaste polare, men de är alltid lättast att köra på samma hastighet!

WEBHALLEN.com - Kingston 1024MB DDR PC2100 266MHz CL2,5 dyrt är de med gamla minnen :/

DDR-minnen - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Okej, det låter ju helt utmärkt!

Jo, dyrt är det, men det är ännu dyrare att köpa helt nya delar till en server som ska användas så lite.

Visa signatur