Gran Turismo 5 - Bilbytartråden

Permalänk
Hedersmedlem

Gran Turismo 5 - Bilbytartråden

Jag tänkte starta en tråd för oss som vill byta bilar med varandra.
(Jag hoppas att detta inte bryter mot några SweC regler, men jag tror inte det.)
En del bilar kanske man har svårt att hitta, och någon annan kanske vill bli av med dem.
Och alla vet ju att man får ju nästan inget för bilarna om man säljer dem i spelet.

Skriv vad ni söker, samt vad ni har att byta med.

Här har ni en länk till den officiella listan, kopiera gärna namnen på bilarna ni har samt söker därifrån för att undvika missuppfattningar.
Gran Turismo 5 Official Car List

Jag söker:

Dodge Charger 440 R/T ‘70

Jag byter:

Dodge Challenger SRT8 ‘08
Mitsubishi HSR-II Concept ‘89 (går att sälja för 90 000)
Mercury Cougar XR-7 ‘67
Nissan PAO ‘89
Daihatsu Midget II D type ‘98
Isuzu 4200R Concept ‘89 (går att sälja för 90 000)
Mitsubishi MINICA DANGAN ZZ ‘89
Honda CIVIC TYPE R (EK) ‘98
Mitsubishi GALANT 2.0 DOHC Turbo VR-4 ‘89
Acura DN-X Concept ‘02
Lotus Elan S1 ‘62 (Har gått ÖVER 30 000 MIL - behövs för trophy)
Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) ‘89
Mazda Roadster 1600 NR-A (NB) ‘04
Nissan SKYLINE GT-R (R32) ‘89
Mazda 110S (L10A) ‘67
Toyota CARINA ED 2.0 X 4WS ‘89

Jag byter gärna bort flera bilar för att få tag på en av de jag söker.

Har ni något jag söker och kanske vill ha nåt annat spännande i garaget, kontakta mig.

Jag heter SoL-WiK på PSN, adda mig och skriv i requesten att ni vill byta.

Fyll nu gärna på med era egna bytesannonser.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solstice^:

Jag söker:
Audi quattro ‘82

Jag byter:
Chaparral 2D Race Car ‘67 (FASLIGT SNABB)

Sugen på det? Har en röd Audi Quattro i stort sett original. (alla delar jag har satt på går att ta bort) Alltså chip, katalysator, och luftfilter.

Jag har även en Lamborghini Countach LP400 ‘74 i värsta fall

Edit: Har lagt till dig så får vi göra en deal iaf!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Hedersmedlem

chapparallen borta, tack till gavve för bytet hoppas chappen kom fram helskinnad.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Det gjorde den absolut! Och du får Audin så fort jag kan skicka den.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Fyll nu gärna på med era egna bytesannonser.[/QUOTE]

Ofta går det att bara byta bilar hur som helst mellan användare på samma konsoll? Kan man ge bort också?

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ofta går det att bara byta bilar hur som helst mellan användare på samma konsoll? Kan man ge bort också?

Man kan inte byta bilar "hur som helst" då man bara kan ge bort en per dag.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jag söker Audi quattro -82 samt tommykaira ZZII.
Har Veyron, M3 CSL, Amemiya RX-7, Lupo cup car och lite annat. Citera/pm vid intresse.

Solstice^ : 106 rallye finns Alltid i min lista, ska se om jag kan köpa en åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solstice^:

Jag söker:

Lamborghini Countach LP400 ‘74

Ursäkta för lite offtopic men tänkte bara tipsa om att man får den när man vinner "Lamborghini Exclusive"
i A-spec Professional.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frrr:

Ursäkta för lite offtopic men tänkte bara tipsa om att man får den när man vinner "Lamborghini Exclusive"
i A-spec Professional.

Tack för tipset har du ett litet tips på vilken lambo hjag bör ha för att vinna den tävlingen lättast? har ingen lambo att prova med just nu.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solstice^:

Tack för tipset har du ett litet tips på vilken lambo hjag bör ha för att vinna den tävlingen lättast? har ingen lambo att prova med just nu.

Köp LP560 (tror jag den heter) för den behöver du till ett race senare! Dumt att köpa 2 lambos. Du behöver den till Murcielago-tävlingen.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Jag erbjuder:

RUF CTR “Yellow Bird” ‘87
S Nissan GRAN TURISMO SKYLINE GT-R (PaceCar) ‘01
....och mycket mer!

