Google visar Android 2.3 "Gingerbread" och Nexus S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Räcker ju med att du håller inne "a"-knappen för att få fram "å ä" och "o" för att få fram "ö". Så jag ser det inte som något problem eftersom det går smidigt redan nu. I övrigt finns det inget datum på svenskt tangentbord för WP7.

Jag kör samma metod, klagar inte. Däremot vore det fint om man kunde ändra tiden det tar för en long press att triggas. Om de kunde komma lite snabbare så skulle hela upplevelsen förhöjas märkbart.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nexus One satte en ny ribba för hårdvaran i telefoner, Nexus S verkar bli mer "meh".

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Känns som att Samsunganvändare får vänta tills nästa år

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Äsch, våra Galaxy S med FroYo sparkar ju ändå röv med allt annat än så länge så

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Måste säga att efter jag började köra MIUI Mod till min Nexus så är jag väldigt skeptisk till att köra vanliga UI:et igen. Tycker inte Gingerbread är speciellt snyggt utan jag kommer nog köra vidare på MIUI tills Honey Comb kommer då det förmodligen kommer att ha ett lite modernare gränssnitt än "Windows 2k Black Edition"

Vad gäller Nexus S så tycker jag att den precis som Samsungs andra telefoner är totalt ointressant. Samsung brukar ha bra design och bra hårdvara men kass mjukvara. Nu har man istället gjort tvärt om, "kass" hårdvara i förhållande till vad som kommer i januari. För att inte tala om designen... det måste vara den fulaste Androidtelefonen som släppts någonsin?

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av optimuz:

Måste säga att efter jag började köra MIUI Mod till min Nexus så är jag väldigt skeptisk till att köra vanliga UI:et igen. Tycker inte Gingerbread är speciellt snyggt utan jag kommer nog köra vidare på MIUI tills Honey Comb kommer då det förmodligen kommer att ha ett lite modernare gränssnitt än "Windows 2k Black Edition"

Vad gäller Nexus S så tycker jag att den precis som Samsungs andra telefoner är totalt ointressant. Samsung brukar ha bra design och bra hårdvara men kass mjukvara. Nu har man istället gjort tvärt om, "kass" hårdvara i förhållande till vad som kommer i januari. För att inte tala om designen... det måste vara den fulaste Androidtelefonen som släppts någonsin?

Citerar TheSweede, våra Samsung telefoner sparkar ju röv med allting annat, jag menar, enda bristen mot andra telefoner vore väl RAMen som Desire HD har mer utav men jag har hellre en "äkta" android telefon med rena Androidinstallationer än att få med all blaska som olika tillverkare skickar med en.

Permalänk
Medlem

Ni som planerar att köpa Nexus S hur tänker ni gå tillväga? Som det ser ut just nu så kommer den endast att finnas i USA och England.

Planerar själv på att skaffa den och kan tänka mig importera den men självklart med det absolut billigaste och säkraste sättet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chigurh:

Ni som planerar att köpa Nexus S hur tänker ni gå tillväga? Som det ser ut just nu så kommer den endast att finnas i USA och England.

Min far kommer iaf att importera från England från ett ställe som man kan lita på. Exempelvis Amazon.

Permalänk

Äntligen en bra, lagom stor telefon som också är snygg. Har varit brist på den kombinationen på ett tag nu tycker jag. Att det e en Nexus gör inte saken sämre, är trött på att HTC inte uppdaterar sina buggiga telefoner.

Permalänk
Medlem

Sitter med min Nexus One och väntar på 2.3 nu
Tycker inte Nexus S var alls lika snygg. Luktar iphone

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Finns redan en halvt fungerande 2.3 port för oss som sitter och trycker på en gammal hederlig Huawei U8220

Gingerbread (2.3) for Pulse - Android @ MoDaCo

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Äsch, våra Galaxy S med FroYo sparkar ju ändå röv med allt annat än så länge så

Kanske om man rootar med lagfix :s Har väldiga problem med lagg just nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kanske om man rootar med lagfix :s Har väldiga problem med lagg just nu.

Du behöver inte roota för att köra lagfix kernel dock Men självklart ska man roota ändå