Permalänk

Översättare - Kanji

Tjena tjena, jag har letat ett tag på forumet utan att ha hittat svaret på min fråga.

Det är så här att min sambos syster söker en översättare i stil med denna SHARP PAPYRUS PW-M800 Japanese Electronic Dictionary - eBay (item 300498673750 end time Dec-29-10 05:05:55 PST), vad jag dock skulle vilja se är lite fler alternativ till den, kanske inte just den man ska köpa utan vill helt enkelt jämföra lite produkter med varandra.

Problemet är dock att jag inte hittar några andra översättare som kan översätta Kanji, är det någon här som kan tipsa mig om vart jag kan hitta fler?

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Avstängd

Hyr en riktig översättare är mitt tips för dagen!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Kolla t.ex här Which wordtank should I get? - Reviewing the Kanji - Learning Japanese

Sök på denshi jisho eller wordtank så får man upp en del. Något jag tycker är ovärderligt är en skrivplatta då det gör det så mycket enklare (möjligt då man är ny) att hitta ett okänt kanji. Jag har provat lite olika modeller från Sharp och Casio och Casio är min favorit men min fru gillar Sharp och sen finns det ju fler att välja på också, inte lätt att ge råd... Det man ska tänka på är att de är gjorda för japaner så man ska se till att kolla att det man vill finns, lämpligen via något forum som det ovan t.ex.

Annars verkar det också finnas en del sjysta program till iPhone/iPod touch men det är inget jag provat.

Permalänk
Skrivet av Napoleon:

Kolla t.ex här Which wordtank should I get? - Reviewing the Kanji - Learning Japanese

Sök på denshi jisho eller wordtank så får man upp en del. Något jag tycker är ovärderligt är en skrivplatta då det gör det så mycket enklare (möjligt då man är ny) att hitta ett okänt kanji. Jag har provat lite olika modeller från Sharp och Casio och Casio är min favorit men min fru gillar Sharp och sen finns det ju fler att välja på också, inte lätt att ge råd... Det man ska tänka på är att de är gjorda för japaner så man ska se till att kolla att det man vill finns, lämpligen via något forum som det ovan t.ex.

Annars verkar det också finnas en del sjysta program till iPhone/iPod touch men det är inget jag provat.

Tackar tackar, jo det skall kollas in omedelbums!

Jag har sett att det finns t.o.m. spel på nintendo ds som skall kunna lära en kanji men ofta så är det som du säger till för japaner och det blir ju liksom lite svårt att veta hur man skall börja, men jag hittade en hyfsad sida på nätet som säljer elektroniska lexikon eller vad man nu ska kalla dom. Electronic Dictionaries - Japanese-English - Smart Imports Store

Dock så ska jag försöka hitta lite info innan jag köper så klart men det är svårt, det mesta om dom står ju på japanska

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

När det gäller DS så tänkte jag varna för program som används för översättning på DS, de är inte bra. Jag skaffade först ett sådant men gick snabbt vidare till en "riktig" översättare.