Jag vill ha:

S Volvo 240 GLT Estate ‘88
En Gran Turismo racer tilll det eventet på "Expert".

Synd att det inte går att exportera en lista på sitt garaget, jag har över 50 bilar och kan inte minnas alla.

Adda mig på PSN också, "Boosing".

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Köp LP560 (tror jag den heter) för den behöver du till ett race senare! Dumt att köpa 2 lambos. Du behöver den till Murcielago-tävlingen.

Det är gallardo som har en egen "cup". Går utmärkt att klara lamborghini rejsen med den också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av theBoosing:

Jag erbjuder:

RUF CTR “Yellow Bird” ‘87
S Nissan GRAN TURISMO SKYLINE GT-R (PaceCar) ‘01
....och mycket mer!

Jag vill ha:

S Volvo 240 GLT Estate ‘88
En Gran Turismo racer tilll det eventet på "Expert".

Synd att det inte går att exportera en lista på sitt garaget, jag har över 50 bilar och kan inte minnas alla.

Adda mig på PSN också, "Boosing".

jag har en volvo 240... men jag tvivlar på att du vill byta mot din yellow bird samt att jag vill gärna ha kvar volvon, de verkar vara svåra att få tag i.

men om du vill göra ett sådant byte så kan det ju vara värt det
annars håller jag utkik på "used car lot"...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Skrivet av Solstice^:

jag har en volvo 240... men jag tvivlar på att du vill byta mot din yellow bird samt att jag vill gärna ha kvar volvon, de verkar vara svåra att få tag i.

men om du vill göra ett sådant byte så kan det ju vara värt det
annars håller jag utkik på "used car lot"...

Tjenare Solstice,

Jag kom över en Volvo nu från begagnatmarknaden, plus att jag hittade en audi quattro´82, hade man flyt eller. Yellow Bird hade jag stå i garaget orörd men den kom väl till pass nu när det "tyska" racet på extreme fliken öppnade sig. Drog på lite trim och drog ifrån de andra utan större problem, satan vad vinglig och farlig den är, men ACK så härlig att köra. Går fort så inåt helvette haha.

Det jag behöver nu är någon form av "Race Car" för "Wind" eventet på extreme. Dom drar ifrån allt jag äger typ, eller så är det jag som är rutten helt plötsligt. Ville du fortfarande ha quattro´82 ?

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Jag söker Audi quattro -82 samt tommykaira ZZII.
Har Veyron, M3 CSL, Amemiya RX-7, Lupo cup car och lite annat. Citera/pm vid intresse.

Solstice^ : 106 rallye finns Alltid i min lista, ska se om jag kan köpa en åt dig.

Har ZZII.
Har bilar som klarar wind.
Har Tank Car, Jay Leno
Har typ 110 bilar.
Byter mot fina premiumbilar, vill inte byta ner mig. Drar in 100k inom 5 minuter, har behov av miljonbilar. Problem att klara en bana?
Jag har bilen. Kan lana ut, mot att jag far natt for besvaret, t ex farger som ar ovanliga...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Har ZZII.
Har bilar som klarar wind.
Har Tank Car, Jay Leno
Har typ 110 bilar.
Byter mot fina premiumbilar, vill inte byta ner mig. Drar in 100k inom 5 minuter, har behov av miljonbilar. Problem att klara en bana?
Jag har bilen. Kan lana ut, mot att jag far natt for besvaret, t ex farger som ar ovanliga...

Hej Fredag!

Jag behöver något som klarar wind.

Vad har du att erbjuda? Jag kan erbjuda "Ferrari 330 P4 Race Car '67".

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Adda mig. Vi kan maila via spelet, kan inte namnen utantill. Man behover tva bilar till wind, vi fixsar det...
Psn: Fredag

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av theBoosing:

Tjenare Solstice,

Jag kom över en Volvo nu från begagnatmarknaden, plus att jag hittade en audi quattro´82, hade man flyt eller. Yellow Bird hade jag stå i garaget orörd men den kom väl till pass nu när det "tyska" racet på extreme fliken öppnade sig. Drog på lite trim och drog ifrån de andra utan större problem, satan vad vinglig och farlig den är, men ACK så härlig att köra. Går fort så inåt helvette haha.

