Geforce GTX 570 samma dag som Cataclysm

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Lol, 4870x2 är inte i NÄRHETEN av 580

Har ångest faktiskt, 2st GTX580 kostar strax över 9000kr.. funderar på köpa 2st iaf om 2-4 veckor, ångest.. säljer 5850 för 2000kr, totalt går jag back 7000kr.. svider som fan i plånboken, dock behöver jag inte byta grafikkort då på typ 4 år..

såg ett test nyligen där den inte ens verkade bara bättre än 480 så det var lite fial fråga...

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ja fast du måste ställa både grafikinställningarna i relation till något annat.

Nja, hur menar du? Ställer man ner grafiken och får högre fps är det rätt solklart enligt mig. Ingen ide att teorisera om potentiella flaskhalsar eftersom det inte är mätbart. I övrigt kan jag nämna att WoW ligger på cirka 5kb/s i nätverkstrafik, kollade det med TCPview medans jag testade.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Buio:

Nja, hur menar du? Ställer man ner grafiken och får högre fps är det rätt solklart enligt mig. Ingen ide att teorisera om potentiella flaskhalsar eftersom det inte är mätbart. I övrigt kan jag nämna att WoW ligger på cirka 5kb/s i nätverkstrafik, kollade det med TCPview medans jag testade.

Skit samma.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det blir ett jävla buffrande av texturer. Men som sagt, i ett monsterintensivt område torde samma scenario som i städerna uppstå. Inte sant?

Jag tror nog att en grupp monster använder en bråkdel så mycket texturer och modeller som en grupp spelare. Spelarna har (oftast) olika yrken, olika vapen och föredrar olika utrustningdetaljer. Även två spelare med samma yrke och nivå brukar kunna ha i stort sett helt skilda utrustningar beroende på dels vad de har kunnat få tag och även kanske för att de föredrar lite olika spelstilar.
Sedan tillkommer ljuseffekterna för alla olika buffar som folk har påslagna.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Återigen: inte ens alla hårdvarufantaster här på SweC kan komma överens om vilket kort som är hit och vilket som är dit!!!

Jag har sagt det förut: varför ens bry sig om kort som nylanseras och inte VISAR EN TYDLIG PRESTANDAÖKNING!
Och då med lite "emfas" på "TYDLIG"!!!

Läser man denna tråd så fattar man ju att ett gammalt kort ganska ofta presterar ganska bra fortfarande, och framförallt om det gamla kortet en gång var ett bra kort!!

FÖRBJUD MELLANKLASSKORT -

Kanske även ett förbud på artificiella tester, låt en panel blindtesta på de 5 mest spelade spelen, end of story!
Tvivlar på att ens de värsta geeksen kan pricka rätt mellan korten, det skiljer 8fps - wow jag brallar på mig!!!!!

//ha d

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Skrivet av Daddykane:

Hmm kanske ett misstag att jag beställde GTX 460 SOC. Värt att ändra?

Inte värt att ändra! Näst senaste grafikkorts generationen har priserna sjunkit så pass som nästan lika bra för priset som dom nya. Dessutom har Super OC grafikkorten bra kylare och drar nästan inget mer watt ändå trots större fläcktar och överklockade.
Jag före drar Gigabyte SOC eller MSI,

Permalänk
Skrivet av necry:

ser ju ut som att Gtx 480 bara bytit namn till gtx 570^^

GTX 570 bygger på ny teknik som tillex fermi 110 istellet för fermi 100, har nya egenskaper och högre mhz gpu frekvens som 732mhz och GTX 480 har 700mhz. men man kan säga att dom ungefär är lika bra i spelprestanda kanske men tror att GTX 570 är en bit före tillex spelprestanda.

Permalänk
Medlem

GTX 570 lanseras idag men fortfarande ingen recension uppe så man får hålla till godo med detta läckta prestandatest: Nvidia Reference GeForece GTX 570 - GTX 570 Review Leaked, Deemed Faster than GTX 480 - Softpedia
Enligt graferna presterar det sämre än GTX 480, drivrutinsproblem eller pga smalare minnesbuss och mindre grafikminne?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Tom's Hardware har testat WoW Cataclysm och bland annat DX11:
World Of Warcraft: Cataclysm--Tom's Performance Guide : Welcome To The World...Of Warcraft: Cataclysm

DX11 visar sig vara över 30% snabbare än DX9 i flera fall. Det visar på hur bra DX11 är och att det inte bara handlar om extra lulllull som många tror, utan rejäla prestandaförbättringar med samma nivå på grafiken.
DirectX 9 Versus DirectX 11 : World Of Warcraft: Cataclysm--Tom's Performance Guide