Video: Kinect gör Minority Report verklighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Vad bra! Då är vi överens

Kom att tänka på ditt inlägg när när jag läste detta i kursboken:

De kognitiva svårigheterna för barn med låg begåvning (IQ under 70–80) medför

Primärt:

1. Patienten har svårt att organisera tänkandet. Har svårigheter att se till sammanhang och att bilda begrepp. Patienten har också svårt att se väsentligheter och att förstå helheten.

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta låter som en grym framtid. Om jag kan sitta bakåtlutad i min stol och använda motsvarade pekskärmsrörelser i luften för att styra skrivbordet, så skulle jag inte tacka nej.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

LEGO.com Atlantis : Augmented Reality hittade den här, man ska tydligen skriva ut ett papper och sedan ha det framför en webbkamera:o

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butan:

Ja detta är inget nytt, det nya är att man har använt sig av kinect!

kolla in detta, det är mer och bättre utvecklat. Till och med de som har utvecklat hand rörelserna till minority report!

edit: länken funkar!

Såg mycket coolare ut ^^

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Om man vill köra ett fighting spel så skulle inte jag vilja vifta mina händer i luften. Sitter hellre vid en kontroll eller tangentbord/mus. Om jag vill vifta med händerna så kan jag ju lika väl gå ut på stan och slå ner någon, dä är det bättre grafik och FPS. Men satan va dåligt det går om man laggar

denna var kung

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Holy schmoly! Det där var väldigt imponerande!
Nu är inte jag så intresserad av sport på TV, men med en bra vidareutveckling på detta kan man fritt betrakta en match från en vinkeln man önskar. Detta kan det definitivt finnas en marknad för!

Ja det skulle vara riktigt grymt! Hoppas han fortsätter experimentera med Kinect

Permalänk
Medlem

Precis detta jag snackade om i #10515570 när nyheten om att Kinect var hackat.

Underbar utveckling. Snart är till och med touchscreen uteslutet.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Snusfri

Intressant, kan vara mycket användbart till en HTPC.
Istället för en fjärrkontroll så viftar man bara lite med händerna för att välja film, musik, höja/sänka volymen osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Nvidia?

Skrivet av XzaR:

Det tror jag aldrig kommer att hända då Microsoft är större än Nvidia. Tror inte heller att det har något med grafik att göra.

Microsoft har redan pantent på detta. Tror du nvidia har råd att köpa det av microsoft? Eller vad?
Microsoft trodde dom hade gjorde allt för att inte kinect skulle funka på nått annat än xbox såsom pc.
Så om de kommer en windows nohand editon från microsoft är nog inte så troligt.
Låter mer troligt om de skulle komma en linuxvariant.

Dock verkar de inte vara svårt att implentera på redan touchappar.

Visa signatur

Harry