Det jag behöver nu är någon form av "Race Car" för "Wind" eventet på extreme. Dom drar ifrån allt jag äger typ, eller så är det jag som är rutten helt plötsligt. Ville du fortfarande ha quattro´82 ?

okej, där ser man, quattron fick jag tag på utav gavve

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Sauber C9

Nån som är sugen på en Sauber C9 Race bil, på ca 900hk (0 km) kan trimmas till nära tusen hk. Har inget behov av den då jag har en toyota minolta

Har inget speciellt i tanke av att byta till, men kom med förslag, men inga skam förslag

Permalänk
Medlem

Xj13 (0 mil) kan du fa for den bilen, jag skickar med en driftbil I toppklass som bonus...

Letar chapparall 2J, har 2D eller roliga driftbilar.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Söker Formel GP Bil. Precis blivigt level 23 och på extreme finns det med ett sådant event.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Xj13 (0 mil) kan du fa for den bilen, jag skickar med en driftbil I toppklass som bonus...

Letar chapparall 2J, har 2D eller roliga driftbilar.

Hur vet man vilka bilar som är "rare" egentligen? Jag har en hel del i garaget som jag tror är väldigt sällsynta. Finns det någon sida med "värden" på bilarna?

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Hittade en Buick GNX, väldans fin bil, byter inte bort den mot annat än ovanliga färger. Matte Pink, eller Matte Orange är värda mycket hos mig. Har närmare 250 bilar nu och allt som man behöver för A-spec, utom Formulan som kostar runt fem miljoner.

Vill ha: Matte pink, horn 201, Formula Gran Turismo, chapparal 2J

Har: Ett antal Xj13 och 2D (20.000.000) en tysk touring car som vinner de eventen lätt och mycket mer...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonhalef:

Nån som är sugen på en Sauber C9 Race bil, på ca 900hk (0 km) kan trimmas till nära tusen hk. Har inget behov av den då jag har en toyota minolta

Har inget speciellt i tanke av att byta till, men kom med förslag, men inga skam förslag

Du har inte kvar din bil isåfall har du lust att byta? Kan tänka mig o byta Pagani Zonda R9 09, Cerbera Speed 12 '00, Buick Special 62.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan tänka sig att byta bort, Nissan R92CP Race car 92 eller någon grym race car man kan vinna dem svåraste race car racen. söker också en Gran turismo formula, nån som kan byta bort eller berätta hur man får tag i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lohtti:

Är det någon som kan tänka sig att byta bort, Nissan R92CP Race car 92 eller någon grym race car man kan vinna dem svåraste race car racen. söker också en Gran turismo formula, nån som kan byta bort eller berätta hur man får tag i den?

Hej Den är kvar, kan t'nka mig bytet med paganin, jag addar dig nu

mitt anv'ndarnamn är jonhalef

Permalänk
Medlem

Någon som har en Chaparral 2J eller Toyota 7 som man kan låna eller byta till sig? Vill vinna den sista historiska race car cupen så ja blir klar med den serien. Tack och Mvh..

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Hittade en Buick GNX, väldans fin bil, byter inte bort den mot annat än ovanliga färger. Matte Pink, eller Matte Orange är värda mycket hos mig. Har närmare 250 bilar nu och allt som man behöver för A-spec, utom Formulan som kostar runt fem miljoner.

Vill ha: Matte pink, horn 201, Formula Gran Turismo, chapparal 2J

Har: Ett antal Xj13 och 2D (20.000.000) en tysk touring car som vinner de eventen lätt och mycket mer...

Hej Fredag,

Vi har mötts förr.

Jag tror jag har en chapparal, kollar och återkommer. Jag behöver tysk touring car. Jag återkommer som sagt, jag har dig addad på PSN också.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Har en fin bil jag vill byta bort. Ni som sett Initial D känner nog igen den.

Toyota SPRINTER TRUENO GT-APEX (AE86 Shuichi Shigeno Version) '00

Sen har jag några till som jag kan tänka mig att byta bort:

Ford SVT F-150 Lightning '03
Ford Mustang Mach 1 '71
Dodge Charger 440 R/T '70

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har en del bilar jag kan tänka mig att byta bort... Intressanta objekt är typ Toyota 7, Chapparal 2J osv (måste vinna Historic Racing Car-eventen...)

- Audi quattro '82 (har 2 st, en maxad och en original)
- 300 SL Coupé Chrome Line
- Cobra 427 S/C Chrome Line
- BMW 2002 turbo '73 (2 st)
- Veyron
mfl.mfl.mfl....

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB